Kennen jullie dat , weleens walgen van jezelf ?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Kennen jullie dat , weleens walgen van jezelf ?

Dit onderwerp bevat 29 reacties, heeft 12 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  lboivin 3 jaren, 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Auteur

Beste westonprice forum mensen.

Vanochtend werd ik wakker en ik walgde echt van mezelf.

Ik heb dit ook gehoord van een toenmalige “”vriend”””

Hij gaf het ieder geval wel toe.

In het boek van de verslaving voorbij word gezegd volgens zijn zeggen dat je door de schaamte/walging van jezelf weer gaat gebruiken.

Echter zo kort door de bocht werkt het niet in mijn optiek.

Om niet te vaag te zijn en af te dwalen.

Wanneer walgen jullie weleens van jezelf ?

Mike walg jij weleens van jezelf?

En van dat drugsgebruik walg ik eigenlijk ook volop maar als je wat op heb dan geeft de drugs het gevoel dat het goud is, ook in het verleden.

Het is zwaar noodzakelijk dat ik toch naar de AA ga,

ben al gegaan maar in dat clubje klikte het totaal niet ,

Ik gaf in mijn vorige post aan dat ik wel een goede vriend zou willen.

Die heb ik.

Ken hem 20 jaar, heeft een vrouw en dochtertje van 7 maar is ook alcoholist. (70/80 halve liters bier per week) plus blowen en heel af en toe cocaine

En de rest van de goede vrienden die ik heb gekend die vallen allemaal op me omdat ze bi zijn.

Tussen het drinken door heb ik intensies om wat te bereiken.

Wil graag het 1 en ander gaan promoten.

Benieuwd hoe ik er uitziet?

http://bestpaleodieet.com/

ruud
    Participant

Hoi Leon, waar walg je precies van bij jezelf naast drugsgebruik?

Hoi Lievergezond.

Misschien niet relevant echter vind het wel de moeite om te zeggen.

Ik heb een partijtje text gelezen.

Respect dat je zoveel moeite doet om te healen.

Ik had al zo’n berg kunnen healen zonder die addiction.

Morgen ga ik voor de 100ste keer weer proberen om het vol te houden zonder de drank.

Heb nu vanavond al geen drank meer op.

Schizandra daar ben ik pas echt addicted aan. dat effect is zo vet van dat spul niet normaal. heb nou inmiddels 3 kilo weggewerkt afgelopen 1,5 jaar.

Het is een goede vraag van je.

Al die walging komt van gedrag door die alcohol.

Afgelopen 3 jaar ben ik bijna 1 jaar nuchter geweest en toen walgde ik eigenlijk nergens van. Alleen die saaiheid gaat zo opbreken dat je die discipline zo zat ben en dat je de werkelijkheid weer wil ontvluchten

Leon

Vooral dat ik zo wijs ben en dat het kennelijk maar niet mag lukken.

Daar word ik het meest misselijk/ ziek van.

Nicotine, XTC, Cocaine heb ik al onder de knie, echter die laatste is zwaar recreatief geworden maar moet tot 0 gereduceerd worden.

Waar ik verder van walg, komt ook weer door de drank dat ik m,n capaciteiten niet benut !

Groet Leon

Anoniem

Saaiheid. Ik snap dat je het zo ziet, maar ik vind het leven zonder drank niet saai. Als je aan de gang gaat met wat je goed kunt.. en dat kan van alles zijn.. dan is het niet saai. Vind ik dan.

Dan kan van alles zijn: een relatie, voor een poes zorgen, een hobby, dingen uitzoeken voor jezelf, nieuwe plekken ontdekken, dingen lezen, dingen maken. Iedereen heeft wel iets wat hij ontzettend goed kan. Mijn buurman maakt kunst en verkoopt het op straat. En is daarnaast een vriendelijke alcoholist, maar als ie aan de slag gaat dan vergeet hij de drank gewoon.

Snap je?

Het lullige van alcohol is dat je je eigen talent ook kapotmaakt, dat doet hij gelukkig net niet. Dus de kunst is zoeken waar je goed in bent. Waar je beter in bent dan anderen. Denk ik.

ruud
    Participant

Dus je balanceert (o.a.?) tussen saaiheid en walging?

Lastige zaak.

Balen voor je dat het leven er zo saai voor je uitziet als je geen drugs hebt.

Dan zou voor mij de verleiding ook groot blijven om drugs te blijven nemen.

Ik herinner me van mezelf ook (lange) periodes in mijn leven dat ik misschien iets vergelijkbaars voelde: gevoelens van vlakheid of zo of van in een film leven.

Er waren toen nog te veel dingen voor mij die ik liever niet wilde voelen.

Wist ik veel dat ik mezelf daarmee tegelijk ook tekort deed en dan nog: dat is geen bewuste beslissing geweest om dingen niet te voelen destijds.

Trouwens Leon, ik moet soms wel erg om je lachen:-)

Ik weet niet of je bewust of onbewust de draak met dingen steekt, maar volgens mij heb je veel wijsheid in je.

Hoi lievergezond,

Ik geniet met vole teugen als ik lekker bezig ben zonder drank en ik verveel me geen moment. Alleen ik ben gewent altijd om een “crash” altijd op te vangen met drank,drugs >>> bijnieruitputting, over je eigen grensen heen geen.

Als ik morgen geen alcohol meer neem dan over 4 dagen dan ga ik 8:30 naar bed, 6:00 eruit en bijna continu constructief bezig met echt behoorlijk energie.

Het is o.a volgens mij een gebrek aan discipline, als ik me ff minder voel, moe dan wil ik dat opvangen. Die Maltose in bier heeft een GI van 155 !!, daar ga je echt hard van als ff op 50 gram carbs draai een aantal dagen wat ik dan ook genoeg vind.

De issue van wel of niet genoeg carbs die hoeft met mij niet gevoerd te worden ik heb me daar al heel erg in verdiept.

Ik vind juist die drank een berg saaiheid en niet andersom thijs ! eerst zag ik dat niet zo hoor.

ruud
    Participant

Waarom kun je dan een crash geen crash laten zijn zondder drugs Leon?

M.a.w. wat gebeurt er dan als je “gewoon” crasht zonder drugs?

Misschien heb ik wel met koolhydraten wat jij lijkt te hebben met drugs.

Als ik heel moe ben, dan krijg ik ook honger (naar koolhydraten vooral) die snel gestild lijkt te moeten worden.

Zit in alcohol ook veel koolhydraten?

Ik vermoed van wel.

Anoniem

Alcoholisme is ook zeer nauw verbonden met bloedsuiker problemen.

Ik krijg een 1 keer een giga glimlach op m,n gezicht

Trouwens Leon, ik moet soms wel erg om je lachen:-)

Ik weet niet of je bewust of onbewust de draak met dingen steekt.

Had hem ff over het hoofd gezien.

Ik zeg het niet omdat me zelf zo knap vind maar als je een foto ziet van mensen dan heb je vaak een betere indruk van mensen.

Ik kan geen antwoord geven of ik de draak steek met dingen, terwijl ik normaliter altijd m,n antwoord klaar heb.

1 ding kan ik wel zeggen. Mensen hebben heel vaak mij een compliment gegeven dat ze gek met me zijn (juist als ik nuchter ben) aangeschoten gaat ook nog wel maar dan ga ik over de top. Ik ben een hele aparte assertieve excentrieke jongeman dat durf ik wel over mezelf te zeggen. Verder beide benen op de grond, lekker aarde met de zapper die ik in huisheb om arrogantie te voorkomen 🙂

Ik vind het vooral leuk om mezelf te zijn en met zulke mensen ben ik ook helemaal gek mee. geen huichelaars.

Jij lijkt me ook een bijzondere vrouw lievergezond met al die wijsheid die je inmiddels hebt vergaard.

Pike die bloedsuiker issue heb ik allang soldaat gemaakt met mijn kennis.

7 dagen max is het helemaal gefixt. appeltje eitje met die suikerspiegel

Heb verder 10.000 euro supplementen gekocht,voorraad plus PERFECTE voeding dat is het niet. 40 boeken gekocht plus vele uren op internet.

Groet Leon

Anoniem

Iedereen heeft wel iets wat hij ontzettend goed kan. Dan is niks saai. Dan ga je bijvoorbeeld werken om maar weer tijd vrij te hebben voor je hobby.

Ik herken het bij mezelf zo’n 10 jaar terug toen ik veel aan het zoeken was. Een kater die de hele dag aan bleef houden. De ochtend accepteerde ik nog, maar dat bleef dan aanhouden de middag en de avond. Dan had ik de hele dag weggegooid.

Ik weet nog dat er één maand was dat ik helemaal geen kater kreeg. Ik kreeg dan een soort stalen gevoel. In die maand kon ik een hele fles port drinken en de dag daarna geen hoofdpijn. Maar helder was ik niet. Ik ging fouten maken. En probeerde overal mee weg te komen door gemaakte vlotheid. Gespeeld. En mensen trapten erin, maar niet de mensen die je goed kent. Ik vond het walgelijk hoe ik dan ging toneelspelen. Dus dat wel.

Maar er is zo ontzettend veel als je je eigen talent maar weet. Het leven is zeker niet saai. Net als mijn buurman die gaat knutselen en daar wat geld mee verdient. Ik had leuk werk en mensen die me wilden waarderen, en ik had verder ook muziek. Iedereen heeft wel wat.

Alcoholisme heeft niets te maken met honger, het heeft te maken met pijn.

Inderdaad thijs verschrikkelijk dat je heel je dag naar de klote is door zo’n kater.

Mijn vader vind dat ook verschrikkelijk. Ik sleur hem ook mee als het zwaar op een pimpelen zet. Hij is nu zover dat hij zegt van niet meer als 8 flesjes bier per dag en niet meer (nog steeds te veel volgens velen maar dat is zijn goedrecht en hij heeft de rescspectabele leeftijd van 64 bereikt) Ik zeg respectabel vanwege hoe hij heeft geleefd en en er nog aan toe is.

Drank is gewoon geen optie meer voor mij

Welterusten iedereen

Anoniem

Hey Leon goed je weer zien zeg. Leon je zoekt ook bevestiging in jezelf, ik zou nu zeggen, je bent al flink op de goede weg zeg sinds je eerste aanmelding als lboivin.

Trouwens walgen van jezelf is vaak ook dat je boos bent op jezelf dat je niet ergens overheen stapt of overheen kunt stappen.

Geniet ervan als mensen je te gek vinden vooral als je nuchter bent. Het lijkt me wat voor jou om een soort wegbereider te worden, gezien alles wat je meegemaakt hebt. Zoek je kracht in aanwezig te zijn, te weten waar je het voor doet.

Leer mensen te raken, dan raakt het jou ook. En die raak je door jezelf te zijn.

Once the stillness comes into your life, then the mind also becomes absolutely still. When your mind becomes still, your intelligence explodes. When your happiness is dependent upon what is happening outside of you, constantly you live as a slave to the external situation. You, yourself, as much as anybody in the entire universe, deserve your love and affection.

I-lady
    Participant

Ik walg niet van mezelf..nooit gedaan ook..als ik iets naars tegenkom van mezelf dan probeer ik dat te veranderen en op een positieve manier te sturen.Maar ik heb mischien makkelijk praten want ik heb geen verslaving..

lboivin:als ik in jouw schoenen stond dan zoek ik op zoek naar de reden van je verslaving..waar komt de behoefte aan alcohol vandaan? wat doet het voor je? en waarom heb je het nodig? de meeste mensen die ik ken{de} die verslaafd zijn/waren hadden het spul nodig om zichzelf te verdoven zodat ze niet hoefden te “voelen”. Dus zou mijn vraag zijn..voor welke gevoelens loop je weg?

Amancay hartelijk dank, heel lief van je, mijn pa zo dit te soft vinden maar ik prefereer dit.

Ik heb heel erg lang mezelf afgevraagd waarom met die alcohol dat wil je niet weten.

Het is ironisch dat ik zeg dat ik leuk vind dat mensen hun zelf zijn terwijl je dat niet ben als je drinkt !

De eerste keer toen gedroeg ik me echt als een varken omdat ik echt te veel m,n neus had gepoederd en dan ben je echt pas niet jezelf.

Ik heb me daar erg over geschaamd.

Van de laatste 4 vrienden is het giga fout gegaan.

1. verkrachting en verliefd op mij , 2 een dief, 3 verliefd op mij die is in het nieuws geweest en 4 een super loser die geen huis meer had heb ik ook mee gekapt.

Menigeen is hier open op het forum geweest en mike gooit je er zeker niet zomaar vanaf.

tenzij je een fruitetarien ben 🙂

Eigenlijk werkt het zo in mijn optiek:

Bepaalde gevoeldens die je moet verwerken kan/ga je nog gedeeltelijk verwerken.

Ga je elke dag pimpelen dan ben je continu verdoofd leer je dat niet meer te verwerken.

Daar bovenop komt dat ook nog brokken aanricht waardoor je nog meer te verwerken heb wat je niet kan verwerken.

Plus een partijtje walging omdat je een puinhoop van je leven maakt waardoor je weer wilt drinken.

Ik krijg het niet meer voor elkaar om ontwenningsverschijnselen te krijgen.

Alleen giga prikkelbaarheid een paar dagen en trillen door histamine en een centraal zenuwstelsen wat zware klappen krijgt.

Leon

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.