Ineens heel veel kleine moedervlekjes.

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Ineens heel veel kleine moedervlekjes.

Dit onderwerp bevat 35 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  ruud 3 jaren, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Auteur

gaia36
    Lid

De laatste tijd ontdek ik dat heel veel kleine moedervlekjes krijg.

Onder mijn borsten,de zijkant van mijn borstenen op de plekken waar mijn bovenarmen de zijkant van mijn lichaam raken.

Hoe kan dit ineens?

Webmaster
    Participant

Die ‘moedervlekjes’ zijn vervroegde ouderdomsvlekken, in het Engels ook wel ‘liver spots’ genoemd. Hieruit kun je opmaken dar de lever en de galblaas hiervoor verantwoordelijk zijn. Lever- en galzuiveringen zijn dus absoluut zeer aan te raden. Daarnaast moet je beseffen dat de levervlekjes worden veroorzaakt door zgn. AGEs, Adcanced Glycation End Products, oftewel vertaald: vergevorderde versuikering van eiwitten. Door een te hoge bloedsuikerspiegel klonteren eiwitten in het bloed samen, waardoor ze de beruchte ‘bloedproppen’ vormen. Dit heeft dus niets te maken met cholesterol en alles met je bloedsuiker! Hierdoor wordt je bloed dik en stroperig en sterven huidcellen af a.g.v. ondervoeding (dat zijn je vlekjes). Cellulitis en rimpels worden hierdoor ook veroorzaakt. Deze bloedproppen zijn echter nog veel beruchter, omdat ze op een onbewaakt ogenblik een belangrijke toevoerader naar je hart of hersenen kunnen blokkeren, resulterend in een acute infarct. AGEs vind je ook bij Alzheimer-patienten, in de vorm van eiiwtplakkaten in de hersenen. Alzheimer is dus diabetes type 3, diabetes van de hersenen!

Mike

gaia36
    Lid

Thnx Mike, ik ga me eens inlezen in de lever en galzuiveringen.

Is het misschien ook verstandig om ook maar eens de h2o2 te gaan gebruiken, omdat ik ergens gelezen heb dat het ook een gebrek aan zuurstof is?

Als ik de lever en gal goed heb gezuiverd, gaan de “moedervlekjes” dan weg?

Jeetje, ik schrik hier toch wel een beetje van!

Webmaster
    Participant

De zon verergert het probleem. In je voorsteltopic maak je je al zorgen over je huid en daarin wordt tevens duidelijk dat dit niet het enige probleem is waar je mee kampt.

Eet je nog plantaardige kunstboter? Rook je nog? Ik wees je toen ook al op niet mis te verstane wijze op je slechte voeding en gewoontes en toen al constateerde ik dat je veel te veel suikers innam. Dit was nog geen half jaar geleden, dus ik hoop dat dit je nu wel wakker schudt!

Dit is het lot wat de doorsnee burger te wachten staat die plantaardige nepboter eet, in zonnebloem- of maisolie bakt, rookt, zichzelf vollaadt met suiker, zetmeel en koolhydraten en ‘matig’ is met dierlijk, verzadigd vet, cholesterol en zout.

Mike

Anoniem

Ik heb juist begrepen dat door de invloed van de zon toxines vanuit weefsel naar de oppervlakte wordt gebracht.

gaia36
    Lid

Ik heb inmiddels heel veel verbetering aan gebracht in mijn voeding.

Nepboter komt er hier niet meer in, we gebruiken nu bio roomboter.

De aardappelen heb ik vervangen voor basmatierijst en brood eet ik nog maar zelden en als ik al brood eet dan is het wit spelt.

Elke dag eet ik zoveel mogelijk biologisch vlees en een groenten.

95% van alles wat ik eet is biologisch en streef naar 100%.

Rauwe melk van grasgevoerde koeien drink ik elke dag ongeveer een liter van met daar doorheen slagroom.

Jammer dat er in de buurt van mijn vakantieadres geen rauwe melk te koop is. 🙁

Ook ben ik nu zo’n 3 weken bezig met 2 maal daags een glas water met appelazijn en sole.

Keltisch zeezout heeft inmiddels ook zijn intrede hier in huis gedaan.

Alleen het roken is me nog niet gelukt, omdat ik nu in een heel stressvolle periode zit, maar staat wel hoog in de agenda.

Misschien dat als ik straks tot rust ben gekomen in de vakantie dat het me lukt, maar dat het me gaat lukken is een ding wat zeken is!

ruud
    Participant

Ja Debsy dus die zon doet alleen maar goed werk.

Bambi
    Lid

Als ik het goed begrijp is het precies op de plekken waar haar BH zit.

Kan dat ook nog van invloed zijn, Mike? Dat ze daar haar afvalstoffen niet goed kwijt kan

en dat die dan daar in haar huid worden opgeslagen?

Webmaster
    Participant
    Quote:
    Alleen het roken is me nog niet gelukt, omdat ik nu in een heel stressvolle periode zit

Die heb ik vaker gehoord. ‘Het komt nu even niet goed uit, omdat ik in een moeilijke periode zit, maar ik ga het zeker doen.’ Dat is de verslaving die praat!

Mike

Webmaster
    Participant
    Quote:
    Als ik het goed begrijp is het precies op de plekken waar haar BH zit.

Kan dat ook nog van invloed zijn, Mike? Dat ze daar haar afvalstoffen niet goed kwijt kan

en dat die dan daar in haar huid worden opgeslagen?

Dat is een zeer interessante invalshoek, Bambi! Je kunt door het dragen van een BH met metalen beugels zelfs een fout EMF-veld creeren:

http://www.argusoog.org/interessante-materie-over-bhs-in-relatie-tot-borstkanker/

Mike

Alexandra
    Participant

Chips… Al mijn bh’s hebben metalen beugels. Iemand bekend met een grote maten merk met plastic beugels?

Webmaster
    Participant

Mijn vriendin draagt BH’s waar ze zelf de beugels uit haalt.

Mike

gaia36
    Lid

Idd Bambi, precies op die plekken waar mijn bh zit!

Zou het daar iets mee te maken hebben?

Ik draag overigens zelden een bh met beugels, ik haal ze er gewoon uit omdat het me irriteert op mijn ribben, omdat ik nogal aan de magere kant ben.

Enne Mike, je hebt helemaal gelijk wat betreft de verslaving praat! 😳

Zonne
    Lid

Mike , hoe kan je die versuikering van eiwitten tegengaan ?

edit : minder suikers eten ( doe ik al niet echt veel ) en minder koolhydraten ( ik zit nu op 150 eenheden per dag ongeveer ). Nog meer wat je eraan kunt doen ?

Gerard
    Participant

Niet afbouwen, uitstellen, compenseren (kauwgom o.i.d. i.p.v. roken, allemaal onzin die het moeilijker maakt!

Stoppen met roken is heel makkelijk door NU te stoppen. Donder alles wat met roken te maken heeft in de vuilnisbak een paar straten verderop. Kappen dus!

Even volhouden. De behoefte zal nu gestaag afnemen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.