Jojoba olie & argan olie

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Jojoba olie & argan olie

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Sannew 3 jaren, 2 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Sannew
    Lid

Hi!

Een beetje een lastige vraag, maar misschien weet iemand er antwoord op: Ik gebruik elke avond jojoba olie om mijn make up er af te halen en elke ochtend argan olie als soort van ochtend creme, maar is dit wel goed? Jojoba komt uit zaden van de jojoba plant, je kan het niet geraffineerd kopen. Argan olie is een plantaardige olie uit pitten van vruchten uit de argan boom. Ik dacht zelf dat zeker argan olie wel vergelijkbaar is met olijf olie en dus wel oke is?

Zonne
    Lid

Ik weet het antwoord op je vraag niet. Maar met kokosolie kan je ook perfect je make-up eraf halen ( en het is ook een goede dag of nacht creme )

Zora
    Lid

Of met olijfolie, een goedkoper alternatief dan afgaan of Jojoba. Ik heb overigens niets tegen Jojoba of Argan, ik merk dat het mijn huid ene haar goed doet en dat ik mij er goed op voel.

Anoniem

Hier bekend met het gebruik van arganolie in 100 % pure vorm ter kalmering van de hoofdhuid. Je hebt er weinig van nodig en doet er veel langer mee dan dan de traditionele verzorgingsproducten. Om deze reden ben ik het niet eens met de opmerking dat het goedkoper is dan olijfolie.

Arganolie is inderdaad een olie die uit de noten die aan de arganboom groeien wordt geperst. Arganolie is een van de rijkste natuurlijke bronnen van vitamine E. Daarnaast is het ook rijk aan essentiële vetzuren en krachtige antioxidanten.

Doordat het zeer rijk is aan essentiële vetzuren in de vorm van Omega-6, is Arganolie een sterke ontstekingsremmer, vermindert het acne en is het de natuurlijke oplossing voor uw huid om beter vocht vast te houden. Zuivere arganolie is 100% biologisch en is vrij van parabenen, petrochemische derivaten en geurstoffen. Al deze ingrediënten zijn in verband gebracht met gezondheidsproblemen waaronder huidkanker

Voor de liefhebbers meer info op volgende link :

http://www.arganwinkel.nl/wat-is-arganolie/

liesje
    Participant

Ik gebruik al jaaaaren 100% pure jojoba-olie op mijn gezicht. ,s-morgens wassen met water en daarna olie erop. later in de ochtend er af vegen en klaar. Niet vettig. Ik gebruik ook geen zonnebrand daarna. Gewoon in de zon ermee. Natuurlijk niet extreem een hele dag op het strand. Merk Alva.

Webmaster
    Participant

Omega-6 een ontstekingsremmer? Dat is de omgekeerde wereld! Omega-3 remt ontstekingen, omega-6 bevordert ze.

Mike

Sannew
    Lid

Lastig! Op internet vind ik dit:

Jojoba olie:

Palmitinezuur: 2.7%

Stearinezuur: 0.5%

Oliezuur: 17.9%

Gadoleïnezuur: 62.6

Erucazuur: 13%

Overige vetzuren: 3.3%

Argan olie:

Linolzuur: 35%

Oliezuur: 46%

Palmitinezuur: 16%

Stearinezuur: 2.0%

Overige: 1%

Volgensmij kan ik argan olie dus beter vervangen ivm linolzuur? 🙁

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.