Hoeveel vet???

Dit onderwerp bevat 21 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Alexandra 3 jaren, 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur

kajsa
    Participant

Hoi allemaal,

Een paar maanden geleden nog maar meldde ik me hier. Ik kreeg vet en vlees amper weg. Was doodmoe als ik het gegeten had.

Het tij is gekeerd. 🙂

Alleen… nu vraag ik me af of dat wat ik doe nog wel goed is. Ik ontbijt bijv. met 2 zalmmoten, een stukje avocado en wat gefermenteerde groenten en een flinke schep geklaarde boter. Ik denk dat die flinke schep welhaast 100 gram is.

Ik voel me er lekker bij, maar heb dat de afgelopen jaren vaker gehad bij iets en dan bleek het bij nader inzien toch op de lange termijn niet zo fijn te zijn.

Dus nu mijn vraag: Is dat wel goed, zoveel vet?

Alexandra
    Participant

Je kan je niet overeten aan vet, want dan wordt je misselijk. Jij eet in je ontbijt aan hoeveelheid meer dan ik over een hele dag….

kajsa
    Participant

Okee, dat is fijn om te weten. En misselijk word ik er niet van, anders zou ik het niet doen 😉

Bij het ontbijt is ook wel het meeste hoor, ik denk dat dat de helft van mijn daginname is.

kaasmeisje
    Participant

gisteren chocolademelk gedronken van rauwe (vrij wette melk) met slagroom. Ik dacht dat ik over mijn nek moest. Kon het gelukkig binnenhouden.

Alexandra
    Participant

Volgende keer iets minder slagroom 😉

kaasmeisje
    Participant

het was ook een hoeveelheid die ik anders met vier mensen deel

Alexandra
    Participant

Hahahaha, volgende keer weer delen dan 😉

Iklustvet
    Participant

Ik heb eergisteren twee pakken boter gekocht en ik heb net het laatste beetje opgemaakt. We zijn met 4en. Het is echt niet aan te slepen en grasboter is duur! En dan eten we ook nog kokosolie, olijfolie en ghee tussendoor en ik giet overal slagroom in, ook in de rauwe melk en kefir. HEt enige waar ik me wel eens misselijk aan eet is asperges a la flamande met 4 gekookte eieren en een half pak boter per persoon 😉

Anoniem

Grappig dat wij op vet zo verschillend reageren. Een half pakje roomboter op een plak roggebrood is voor mij in ieder geval geen probleem. Ik tik ook gemakkelijk een beker slagroom weg. Binnenkort maar eens mijn grens opzoeken. Ben gewoon benieuwd of ik uberhaupt misselijk van vet kan worden…

Anoniem

Niks mis mee met vet, maar om te proberen om maar zoveel mogelijk naar binnen te werken lijkt mij ook niet de juiste weg….vet is gezond, maar heeft ook nadelige gevolgen bij overdrijving !

Anoniem

Haha, helemaal mee eens hoor! Het is nog niet zo gek dat ik een pakje boter uit het vuistje eet en het vervolgens wegspoel met een beker slagroom. Maar ik moet zeggen dat mijn behoefte aan vet wel redelijk groot is. Ik heb het gevoel dat ik, na mijn leven lang vetarm gegeten te hebben, behoorlijk aan het “inhalen” ben. Ik weet niet of dat ook zo werkt maar ik merk dat mijn lichaam er behoefte aan heeft. En ik luister daar naar.

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik behoorlijk misselijk zou worden van vet maar dat is helemaal niet het geval.

kajsa
    Participant
    Quote:
    Niks mis mee met vet, maar om te proberen om maar zoveel mogelijk naar binnen te werken lijkt mij ook niet de juiste weg….vet is gezond, maar heeft ook nadelige gevolgen bij overdrijving !

Jakob, wanneer zou je spreken van overdrijving?

Alexandra
    Participant

Iedere keer jezelf misselijk eten lijkt me nou niet echt gezond. Maar een keer kijken tot hoever je kan gaan, waarom ook niet? We proberen steeds vanalles uit, waarom dan dit ook niet een keer?

Webmaster
    Participant

Ik zie het probleem ook niet, eerlijk gezegd. Het menselijk lichaam kent een uitstekend remmingsmechanisme als het teveel vet binnen krijgt, nl. misselijkheid. Je kunt je dus in feite niet overeten aan vetten. Van koolhydraten kunnen we dit niet zeggen!

Mike

kajsa
    Participant

Fijn om te lezen.

En Mike, geldt dat van die koolhydraten ook echt als je volledig gezond zou zijn? Ik heb candida en kan me helemaal klem eten aan fruit (het is dus niet in huis, want ik kan er echt niet afblijven). Maar de wens om me tegoed te doen aan brood of rijst ofzo is weg.

En als er toch geen rem op die koolhydraat behoefte zit, dan is dat misschien omdat dat in een natuurlijke omgeving nou eenmaal niet zo voorhanden is?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.