ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Dit onderwerp bevat 1,340 reacties, heeft 36 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Vivianne 1 dag, 9 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 1,341)
  • Auteur

sharro
    Participant

hallo

zou er iemand wat raad kunnen geven aub ivm met ms en voeding
    want het kan .
    maar hoe begin ik ?

dank u

Heksje
    Participant

Hoi sharro,

Welkom op het forum.

Hieronder enkele tips van mij om te beginnen:

-magnesiumcitraat, magnesium voetenbad en magnesium olie
    -http://www.voedingisgezondheid.nl/welkom.html
    -Mediwiet (CBD olie)

100%leven
    Participant

Welkom Sharro,

Hier kun je ook informatie vinden over gezonde voeding:
    http://www.fatsforum.nl/topic/tips-voor-als-je-wilt-starten-met-goede-voeding/

Mark

sharro
    Participant

dank u wat is die mediwiet heksje ? wat doet deze ?

alvast bedankt

sharro
    Participant

dank u watisgezond

gebruik al kokosvet van aman prada en olijfolie daarvan veel groenten
    quinoa rode aardappel banaan .
    en toch vermager ik zo…
    wil zo graag verdikken op een gezonde manier kan dit ?

dank u

sharro
    Participant

ik gebruik ook boekweit brood zelf gebakken met honing van de traay bloemenhoning biologish of notenpasta van horizon .
    met groenen losse thee van horizon vietnam

dat zou toch al een goed begin moeten zijn ? maar het slapen is soms moeilijk
    word wakker snachts en kan moeilijk de slaap terug vaten .? raar

dank u

Lievergezond
    Participant

hoi Sharro, als je MS hebt, dan heb je een auto-immuunziekte en dan is het zaak dat je goed weet welke voeding je immuunsysteem triggert en welke niet.
    Over het algemeen geldt dat je echt geen suiker moet eten, geen gluten, liefst ook geen granen ook al zijn deze glutenvrij. Daarnaast is het belangrijk dat je boven tafel krijgt waar je allergieen liggen en de voeding met allergenen mijden als de pest. De arts van het filmpje dat ik hier plaatste http://www.fatsforum.nl/topic/virussen-bestaan-niet-waar-wordt-ik-dan-ziek-van/page/3/#post-129103 heeft het ook over ms en de oorzaken die hij ziet. Sterkte!

100%leven
    Participant

Sharro, ik denk dat je ook baat kan hebben bij magnesium als je slaapproblemen hebt, via magnesiumcitraat en magnesiumolie.

Mark

sharro
    Participant

hoi

wil dit toch even zeggen heb altijd zo gezond geleeft en gegeten en ik krijg dan ms
    er zijn mensen die heel ongezond eten en hebben nooit niets !!sorry hiervoor wou dit even kwijt .

weet dat voeding heel veel kan doen maar wat juist ? sole ?

Lievergezond
    Participant

hoi Sharro, ja je hebt gezond geleefd naar de maatstaven die je toen kende dan. Want wat is gezond? De ideeen daarover verschillen onder mensen die bewust bezig zijn met wat gezond leven behelst en veranderen ook vaak per mens.
    Het is vaak ook een kwestie van dingen uitproberen wat voor jou werkt en wat niet.
    Ondertussen heb je waarschijnlijk wel vaccinaties gehad en misschien ook wel amalgaamvullingen.
    Noten zijn een bekend allergeen, ze hebben stoffen in zich die niet makkelijk verteren (antinutrienten) plus er zit arginine in dat auto-immuunreacties kan uitlokken.

sharro
    Participant

naten amandel en walnoten zijn toch goed ?
    mike zal me wel goede raad kunnen geven hoop ik ?

dank u

sharro
    Participant

als je veel rookt koffie drinkt frituur eet mc donald eet uit pakjes klaarmaakt
    dat bedoel ik kan toch nooit gezond zijn ?

maarten
    Participant

Hoi Sharro,

Je gebruikt al kokos vet, maar hoeveel IS dit?
    En roomboter, Ossenwit? Dat nog niet dus? Juist die dierlijke vetten zijn erg belangrijk.

De olijfolie NIET in bakken he.

Watisgezond.

Helemaal geen suiker of wel koolhydraten is denk ik niet zo slim te adviseren, het kan dan betreft ms beter zo laag mogelijk zijn.
    Maar de nadelige effecten van laag kh,s hebben véle hier volgens mij wel ondervonden.
    Niet te laag gaan zou ik zeggen, 100g kh,s is wel verstandig.

Sharro.

Je hebt altijd gezond gegeten zeg je, wat at je dan? Waar bak en braad je in?

Noten zijn niet heel gezond, antinutrienten zoals lievergezond al zei, maar ook een niet zo goede omega 3-6 verhouding, veel te veel omega 6 aanwezig.
    Dus kan wel wat maar echt niet te veel.

Lievergezond
    Participant

hoi Maarten: suiker is wel echt een afrader hoor. Een ontstekingsaanjager van de bovenste plank.

sharro
    Participant

kokosvet gebruik ik op de boterham dat staat op de verpakking en wokken ook olijfolie bakken we ons biovlees in maar weinig vlees en echt geen suiker hoor heel slecht

maar vanwaar komt die ms dan ? was 16j

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 1,341)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.