H2O2 slecht voor candida?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid H2O2 slecht voor candida?

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 12 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  geert 2 jaren, 3 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur

MissM
    Lid

http://candidaplan.com/blog/587/candida-diets-part-ii-hydrogen-peroxide/

Op bovenstaande site wordt H2O2 ten stelligste afgeraden als middel tegen candida overgrowth.

Ik heb candida overgrowth en ben net sinds een paar weken met H2O2 begonnen…

Volgens die dr McCombs breng je met H2O2 je intenstinale flora nog meer in de war en krijg je nog meer candida erdoor. Hij raadt H2O2 alleen aan voor uitwendig gebruik.

Ik wil het allemaal wel geloven hoor, ik ben geen dokter. Maar hoe zit het nu eigenlijk? 😯

Kan iemand hier op het forum de argumenten van McCombs weerleggen?

ruud
    Participant

H2O2 doodt ook de candida en niet de vriendelijke bacterien in de darmen.

Anoniem

MissM
    Lid

Bedankt voor jullie reacties.

@lievergezond: die McCombs beweert net het tegendeel… H2O2 voedt de candida en brengt je darmflora uit balans, zegt hij.

@Marijan: ik heb die site gelezen. Mijn probleem is: ik ben geen dokter, en de ene zegt dat het goed is, terwijl de andere net het omgekeerde beweert…

Iemand op het forum hier die misschien wél de candida onder controle heeft gekregen met H2O2?

Dat zou de burger moed geven! 😀

ruud
    Participant
    Quote:
    McCombs beweert net het tegendeel… H2O2 voedt de candida en brengt je darmflora uit balans, zegt hij.

hoi MissM: Uiteraard is het aan eenieder om te beweren wat hem of haar goeddunkt.

H2O2 brengt zuurstof in je lichaam en alleen pathogene (darm-)bacterien en candida overleven in een zuurstofarme omgeving.

Hier een arts met een ander verhaal: http://www.chelationcare.com/Introduction_Clip/Introduction.htm

Anoniem

MissM, ik snap dat het lastig is om keuzes te maken wat je doet, soms zie je door de bomen het bos niet meer, die beweert dit en die dat!

Net op topic Vaccin stukje geplaatst van Niburu waarin geschreven wordt dat er geen kwik uit vaccins gehaald gaat worden en verder wel uit alle produkten waar het inzit vanwege de veiligheid !?!?!? Autoriteiten zijn vaak onbetrouwbaar, ook artsen dus. Ik ben iig erg argwanend geworden bij witte jassen en stropdassen.

Doe je eigen onderzoek, je zal bepaalde klachten hebben van je candida, wordt dat al anders?

Anoniem

MissM,

Misschien kunnen de klachten door het gebruik van h2o2 iets verergeren maar dat zou dan meer te wijten kunnen zijn aan de grote schoonmaak die h2o2 teweeg brengt…

Webmaster
    Participant

Er is ontzettend veel disinfo op het internet omtrent de spotgoedkope en zeer effectieve H2O2.

Voordat je weer stuit op iemand in het reguliere of alternatieve circuit (ook in het laatste circuit is de onwetendheid groot!) even de drie meest gangbare mythes over actieve zuurstof:

– Zuurstof oxideert en creeert dus vrije radicalen

– Zuurstof is een giftig gas als je het inwendig of uitwendig gebruikt

– Zuurstof is explosief

Alle drie zijn ze niet waar! Er is sommige mensen veel aan gelegen om ons de waarheid te onthouden.

Mike

kaasmeisje
    Participant

ik las laatst dat het uitwendig gebruik van h202 op je huid, je huid vervroegd verouderd. Ook een mythe?

Webmaster
    Participant

Ja, ook een mythe. Als iets verhongt dan is het wel zuurstof!

Mike

kaasmeisje
    Participant

kan het rimpeltjes verminderen? en mee-eters laten verdwijnen?

Webmaster
    Participant

Ja en ja.

Mike

I-lady
    Participant

MissM,weet je er al meer over? of heb je zelf inmiddels meer ervaring met H202?

ruud
    Participant

Als je candida hebt, heb je ook vaak een kwikvergiftiging: de twee gaan vaak hand in hand.

Met ozon en naar ik aanneem ook h202 kan je lichaam methylkwik omzetten naar het ongevaarlijke kwikoxide.

liesje
    Participant

MissM, ik heb zelf ook Candida, is kort geleden d.m.v. een ontlastingonderzoek geconstateerd. 4 jaar geleden ook een ontl. onderz. gedaan omdat ik wat kleine veranderingen in de ontl. merkte. En inderdaad, Candida geconstateerd.

Als ik zoek op klachten door candida is de lijst zo lang …..

Mijn belangrijkste reden om nu te laten onderzoeken is dat ik mijn darmen in een optimale conditie wil hebben, er zijn voedingsmiddelen waar ik diaree van krijg maar dat kan ook met andere zaken te maken hebben, slechte vertering en candida dus.

Ik heb een kuur met Colorex gedaan en voor de zekerheid doe ik dat later nog een keer.

Die onderzoeken zijn erg duur, (nota 234,-) Volgend jaar nog maar eens laten controleren.

Heb je speciale klachten? Ook een onderzoek gedaan?

Je bent met H202 begonnen? Ingenomen of via klysma,s.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.