Hoe eten de bestuursleden van de WAPF zelf?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Hoe eten de bestuursleden van de WAPF zelf?

Dit onderwerp bevat 112 reacties, heeft 28 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Webmaster 2 jaren, 10 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 113)
  • Auteur

Webmaster
    Participant

http://www.westonaprice.org/basics/food-journals-of-wapf-board?qh=YToxOntpOjA7czo2OiJnYXJsaWMiO30%3D

Als je het mij vraagt nog steeds te veel koolhydraten. Mary Enig is inmiddels dement en zij at de meeste kh van allemaal! En er wordt flink gesnackt en zelfs chips en chocola naar binnen gewerkt!

Mike

Iklustvet
    Participant

Nou moe, valt mij ook een beetje tegen, ze smeren precies meer honing als boter, en ik zag zelfs ergens suiker 😯

E123
    Participant

Sally fallon eet nog de minste koolhydraten, maar zelfs zij zit nog een beetje aan de hoge kant. Mary Enig begrijpt het inderdaad niet helemaal volgens mij. Ik weet niet hoe oud ze is, maar ik vond haar er altijd al ongezond uitzien. Ook altijd zo supermager, terwijl ze toch wel flink wat calorietjes naar binnen werkt.

Verder zit iedereen wel redelijk high fat, zo’n 50-70%, maar ook allemaal te hoog in suikers, en veel ook te laag in eiwitten als je het mij vraagt.

Tanja
    Participant

Inderdaad, veel honing, (gedroogd) zoet fruit, veel noten ook brood en volkoren crackers en nachtschades volop. Valt mij ook tegen het is intussen wel wat gedateerd, misschien zou het intussen veranderd zijn door voortschrijden inzicht?

Iklustvet
    Participant

Ik zie ook veel havermout. Dat kun je toch zo simpel vervangen door boekweitvlokken als je dan per se granenpap wil eten…dat is toch al een stuk minder erg.

I-lady
    Participant

Dat zat ik ook net te lezen de havermout..dat rijmt totaal niet met wat ze uitdragen..

Tanja
    Participant

En omdat chips gebakken is in reuzel is het niet ineens iets wat je dagelijks op het menu hoeft te zetten.

Anoniem

Havermout is deel van het ‘Good Scots diet’ uit het boek van Weston Price. Als je het maar laat weken, en de Schotten deden dat vaak een week lang.

Tanja
    Participant

Allemaal verslaafd aan de koolhydraten!

Iklustvet
    Participant

Er staan verschillende keren rolled oats tussen, dat is niet geweekt.

Over chips, in Amerika krijg je dat overal bij, als je een sandwich of een hamburger besteld krijg je daar chips bij, dus daar is het wel iets logischer om het dagelijks op het menu te zetten als hier, het is een aardappelsidedish. Maar goed, met WP heeft het niks te maken natuurlijk.

I-lady
    Participant

Dus als je havermout maar genoeg laat weken is het wel wapf proof? maar er zitten toch heel veel koolhydraten in?

Iklustvet
    Participant

http://www.leefbewust.com/themas/fytinezuur_granen.html onder het kopje haver kun je lezen dat weken bitter weinig effect heeft.

Anoniem

De Schotten aten ook aardappelen, en ze waren erg gezond. Ze aten daarnaast grote hoeveelheden kabeljauw en dus ook cod liver oil. Met dank aan de Schotten weten we dat we daar niet zuinig mee hoeven te zijn.

WAPF is gebaseerd op de studies van Weston Price, en dat was niet allemaal ketogeen.

Quote:
    Het voedingspatroon dat erop gericht is om robuuste mannen en vrouwen en krachtige jongens en meisjes te kweken, wordt de inwoners van deze dorre eilanden verschaft door haver in de vorm van haverkoeken en havermoutpap, samen met visproducten waaronder enkele visorganen en viseitjes.

Weston Price schrijft ook uitvoerig over de manier waarop haver in die streek bemest werd. Je zou wel kunnen zeggen dat wij het ons niet meer kunnen veroorloven om veel havermout en aardappelen te eten, omdat we als de donder moeten regenereren, maar dat is dan voortschrijdend inzicht, of invloed van meer ketogene dieten.

Alexandra
    Participant

Uit de nieuwste journal, zomer 2013:

MYTH: WAPF ADVOCATES A LOW-CARB DIET

A corollary to the first myth is the low-carb diet, one devoid of all starchy vegetables, grain, fruits and natural sweeteners. Many have the mistaken impression that WAPF advocates a diet very low in carbohydrates.

WAPF has indeed warned about the dangers of a diet high in refined carbohydrates; however, that does not mean that we need to drastically cut

back on natural carbohydrate foods. Many of the cultures Dr. Price studied consumed fairly high levels of carbohydrate-rich foods—from the Swiss with their sourdough rye bread, to the South Sea Islanders who consumed tubers like cassava or yams, to the Amazonian Indians who always ate bananas with their meat.

Some people restrict carbs because they find that carbs contribute to weight gain; others can eat lots of carbs without gaining an ounce.

Advocates of very low-carb diets insist that we have no biological need for dietary glucose, but intriguing new evidence indicates that carbohydrates support thyroid function, protect the digestive tract, and even help with blood sugar regulation. This may explain why people develop cravings for carbs after following a carb-restricted diet for some time.

In any event, except for the brief initial stages of weight loss diets, the traditional diet should include carbohydrate-rich foods, at least in moderation. And remember that animal fats provide the perfect synergy for carb-rich foods like potatoes, grains, fruit and natural sweeteners.

Webmaster
    Participant

Alexandra,

Ik had het ook gelezen. Ben jij soms ook actief lid van de WAPF en krijg jij ook de Wise Traditions, hun kwartaalblad, opgestuurd via de post?

Mike

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 113)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.