Knoflook en ui giftig?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Knoflook en ui giftig?

Dit onderwerp bevat 16 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Tanja 2 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur

sprout
    Participant

Zijn knoflook en (gele/witte) ui giftig, op internet zijn er ‘bronnen’ die dit claimen, en dat je er daarom van gaat stinken uit je mond en via transpiratie. (De rode/paarse ui schijnt minder giftig te zijn.)

Het zou onder andere komen door de stof Allicine.

Had gezocht op het forum maar kon er niks zinnigs over vinden vandaar dit topic, b.v.d. voor eventuele reacties.

Mijn persoonlijke ervaring met knoflook en ui is dat mijn slaapkamer ’s morgens (na consumptie) helemaal naar knoflook ruikt, ik er winderig van wordt en dunne ontlasting krijg.

Poekie
    Moderator

Er is toch al wat over geschreven hoor op het forum:

http://www.fatsforum.nl/topic/adres-voor-knoflook

Alhoewel die nog niet helemaal ‘afgesloten’ is.

Lia

naief
    Participant

Bij winderigheid is je zwavelvertering niet goed????? Het zijn verder reinigende groentes, dus….

sprout
    Participant

Sorry voor het openen van dit nieuwe topic, wist niet dat er al een was over knoflook.

Quote:
    Bij winderigheid is je zwavelvertering niet goed????? Het zijn verder reinigende groentes, dus….

Van eieren heb ik nooit last van winderigheid ook al eet ik er 8 op een dag.

Webmaster
    Participant

Alleen maar omdat jij er van windt betekent nog niet dat het giftig is. Het heeft eerder te maken met een slechte zwavelverwerking a.g.v. een verzwakte leverfunctie.

Mike

ad ligtvoet
    Participant

Zavel is een zeer ik herhaal zeer belangrijke stof voor je lichaam.Of je het uit ui of knoflook krijgt maakt niet uit.Ei is trouwens een zeer goede bron.Zegt natuurlijk niets over of ui/knoflook wel of niet gezond is.Ik denk persoonlijk wel.Maar wanneer je de keuze maakt om ze weg te laten uit je voeding,zorg er dan wel voor dat je jezelf voorziet van voldoende zwavel.

ad

naief
    Participant

Wel interessant Sprout, dat je het bij eieren niet hebt. ……

Ufo
    Participant

@sprout,

Quote:
    Zijn knoflook en (gele/witte) ui giftig, op internet zijn er ‘bronnen’ die dit claimen, en dat je er daarom van gaat stinken uit je mond en via transpiratie.

Dat stinken sluit ik niet uit, maar breng ik persoonlijk niet in verband met giftigheid.

Misschien eerder ontgifting…

Heb al vaker gelezen op diverse sites, dat vele mensen die ouder dan 100 waren, vaak veel knoflook in hun leven gegeten hadden.

Een korte zoektocht leverde me deze link op:

http://zilvervis.net/2013/03/08/voedsel-waarmee-je-de-100-kan-halen-knoflook/

sprout
    Participant

Ik ken een aantal personen van in de 90 die de afgelopen jaren (50-55 jaar) veel ‘junk’ gegeten hebben. En in hun jeugd redelijk wat suiker.

Knoflook heb je in ieder geval niet nodig om een hoge leeftijd te behalen.

Quote:
    Heb al vaker gelezen op diverse sites, dat vele mensen die ouder dan 100 waren, vaak veel knoflook in hun leven gegeten hadden.

‘Vaak veel’ lijkt me niet gezond. Die mensen eten waarschijnlijk veel andere gezonde voedingsmiddelen, waaronder waarschijnlijk veel vis. En hebben weinig stress.

Webmaster
    Participant

Wat is jouw probleem met knoflook? Natuurlijk kun je het nooit terugbrengen naar 1 enkel voedingsmiddel, maar er is niets mis met knoflook!

Mike

sprout
    Participant

Volgens sommigen zou het een tamas/rajas voedingsmiddel zijn en zouden yogi’s het niet mogen eten. http://www.elephantjournal.com/2010/09/why-is-garlic-bad-for-the-yogi-brain/

Maarja vlees, vis en eieren scharen ze ook hieronder, dit terwijl er genoeg spirituele ontwikkeling was bij natuurvolken die deze voedingsmiddelen wel aten…

Webmaster
    Participant

Ik heb het niet zo op spiritualiteit met het hoofd in de wolken, ik ben eerder van de spiritualiteit met beide benen op de grond.

Mike

cham
    Participant

Black Garlic and Sprouted Garlic Have Enhanced Health Benefits

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/04/21/sprouted-black-garlic.aspx

Dereon
    Participant

Hhmmm interessant.

Ik had ook ergens gelezen dat Andreas Moritz hier iets over zei. Inderdaad over knoflook, ui kan ik mij niet meer herinneren.

Ook kwam Andreas Moritz later met een idee dat Eiwitten niet nodig waren voor de mens… Daar trek ik mijn twijfels over. De aminozuren die de daadwerkelijke bouwstenen zijn worden uit eiwitten gewonnen maar kunnen ook uit groenten gehaald worden, maar om hier nu vegetariĆ«r voor te worden… Ik ga dat stuk nog eens opzoeken want ik kan niet geloven dat Andreas het nut van volwaardig dierlijke producten niet ziet….

Tuna
    Participant

Ik vind knoflook heerlijk, denk toch zeker een teentje of 5 a 10 per week. Liefst zo rauw mogelijk, bakken wordt knoflook bitter.

Rode ui is ook een favoriet van me. Mijn oma vertelde me ooit eens dat ze elke dag rode ui at.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.