Kankercellen uithongeren d.m.v. ketogeen dieet

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Kankercellen uithongeren d.m.v. ketogeen dieet

Dit onderwerp bevat 117 reacties, heeft 32 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Lievergezond 10 maanden, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 118)
  • Auteur

Reguliere lichaamscellen hebben de metabolische flexibileit om van glucoseverbranding over te gaan op verbranding van ketonlichamen. Kankercellen kunnen dit vanwege een bepaald defect niet. Dit houdt dus in dat het mogelijk is om deze cellen uit te laten hongeren d.m.v. een ketogeen dieet (hoog in vet, gemiddeld in eiwitten, laag in of helemaal geen koolhydraten)

http://www.cbn.com/cbnnews/healthscience/2012/December/Starving-Cancer-Ketogenic-Diet-a-Key-to-Recovery/

Webmaster
    Participant

Een ketogeen dieet voorkomt ook kanker. Voorkomen is beter dan genezen!

Mike

@ Mike

Jazeker!

Anoniem

Een andere benadering of wel in samenwerking met een ketogeen dieet is ‘vitamine B17’

zoals in abrikozenpitten.

Kankercellen missen het eiwit rhodanese zoals in gezonde cellen en kankercellen hebben het eiwit beta-glucocidase die gezonde cellen weer missen.

Op deze manier doet B17 kankercellen afsterven en laat gezonde cellen ongemoeid.

Anoniem

het nadeel is dat abrikozenpit een pit is, volgens mij heb je dan weer met fytinezuur te maken

Anoniem

@Marijan

Als je leest over hoe ‘vitamine’ B17 werkt dan wist ik het wel.

De Hunza in Noord Pakistan eten hier veel van en zijn/waren (westerse invloed ?) een van de gezondste volken.

Als onderhoud eet je er ongeveer 10 verdeelt over de dag.

Als het goed is wordt fytinezuur geneutraliseerd door vitamine C.

Anoniem

De Hunza eten niet alleen de abrikozenpit, maar ws nog veel meer dingen die gezond zijn, dat kan je niet met een westerling vergelijken die bewerkt voedsel eet en drinkt en rookt enz.

Anoniem

@Marijan

Over de Hunza was een reaktie betreffende het fytinezuur.

Uiteraard zullen ze meer eten dan abrikozenpitten, die ze trouwens zien als een tussendoortje of snoepje.

Het ging er mij om dat de ‘B17’ in deze pitten er waarschijnlijk voor zorgen dat deze mensen weinig tot geen kanker ontwikkelen.

Anoniem
    Quote:
    Als het goed is wordt fytinezuur geneutraliseerd door vitamine C.

Huh? die snap ik niet.

Betekent dit dat ik noten en/of granen kan eten als ik er maar voldoende Vit.C tegenover stel? (Het vezelprobleem even daargelaten).

Anoniem

@scheermes

Zie andere post hier op het forum.

Anoniem

misschien handig om deze post bij Poekie te zetten op haar website

Anoniem

Post gelezen, is inderdaad wel informatief, nu snap ik het. Bedankt.

Anoniem

@Marijan

Staat op Poekie haar site. Fytinezuur

Arjan

Anoniem

oh, omdat jij zoekende was dacht ik van niet, had niet gekeken, sorry!

liesje
    Participant

Ik heb gegoogeld op Fytinezuur. Ook zeer interessant.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 118)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.