Hoe slecht is WIFI?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Hoe slecht is WIFI?

Dit onderwerp bevat 131 reacties, heeft 41 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  100%leven 2 maanden, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 132)
  • Auteur

Anoniem

Hebben jullie wifi of een ADSL modem om op internet te surfen en zijn homespots erg schadelijk voor de gezondheid of hangt het er vanaf hoe sterk je bijnieren zijn als je er wel of niet goed tegen kunt?

Anoniem

Sowieso kan je de zender zachter zetten, afhankelijk van de afstand van computer tot zender merk je soms geeneens verschil als de zender op 25% (ipv 100%) staat.

Hier hoe en meer tips.

Anoniem

Wifi thuis zorgt voor straling, maar ook DECT telefoons van jezelf en die van de buren.

Zelf schakelt mijn wifi ’s avonds na 22:30 uit, zodat er ’s nachts geen straling is.

IK sluit mijn pc ook vaak aan met een netwerkkabel en zet WIFI op mijn laptop uit.

Of je als persoon gevoelig voor straling bent verschilt van persoon tot persoon.

Ik weet niet precies de relatie tussen die straling en je bijnieren, maar naast je bijnieren, kan ook veel meer in je lijf belast worden waar je gezondheidsproblemen mee kunt krijgen.

Ik heb deze week een woonbioloog over de vloer gehad.

Hij heeft hoogfrequent ( zendmasten en zo ), laagfrequent ( electra en magnetisme) en fijnstoffelijk ( aardstralen en zo ) gemeten.

Daar waar bij de buren een DECT telefoon staat, sloeg de meter behoorlijk uit.

Verder staat er in de buurt een UMTS mast op een dak en bij mijn raam, waar die straling binnen komt, sloeg de meter ook behoorlijk uit.

Een heel groot verschil tussen wifi aan of uit op je mijn laptop.

Als je nog een elektrische alarmklok hebt, zou ik die ook inruilen, ook hier een enorm verschil in straling tussen wel of geen electrische klok. En dat geldt ook voor halogeen lampen. Hier was ook een verschil of het aangesloten was op een geaard stopcontact of een niet geaarde.

Je kunt zelf best eea doen, maar je bent ook afhankelijk van waar je woont en wat er in de buurt allemaal staat te stralen.

Anoniem

Bedankt voor de tips.

Het lijkt me dan toch nog altijd beter om internet met een gewone ADSl modem te gebruiken..

Iklustvet
    Participant

Je kunt van die netgear stekkers kopen, een in je modem en en een voor je pc, je hebt dan in elk stopcontact in je huis internet. Echt ik begrijp niet waarom mensen draadloos internet in hun huis willen, je laptop moet toch in het stopcontact dus dan kan je toch net zo goed zo´n netgear stekker er bij in steken? Ik heb verder een vaste lijn met snoer (scheelt ook veel in de telefoonrek want als je bij de tel moet blijven bellen ben je rap uitgepraat :-)) en ik bel bij de kinderen nooit met de gsm etc

Anoniem

Wij hebben ook niks draadloos.

In Nederland ontkom je er echter niet aan. Ik heb begrepen dat de normen/waardes hier belachelijk hoog zijn. Er is een hele sterke aanwijzing dat al het draadloos geweld ivm gigantische ratio van borst- en prostaatkanker. Omdat straling werkt als licht en dat heeft weer met hormonen te maken.

Ik heb wel eens gelezen in een artikel dat het te maken heeft met een bevolkingsreductieplan van grote steden.

Anoniem

@iklustvet, goed idee! Heb je dan als hoofdmodem gewoon AdSl ?

@ Debsy, ik heb ook gelezen dat het de hormonenhuishouding verstoort; maar dat er ook een soort verf bestaat waarmee je de muren kunt schilderen die beschermend werken tegen EMF, maar kheb er nog niet veel info over gevonden..

Gerard
    Participant

De meeste dingen die verkocht worden om te beschermen zijn zinloos.

Ik heb zelf alles bedraadt, dus geen extra HF golven in huis. Blijft over wat er van de buren binnekomt, analoge en digitale radio en TV signalen, EMTS en nog meer als b.v. schalelende voedingen, spaarlampen, dimmers, het zijn allemaal hoogfrequent bronnen.

Anoniem

Ik heb zelf internet bij Telfort en kreeg bij het abonnement een modem met een aan- en uitknop voor de wifi. Heel handig, voor als ik eens bezoek krijg dat WiFi wil. Telfort is trouwens nog voordelig ook…

Iklustvet
    Participant

Lekkerromig, ja gewoon adsl, je steekt er zon stekker in en dan heb je in elk stopcontact internet, ik vind dat net zo goed als draadloos.

Wij wonen hier tussen de oudere mensen buitenaf, ik zie hier maar één draadloos netwerk en het signaal is zwak. Dus dat is een geluk. Voor de rest werkt er niks tegn, of je moet een kooi van farraday bouwen maar dat is niet zo simpel. Mijn ouders hebben een vitaal water installatie op hun hoofdkraan, en dat schijnt ook tegen straling te werken maar het fijne weet ik er niet van en het was behoorlijk duur.

Anoniem

Een kooi van Farraday? Dat klinkt idd niet simpel voor een leek als mij .. 😕

Anoniem

@iklustvet,

woon jij ook niet in België? Voor zover ik weet bieden Scarlet en Belgacom hier ADSL verbinding aan, maar misschien kun je sommige van die WIFI modems ook als ADSL gebruiken..?

Iklustvet
    Participant

Ja ik woon in Belgie, wij hebben telenet, en we hebben echt geen draadloos internet. Dat is ook duurder denk ik? Die telenetkerel die het kwam installeren heeft me ook heel hard uitgelachen dat ik geen draadloos wilde. We hebben ook digitale tv van telenet en dat zit ook met zo´n netgearstekker aangesloten.

Anoniem

Ok bedankt, dan bekijk ik de site van Telenet nog eens. Wel niet bepaald een vriendelijke mens zeg dat hij je daarvoor moet uitlachen.. 😐

Anoniem

ik weet net wat slechter is, maar we hebben hier de wifi uit staan en hebben van die stekkers in het stopcontact die met een draad naar de pc lopen???

Als het net zo slecht is vreet ik me schoen op……..

ratel

ik lees nu boven dat het wel eens van die netgearstekker kunnen zijn?? overal internet in huis als je dat belieft

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 132)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.