middel tegen hoge bloeddruk

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid middel tegen hoge bloeddruk

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Lievergezond 1 jaar geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

shantam55
    Participant

Beste,
    Heb sinds bypass operatie (2011) hoge bloeddruk +- 160 slik geen medicijnen zou wel een lagere bloeddruk willen krijgen met natuurlijk middel
    Ben vegetarier en moet er bij vermelden dat ik me op zich goed voel
    Allen huisarts wil me aan de medicijnen ?
    vr gr,
    shantam vd stel

Gerard
    Participant

Ik zie het zo: die hoge bloeddruk is er niet voor niets: het is geen fout van het organisme, maar een reactie op of een aanpassing aan en bepaalde toestand.
    Zie er achter te komen wat die toestand is en doe daar iets aan. Het is 9 van de 10 keer stress, dat lijkt simpel, maar stress kan heel veel oorzaken hebben, b.v. een ontsteking na een operatie, angst, gevoel van onveiligheid, onzekerheid, verkeerde voeding enz.
    Er zijn dingen die rust brengen, zoals 5-HTP, dat is een stof waar het lichaam serotonine uit maakt en van die serotonine wordt weer melatonine gemaakt. Het komt voor dat mensen er nogal slaperig van worden, dat komt omdat het lichaam dan eindelijk de juiste stoffen kan aanmaken om uit te rusten. Accepteer dat en rust uit.
    Persoonlijk ben ik niet zo bang voor hoge bloeddruk, ik heb blijkbaar degelijke buizen en slangen in mijn lijf: ik heb ook regelmatig hoge bloeddruk en geen enkel probleem dat daar het gevolg van zou kunnen zijn.
    Verder maak ik me niet zo druk om meetbare dingen, ik vind dat te beperkend.

fatsnotbad
    Keymaster

Jij bent vegetarier. Eet je veel sojaproducten? Soja onderdrukt de schildklierwerking, waardoor de bloeddruk stijgt.

Mike

Lievergezond
    Participant

Lievergezond
    Participant

De grondlegger van de buteyko-ademhaling, Buteyko, had ook een hoge bloeddruk en hij probeerde uit of, als hij zijn adem meer in ging houden, of dat leidde tot bloeddrukverlaging: en zo geschiedde. http://www.fatsforum.nl/topic/ademhaling/

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.