Honing voor het slapen?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Honing voor het slapen?

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Alexandra 3 jaren, 8 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Anoniem

Honing voor het slapen verbeterd de werking van de lever zodat het lichaam niet in de stress raakt in de nacht.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Webmaster
    Participant

Dit is gebaseerd op mensen met bijnieruitputting die hypoglykemie (te lage bloedsuiker) ervaren tijdens de 8-urige vastenperiode die we nacht noemen. Een (thee)lepeltje honing voor het slapen gaan kan voor die mensen inderdaad wonderen doen. Nog veel beter is een volvette avondmaaltijd, waardoor je rustig inslaapt, goed doorslaapt en zonder honger wakker wordt. Ik ervaar dit dagelijks en ik had vroeger vreselijke hypoglykemie!

Mike

Anoniem

Ha, dan is dat prima voor mij, want ik kom nog (lang) niet elke dag aan een volvette avondmaaltijd. Mijn hypoglykemie gaat steeds beter, zeker sinds ik in de middag ook alleen maar yoghurt met manuka eet.

Webmaster
    Participant

Zie ook deze opmerking van Repelsteeltje:

Quote:
    Mike had een zalige curry gemaakt en inderdaad werd ik totaal niet hongerig wakker!

http://www.fatsforum.nl/topic/het-eerste-weston-price-restaurant/page/4#post-48760

Mike

Alexandra
    Participant

Kon ik voorheen weleens wakker worden van de honger, dat heb ik niet meer gehad sinds ik WAPF eet. Terwijl ik het meeste overdag eet en drink en ’s avonds hooguit nog een beker melk, na het avondeten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.