Hallo! voorstellen Karla4GAPS

Forum Forums Stel jezelf even voor Hallo! voorstellen Karla4GAPS

Dit onderwerp bevat 26 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Karia4GAPS 3 jaren, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #3752

    Karia4GAPS
    Participant

    Hallo,

    Ik ben Karia en volg sinds een paar maanden het GAPSdieet. Eindelijk hoop ik hier ook meer info vandaan te gaan halen.

    Ik heb klachten bij gluten i.i.g. Verder neem ik sinds een tijd zuurkool, melkkefir en zelfgemaakte yoghurt om mijn darmflora meer in balans te brengen. Dit bevalt me super.

    Groetjes,

    Karia4GAPS

    #81717

    Anoniem

    Welkom Karia4GAPS!

    #81718

    Welkom, en succes met info vergaren 🙂

    #81719

    Poekie
    Moderator

    Hoi Karla, welkom

    Zou je wat meer met ons willen delen, over je problemen, of wat je nu eet en drinkt?

    Verder kun je veel informatie van dit forum, overzichtelijk bij elkaar vinden op mijn site: http://www.voedingisgezondheid.nl

    Misschien dat je daar ook wijzer wordt.

    Ook het ‘alleen lezen forum‘ is zeer informatief.

    Lia

    #81720

    Poekie
    Moderator

    Hallo Karla,

    Ben je er nog?

    Lia

    #81721

    Karia4GAPS
    Participant

    Dag Poekie, e.a.,

    Ik ga hier veel leren, en ook op je site zie ik al!

    Ik heb nu geen tijd m meer te delen, misschien andere keer en sowieso een keer het archief uitpluizen.

    Groetjes,

    Karia4GAPS

    #81722

    Karia4GAPS
    Participant

    Hallo,

    Ik heb inmiddels wat vraagjes. Ik ben sinds 5 maanden op het GAPSDieet waardoor ik me echt super voel. Ik was erg glutensensitief en kon op een gegeven moment ook geen glutenvrije granen meer hebben. Toen ben ik langzaam begonnen met sauerkraut (zuurkool) en in de loop der tijd ook yoghurt en kefir. Granen geheel laten staan. Met regelmaat noten. Veel ei, rund/kipvlees en zelfgemaakte bouillon/soepen. Veel fruit en groente. Maar.. ik ben nu zwanger en krijg heel weinig door mijn keel vanwege de misselijkheid. Ik was altijd heel strikt op mijn dieet en at veel, omdat ik ook veel verbrandde. Nu ben ik zo misselijk en ben ik toch wat glutenvrij crackers gaan eten (met de minste toevoegingen – voor zover dat bestaat). Daar knap ik (op korte termijn) wel wat van op. Ik kan heel weinig naar binnen krijgen van al het gezonde wat ik normaal eet. Ik kan geen zuurkool, kefir ook weinig, groenten, warm eten enz.. hebben. Ik eet vandaag (morgen kan het weer minder zijn) nog fruit, ei, brie, yoghurt…dus die glutenvrije crackers. Ik heb wellicht nog zo’n 10 misselijke weken te gaan en hoop daarna weer volop te kunnen eten.

    Vragen:

    – Hoe erg is dit voor mijn lichaam? Ik heb levertraan met boterolie besteld.

    – Is er nog iets wat ik echt moet hebben om dit goed vol te houden?

    – Hoe erg zijn die glutenvrije crackers ten opzichte van het herstellen van mijn darm?

    Groetjes,

    Karia4GAPS

    #81723

    Karia4GAPS
    Participant

    Heeft niemand een idee?

    Ik heb wel gemerkt dat ik heel erg moe was en weinig meer kon. Eerst schreef ik dat toe aan de zwangerschap, maar ik ben nu al 1,5 dag zonder glutenvrije broodkoolhydraten en ik voel me sinds een halve dag echt veel beter. Zou dat dan toch ermee te maken kunnen hebben?

    Ik hoor graag jullie reactie op mijn vorige berichtje.

    Karia4GAPS

    #81724

    Hoi Karia,

    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik durf zelf niet echt te zeggen of die crackers invloed hebben op je energie, en of je die wel of niet moet eten voor je darm. Op je eerste vraag kan ik wel antwoorden dat heel veel vrouwen een periode meemaken in de zwangerschap dat ze niks wegkrijgen, en dat het te maken kan hebben met een magnesiumtekort. Het punt is dat je juist in het begin van je zwangerschap heel slecht magnesium op kunt nemen, dus extra toevoegen werkt niet op korte termijn (alsnog wel goed om magnesiumolie te gebruiken als je dat nog niet doet, dat is veilig in de zw.schap!)Als je toch koolhydraten wilt eten is basmatirijst denk ik beter voor je, hoop dat je dat weg kunt krijgen. Denk dat het het beste is om per dag te kijken wat je weg krijgt, en zoveel mogelijk focust op vetten. Stress over eten heeft geen zin, dingen tegen wil en dank naar binnen proppen ook niet, dan neemt je lichaam er niks van op als je constant gedwongen eet. Is het je eerste zwangerschap? Ik heb hetzelfde gehad, en rond week 14 kreeg ik honger als een beer! Dat stopte pas na de bevalling. Dus je hebt nog heel veel tijd om de baby en jezelf goed te voeden. Succes!

    #81725

    Anoniem

    van harte gefeliciteerd!!

    Ik heb geen idee wat te doen…….eet wat je naar binnen krijgt denk ik dan maar.

    alle beetjes zijn welkom, melk, kefir, stukjes kaas enz.

    je lichaam geeft het al aan denk ik dan, na het eerste trimester hoop ik dat het beter wordt zodat je wel kan eten dat wat goed voor jou en jullie ongeboren wonder is.

    wellicht is geroosterde speltbrood nog een idee?

    glutenvrije cracker bevatten naar wat ik zag in de natuurwinkel suiker. (Schar)

    ratel

    #81726

    Karia4GAPS
    Participant

    Dag!

    Ik eet inmiddels al wat beter. Nog weer wat vraagjes:

    – Wat kan ik doen om de bloeddruk omlaag te krijgen? Dat risico heb ik eventueel namelijk. Ik drink nu een glas rode bietensap (Demeter) op nuchtere maag. Schijnt uit onderzoek de bloeddruk omlaag te brengen. Nog meer adviezen?

    – Ik heb veel behoefte in zout en beetje zoet. Ik at tijdelijk even chips, geheel van mijn dieet af. Maar ben nu weer zonder! Zoet krijg ik door fruit en verder niet echt. Weet iemand waar die zoutbehoefte door kan komen? Of was die chipszak gewoon verslavend?

    – Over eten enz kan ik nog niet echt nadenken vanwege misselijkheid bij eraan denken, maar ik ga ook boterolie met levertraan nemen. Zijn er nog meer goede supplementen?

    – Vanwege GAPS gebruik in geen granen, rijst en aardappels. Tijdelijk eet ik nu af en toe aardappels om toch wat binnen te krijgen. Kan iemand nog iets beargumenteren waarom ik in de zwangerschap toch wel een van deze dingen kan eten voor mijn gezondheid en om voldoende koolhydraten binnen te krijgen?

    Ik eet nu iig

    Wat vlees

    Groene smoothie

    Glas bietensap

    Fruit

    Amandelmeel een beetje

    Ietsje noten

    Beetje kaas

    Ei

    Roomboter iets

    Beetje groenten

    Zelfgemaakte Yoghurt

    Kefir

    Groetjes,

    Karia4GAPS

    #81727

    Poekie
    Moderator

    Groene smoothie zou ik vervangen door de yoghurtsmoothie, want hij heet groen waarschijnlijk vanwege de groene bladgroentes die je er rauw in doet. Rauwe groente bevat veel onverteerbare cellulose, dat schuurt de darmwand, niet goed dus.

    Noten bevatten fytinezuur: http://www.voedingisgezondheid.nl/Juiste_voeding_fytinezuur.html

    Als je al fruit eet neem dan zuur fruit:zure appels, bessen…..

    Je zou de amandelmeel kunnen vervangen door kokosmeel (ivm fytinezuur)

    Bietensap ben ik niet zo bekend mee alleen weet ik wel dat je zoiets geconcentreerds beter niet teveel kunt drinken.

    Je moet nagaan dat als je de hele biet zou eten dat je zo vol zou zitten maar van sap kun je veel meer op, teveel……

    Ik zie in je overzicht alleen kefir staan en yoghurt staan. Kun je ook aan rauwe melk komen?

    Verder, denk bij zuivel ook aan slagroom, creme fraiche, roomboter

    De aardappel zou je kunnen vervangen door bataat (zoete aardappel) en witte rijst.

    Gebruik je ook al Keltisch zeezout over je eten en als sole? Dit i.v.m. je behoefte aan zout.

    Verder kun je een half uur voor elke maaltijd een glas met sole en appelazijn of citroensap tot je nemen. Dit versterkt je maagzuur wat weer helpt bij de vertering van je eten, vooral eiwitten.

    Lia

    #81728

    Tanja
    Participant

    Hi Karia,

    voor je zout behoefte en hoge bloeddruk kun je Keltisch zeezout gebruiken. .

    Misschien staan hier nog meer tips tussen

    http://www.fatsforum.nl/topic/hoe-krijg-ik-mijn-hoge-bloeedruk-het-beste-naar-beneden

    Als je dan koolhydraten eet, dan liever basmatirijst omdat de aardappel een nachtschade is en neurotoxines bevat. Als je trek hebt in zoet is dat vaak of een suikerverslaving of behoefte aan koolhydraten. Als je een beetje rijst eet lijkt me dat geen verkeerde keuze, misschien lust je het met kokosmelk of kokosolie erdoor, zodat je meer vetten binnenkrijgt. Of wordt je hiervan misselijk?

    Sterkte

    #81729

    Webmaster
    Participant
    Quote:
    Ik eet inmiddels al wat beter.

    Niet als ik je huidige eetpatroon bekijk. Zie de opmerkingen hierover van Poekie.

    Mike

    #81730

    Anoniem

    Jiaogulan thee als remedie voor bloeddruk problemen(samen met het kz). De Beste te bestellen bij Felicious.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.