leverreiniging op basis van dierlijk vet en zuur?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid leverreiniging op basis van dierlijk vet en zuur?

Tags: 

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  eli 3 jaren, 5 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

eli
    Participant

heb deze vraag net ook in een ander topic geplaatst, maar kun je ook je lever reinigen op basis van slagroom of boter in combinatie met citroen of appelazijn?

ruud
    Participant

Synchroniciteit: ik heb vandaag naar mijn idee ondervonden dat je vraag bevestigend beantwoord kan worden. Zuur en vetcombis kunnen zeker tot gevolg hebben dat de lever zichzelf gaat uitknijpen. Hier heb ik daarover mijn vermoedens beschreven (ik werd misselijk en daarna kwam de ontlading gelukkig): http://www.fatsforum.nl/topic/hoeveel-vet

eli
    Participant

ik had het inderdaad al gelezen lievergezond!

eli
    Participant

alleen ik vraag mij af of er op deze wijze ook gal/leverstenen los kunnen komen?

Alexandra
    Participant

Er kunnen altijd stenen loskomen, maar je redt het niet alleen op voeding! Je zal grondig moeten reinigen. Er zijn geen korte routes na jarenlange vervuiling. Ook al deden we dat onbewust, we zullen hier nu bewust mee om moeten gaan!

eli
    Participant

Maar wat maakt dat de leverreiniging zo grondig is? Kun je de stuwing van het drankje niet ook verkrijgen door dagelijks vet met zuur te eten en er dan bitterzout bij te nemen? Of is het specifiek de olijfolie die het stuwende effect heeft?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.