hypoglykemie voorkomen door… tips gevraagd

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid hypoglykemie voorkomen door… tips gevraagd

Dit onderwerp bevat 27 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  ruud 3 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #4136

    Zonne
    Lid

    Ik zit het boek over bijnieruitputting te lezen en daarin staat dat je bij hypoklykemie afentoe een snack tussendoor moet nemen om een dip te voorkomen. Maar watvoor snack dan ?? Iemand een idee ? Ik dacht aan zelf een soort reep maken van kokosolie met noten erin ofzo.

    En is chroom slikken ook goed ?

    Voorkomt vit C nemen ook een dip ?

    #86626

    Heeee leuke vraag! ik zit ook vaak verlegen om inspiratie qua tussendoortjes..

    Ik wil ook nooit van ontbijt naar lunch leven, maar juist tussendoor ook iets nemen.

    Maar hoe, als je al gauw dan verplicht bent iets te nemen van melk o.i.d. wat dan wel je neusje uit gaat hangen..

    Zelf tussendoortjes maken zijn ook leuk, maar je bent al snel geneigd noten erin te stoppen, omdat dat de makkelijkste route lijkt.

    Toch lijkt het mij niet wijs om veel noten te eten..

    Dus ja… tips zijn inderdaad welkom!

    #86627

    Zonne
    Lid

    Ik wilde de noten wel eerst laten weken en daarna roosteren. Dan zijn ze toch al een stuk gezonder ?

    #86628

    Anoniem

    Biltong met kokosolie of ander vet

    Beefjerky met kokosolie of ander vet

    Volmelkse rauwe kaas

    Botten Bouillon met stukjes vlees erin

    Kippenpootjes etc met stukjes kiwi

    Leverpastei op stukje sla

    Gekookte eieren

    Rauwe eieren in wat kefir

    Koude ei omeletten

    Brie met kiwi

    #86629

    Webmaster
    Participant

    He boek bijnieruitputting is een weelde van kennis…behalve als het over voeding gaat. Helaas gaat Wilson uit van de flauwekul van Udo Erasmus. Lees hier de vernietigende erecensie van Sally Fallon van het boek van Erasmus. Helaas wordt er nog steeds te veel uitgegaan van glucose als brandstof (aanmaakhout), waardoor je om de zoveel tijd letterlijk opgebrand raakt. Vanuit deze (vegetarische) theorie moet je kleine tussendoortjes eten om jezelf gaande en staande te houden. Ik eet meestal 2 (soms zelfs 1) maaltijden per dag die bestaan uit grote hoeveelheden dierlijke vetten en eiwitten. Ik ken geen inkakmomenten, geen 4-uursdip, niets van dat alles, alleen maar constante energie. Ik gooi nl. dagelijks een groot blok hout op het vuur i.p.v. aanmaakhout, dat is het verschil!

    Mike

    #86630

    Zonne
    Lid

    Ha leuk ideeen ! Dank je wel.

    Melkproducten vallen helaas af voor mij.

    En een kom soep is voor mij niet genoeg om een dip te voorkomen.

    #86631

    Anoniem
    #86632

    Anoniem

    Een kop botten bouillon is geen kop soep! Er zit vlees en vet in etc., wat je verzadigd.

    #86633

    Anoniem

    Ik zelf eet vaak pas om 13.00 en daarna maar twee maaltijden. Net als mike eet ik veel dielijk vet en eiwitten.

    Dus ik heb s’morgens geen honger, drink alleen twee glazen water met sole als ik wakker ben. Heb eigenlijk helemaal geen honger meer ik eet steeds minder.

    #86634

    Zonne
    Lid

    Mike, ik ben nog maar net begonnen met “beter eten”. Dus ik kan nu nog niet mega hoeveelheden vet eten. Plus dat ik helaas geen melkproducten kan eten, dus daaruit ook geen vetten kan halen.

    Vandaar dat ik denk nog tussendoortjes nodig te hebben. Ik weet het eigenlijk wel zeker, want ik heb gewoon weer honger/trek na een paar uur.

    Wommes, dank je wel voor de links. Ik ga ze zo lezen !

    Amancay, echt ik zit niet echt vol van een hele soepkom vol met beestenbottenbouillion en vlees. en dan doe ik er ook nog een eetlepel kokosolie doorheen. Na 1,5 uur heb ik weer “honger”.

    #86635

    Anoniem

    Hoi Zonne dan kan je in de soep ook een klein beetje zoete aardappels mee laten koken, misschien dat je nog wat koolhydraten nodig hebt.

    #86636

    Zonne
    Lid

    dat is misschien een idee idd !

    #86637

    ruud
    Participant

    hoi Zonne, ik zou biergist nemen ipv chroom: biergist heeft een goede hoeveelheid opneembaar chroom (want uit organisch materiaal) en bovendien krijg je ook nog het hele b-complex binnen exclusief b12. Moet je wel een goede biergist nemen: want ze schijnen niet allemaal even goed te zijn.

    Quote:
    Dr. Jennifer Brett N.D., naturopathic doctor at the Wilton Naturopathic Center in Stratford, Connecticut states that she has prescribed brewers yeast to patients with a personal history of diabetes or hypoglycemia and has found that these patients have a much better long-term control of their symptoms with the brewers yeast than with a chromium supplement. Dr Brett says, “It’s possible that the nutrient is more bioavailable from the yeast, and therefore more effective,”.

    http://food-nutrition.knoji.com/the-differences-between-brewers-yeast-and-nutritional-yeast/

    #86638

    @lievergezond: welke biergist gebruik jij? Ik heb een blikje van Pax, maar daar staat alleen b3 en b6 op (iig niet veel meer).

    #86639

    ruud
    Participant

    hoi San, ik gebruik die van het merk toppharm. Men durft er hoge prijzen voor te vragen: bij http://www.medicijnen.nl kan ik veel tegelijk kopen zonder al te veel per potje neer te hoeven tellen (relatief). Ik gebruik per dag minimaal 3 x 3 van die tabletjes.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.