Haren uit hoofd getrokken door mixer-ongelukje

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Haren uit hoofd getrokken door mixer-ongelukje

Dit onderwerp bevat 23 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 10 maanden, 3 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur

Mare
    Participant

Goedemorgen,

Het is niet direct een gezondheidsissue, maar mijn dochtertje van 9 heeft 1,5 week geleden volledig haar haar vastgedraaid in de mixer…Gevolg: een enorme kale plek. Ik denk dat het een kwestie is van veeeel geduld hebben, maar zijn er voedingsmiddelen of iets wat ik op haar hoofdhuidje kan smeren, dat de haargroei stimuleert? Gelukkig is ze er zelf heel relaxed onder overigens, maar ik wil kijken wat ik voor haar kan doen. Ze eet overigens al steeds meer volgens de WAPF richtlijnen en steeds minder suiker/brood etc..

Ik hoor graag of iemand nog een goede tip heeft!

Marieke

melca
    Participant

Klinkt pijnlijk. MSM-poeder stimuleert de haargroei, dit kan ze innemen in water. Ik zou wel heel wat minder geven dan wordt aangegeven op de potjes, gewoon een mespuntje in d’r drinken. Ik weet niet of het ook op de hoofdhuid kan worden aangebracht.

Vivianne
    Participant

Dag Mare,

Ik kan me iets bij het verhaal voorstellen. Hier heb ik zelf een dochter van 9 met mooi lang haar die graag in de keuken helpt.

Inmasseren met kokosolie zal de huid herstellen en de haargroei bevorderen. Qua de groei werkt royal jelly ook goed. Hiervoor wordt een hoeveelheid van 1 mespuntje per dag voor geadviseerd.

Over de kokosolie zie volgende link
    http://www.deadreign.com/wat-zijn-de-voordelen-van-kokosolie-voor-de-haargroei/

Marijan
    Participant

ik denk dat CBD olie ook heel goed werkt. Een oude kater hier die van mijn moeder was en nu van ons zag er super slecht uit en stram, ik geef hem dagelijks paar druppels en hij zit heel mooi in zijn haar nu, glanst als een spiegel en dik haar. Zelf heb ik ook het idee dat mijn haar dikker wordt..

Mare
    Participant

Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb CBD olie in huis ook, maar gebruik het zelf tot nu toe alleen uitwendig. Inwendig heb ik zelf nog niet gedurfd. Zou ik dat wel zomaar doen bij een meisje van 9?

Kokosolie ga ik zeker proberen, is ook in huis! Royal yelly is mij (nog) onbekend, evenals MSM poeder. In zoverre, zelf nog nooit gebruikt.

Maar heel erg bedankt voor de adviezen, het was inderdaad enorm schrikken (en heel pijnlijk) vorige week!

Groet,
    Marieke

Vivianne
    Participant

Marijan
    Participant

cbd bevat geen psycho actieve werking, dus je kan het zo aan je dochter geven.

Gerard
    Participant

Komt vanzelf goed. Of is dat tegenwoordig niet meer goed of snel genoeg?

Mare
    Participant

Jawel hoor Gerard…ook dat is goed…maar als er iets is dat ondersteunend kan zijn..ach, waarom niet. Vandaag zijn er ook luizen geconstateerd bij haar en meerdere kinderen in de klas…dus vooral daar eens kijken wat we moeten doen..liefst op een natuurlijke wijze.

Mare
    Participant

Ieder geval bedankt allemaal…de royal jelly is besteld! 🙂

Mare
    Participant

Mocht iemand nog een goed idee hebben mbt hoofdluis, hoor ik het ook graag. Las al dat kokosolie een idee kan zijn, probeer ik dat eerst.

Tanja
    Participant

http://www.mommypotamus.com/natural-remedies-lice/
    Misschien staan hier nog bruikbare tips tussen Mare

Gerard
    Participant

Probeer iets te vinden wat de luizen echt niet lusten. Mijn eerste keuze zou Borax zijn, dit is erg goed voor de huid (uitwendig toepassen). Je neemt de verzadigde oplossing: doe in een potje o.i.d. een laag borax die 1/4e van de hoogte van het potje uitmaakt, voor de rest vul je warm water bij. Deksel er op en goed schudden. Even laten bezinken, je zult zien dat lang niet alles is opgelost, dat is ook de bedoeling, zo heb je en verzadigde oplossing met een buffervoorraadje, je kan na gebruik water bijvullen, net zo lang tot alles opgelost is, dan weer borax erbij doen.
    Drie keer per dag borax op de hoofdhuid, 5 minuten laten inweken, je mag er nog borax bij doen. Dan haren drogen met een handdoek, hoofdhuid zoveel mogelijk nat laten, dan hou je daar de concentratie borax zo hoog mogelijk.
    Als alles droog is kan het haar wat stug aanvoelen, dit komt door de opgedroogde borax en verdwijnt met kammen.
    Deze behandeling nadat de luizen het hazenpad hebben gekozen, dan wel het loodje hebben gelegd, af en toe herhalen. Je hoeft het haar verder niet te wassen, dat heeft de borax al gedaan.

gif-vrij
    Participant

@mare
    Mijn dochters (alletwee met lange zwarte haren) hebben ook diverse keren luizen gehad. De laatste keer heb ik troebele biologische appelazijn gebruikt. Na 1 behandeling was het probleem opgelost. Het is al weer twee jaar geleden maar volgens mij heb ik de hoofdhuid gedept met appelazijn. Een half uurtje laten intrekken en daarna wassen. Mocht het teveel prikken dan eventueel iets verdunnen met water.
    Dit was het beste middel wat wij ooit gebruikt hebben.

Mare
    Participant

Dank jullie wel weer! Ik ga ermee aan de slag. Het blijkt dat ook mijn zoon en ik de klos zijn, dus werk aan de winkel 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.