Het gevaar van xylitol

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Het gevaar van xylitol

Dit onderwerp bevat 39 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 1 jaar, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Auteur

Anoniem

Hier een artikel wat uitlegt hoe industriele xylitol wordt gemaakt en wat daar de gevaren van zijn.

Webmaster
    Participant
    Quote:
    Have you noticed that the check out aisles at healthfood stores are typically loaded with chocolates and other sweets containing at least some xylitol?

In mijn woonplaats zie ik bij natuurvoedingswinkels ook kauwgom met xylitol liggen. Uit Cure Tooth Decay van Ramiel Nagel:

Quote:
    Xylitol is een suikeralcohol en geen gewone suiker. Huisdieren kunnen een overdosis xylitol binnenkrijgen, met bijwerkingen die variëren van epileptische aanvallen tot leverschade en zelfs de dood.

Mike

ruud
    Participant

Xylitol is volgens een anonieme Duitse tandarts in elk geval een gevaar voor de portemonnee van tandartsen volgens deze site http://www.healingteethnaturally.com/xylitol-dental-care-frequently-asked-questions-faq-3.html

Quote:
    “That stuff is really that good but don’t think any German dentist will recommend it to you – it would hinder ‘sales’.”

(Unnamed German dentist commenting on the subject of xylitol)

Hier http://www.healingteethnaturally.com/buying-best-non-gmo-xylitol-sugar.html tips over welke xylitol niet afkomstig is van industriele/gmo-mais (maar bijv. van berken)

Quote:
    The following is CK’s list of companies / brands she found that are not made from corn in China/GMO-free (list not necessarily up-to-date or complete). As mentioned elsewhere, let no-one be deterred to go for the cheapest xylitol (incl. GMO) if they wish to save money:

Alpha Sweet

“The Really Healthy Company’s AlphaSweet Xylitol is 100% pure-grade white granulated (like sugar) product made from sustainably harvested birch trees (not corn) and is GMO-free. Also, for every tree used in the manufacture of this xylitol, two more are planted in its place, and is from Finland.”

Smart Sweet

“from organic hardwood, not corn – GMO free, USA.”

Xylobrit ™

“predominantly from Beech and Birch hardwood, and is from Finland.”

Xylitol Now

“Xylitol … was originally extracted from birch trees in Finland. ‘Now Xylitol’ is derived from Non-GMO corn. … Commercially it is manufactured from xylan hemicellulose sources such as Birch trees in Finland, cane bagasse, and corn cobs.”

Zylosweet

“our Xylitol is made from the birch tree”.

Getuigenissen van mensen die ermee van de gebitsproblemen afkwamen: http://www.healingteethnaturally.com/cure-testimonials-xylitol-sugar-mouth-rinses-tooth-brushing.html

http://www.healingteethnaturally.com/rinsing-mouth-brushing-teeth-with-xylitol-sugar.html

Godsgeschenk
    Participant

Oh, en nu, ik kauw best veel kauwgumpjes op zo’n dag weg. 😳

Godsgeschenk
    Participant

Heb wel al 25 jaar minstens NIETS meer aan de tanden. Voorheen kocht ik supersterke gewone kauwgum. Ik denk dan dat die Xylitol toch wel minder slecht is, of niet???

Webmaster
    Participant

Toch weer die zoetigheid, dorothe…

Mike

ad ligtvoet
    Participant

Andere vraag,

vanwaar de behoefte om de hele dag ergens op te kauwen?

ad

Anoniem

Of de permanente behoefte aan een ‘frisse’ adem…

Godsgeschenk
    Participant

Hoi Mike en de rest,

Zeg, het is me wel al gelukt kefir zonder die “goede” suiker en het ook nergens anders meer in te doen. Ook mijn producten zijn zonder suiker, DUS!!!!!

Ik mag me wel feliciteren…..

Ja de kauwgum is inderdaad vanwege een frisse adem.

Und jetzt…is het zo slecht dat ik het beter laten kan? Dit wordt wel vele stappen moeilijker dan suiker weglaten. Is als een verslaving van Lipbalsem of lippenstift, dat moet ik ook steeds weer opbrengen. Past wel niet helemaal in dit topic vrees ik, maar ik zeg het maar even.

Webmaster
    Participant

Ik denk dat het thema ‘slechte gewoontes’ bij jou nader zelfonderzoek behoeft. Zoals ad al vroeg: wat is die behoefte om de hele dag door met je kaken en kiezen te malen? Waarom ben jij verslavingsgevoelig? Welke emotionele relatie heb jij met voeding?

Mike

ad ligtvoet
    Participant

OF….is er een gevoel van altijd maar te moeten voldoen aan ‘perfect’zijn.Geen slechte adem(nooit) ,altijd de lippen in orde etc. Ik ben voorstander van verzorgd zijn maar dat kan niet altijd tot in de puntjes en een slechte adem komt wel eens voor.Zo ook een ‘bad hair day’etc.Nou en! wanneer ik koffie heb gedronken of bij de griek ben geweest ,tja dan is de adem anders dan wanneer ik de tanden pas gepoetst heb bv.So be it.

Het verzorgen kan ook overdreven worden en meestal wilt men dan voldoen aan opgelegde normen.

ad

Godsgeschenk
    Participant

Ehm, ja, ik heb een zeer grote behoefte om altijd perfect te zijn en perfect uit te zien, ik weet het, zeker omdat ik me met dat thema op beroepsgebied helemaal bezig heb gehouden. Ik heb dat al mijn gehele leven, daarom vind ik het ook zo erg dat mijn gewicht niet zo goed is.

Wat betreft het malen, ik duw de kauwgum eigenlijk naar achteren naar de achterste kies en daar zit hij dan en geeft zijn geur af, ik bijt alleen even in het begin. Dus ik denk niet dat het iets met malen etc. te doen heeft.

Godsgeschenk
    Participant

Enne, mijn vriend is Sardijn en kookt heel veel met ui maar nog meer met knoflook……dus dan weet je het wel. Ik ben gewoon verzot op knoflook, maar de mensen om mij heen natuurlijk niet op de geur die dan ontstaat. Daar helpen die biologische kauwgumpjes wel een beetje.

Anoniem

Peterselie helpt daar ook goed tegen toch?

Anoniem
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.