jelle van balkom stelt zich voor

Forum Forums Stel jezelf even voor jelle van balkom stelt zich voor

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Tanja 2 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

jellevanbalkom
    Participant

Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen en daarna vertellen hoe ik hier terecht ben gekomen. Ik ben Jelle van Balkom, 39 jaar, getrouwd, 2 kids en woon in zuid-limburg. Ik ben werkzaam als parts manager bij een autodealer. Hobby’s: U2, tsjechiĆ«, beelden maken van oud ijzer en hout.

Ik worstel als jaren met mijn gezondheid. Na jaren van allerlei klachten zijn ze erachter gekomen dat ik een gegeneraliseerde angststoornis heb, naar therapie en antidepressiva ging het weer de goede kant op. Ik kreeg ook heel erg de drang om op blote voeten te lopen, ik loop nu bijna altijd op blote voeten, zomer en winter, ook in de stad. Ik heb hier veel baat bij, waarom kan ik niet zeggen. De laatste tijd krijg ik weer allerlei klachten: moe, spierpijn, gewrichten en last van de darmen. In het ziekenhuis zijn ze erachter gekomen dat mijn calprotectine gehalte in de darmen te hoog is, met andere woorden veel ontstekingsresten. Na een darmonderzoek niks afwijkends gevonden. Ik kamp ook al jaren met overgewicht en heb heel veel geprobeerd om af te vallen.

Ik wil vanaf nu een nieuw begin maken en gezond en slank worden, dit is gekomen door een programma op tv over het masai volk. Die mensen zijn zo gezond, fit en slank en dat terwijl ze alleen vlees, rauwe melk en bloed drinken en eten. Toen ben ik gaan zoeken op rauwe melk en zo ben ik op dit forum terecht gekomen. Ik hoop dat ik hier veel kan leren.

Tanja
    Participant

Welkom Jelle,

Je had me al gemaild, ik zet mijn antwoord nog eens hier.
    Dag Jelle,

Goed dat je zelf aan de slag wilt gaan met de voeding om je gezondheid te verbeteren. Ook je mentale gesteldheid zal er wel bij varen, omdat darm en brein nu eenmaal met elkaar verbonden zijn.

Helemaal niet gek dat je van blote voeten lopen opknapt, dat zou iedereen eens moeten proberen, aarden ook wel genoemd.

Zoals je wellicht hebt gelezen ben ik vertrouwd met het werk van Weston Price en zijn visie op gezondheid en voeding. Rauwe melk maakt daar een belangrijk onderdeel van uit. Melk, ook rauwe is echter niet altijd voor iedereen de oplossing, soms zijn de darmen in zulke slechte conditie dat deze eerst op andere wijze geheeld moeten worden. Andere mensen doen het er heel goed op en weer andere verdragen alleen rauwe geitenmelk/A2 melk. Helaas geen one size fits all in de wereld van de voeding en (natuur)geneeskunde.

Dat gezegd hebbende kan ik het alleen maar aanmoedigen om zelf uit te gaan proberen wat rauwe melk voor jou kan betekenen, hoe jou lijf er op reageert, want er zijn zeker ook veel succesverhalen.

Op de landelijke wp site staat een store locator waar je goede voeding mee kunt vinden en ook adresjes voor rauwe melk

http://www.westonprice.nl

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.