Goede darm therapeut

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Goede darm therapeut

Dit onderwerp bevat 23 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  maarten 1 jaar, 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur

I-lady
    Participant

Ik ben op zoek naar een echt goede therapeut die weet hoe om te gaan met een verstoorde darmflora? of wat er dan ook mis gaat in de vertering. En die dat dus helemaal kan uitzoeken en opknappen. En nu zou ik graag willen weten met wie jullie goede ervaringen hebben of wie jullie zouden aanraden?

Heksje
    Participant

Ik moet gelijk aan forumlid Colonquixote denken. Dit is zijn website: http://www.hecate.webcircles.nl

Panda
    Participant

L-Lady
    Ik heb me vorig jaar hier laten onderzoeken / testen

http://prohealth.nl/

http://prohealth.nl/imupro/

Ik scoorde hoog op kiwi , ei , zuivelproducten , honing , sesamzaad , rundsvlees .
    Sindsdien heb ik een rotatiedieet .
    Het duurt best wel lang om een lekke darmwand te helen.
    Veel vette bottenbouillion elke dag nemen o.a

fatsnotbad
    Keymaster

Een rotatiedieet werkt niet. Ik heb al eens eerder een ‘protocol’ opgeschreven:

1. Trek langdurig op laag vuur soepen/bouillons van zowel plantaardige als dierlijke ingredienten, maar zeef de vaste ingredienten er voor consumptie uit. De bouillon die je dan overhoudt bevat wel informatie van de dierlijke eiwitbronnen, maar deze behoeven geen extra vertering omdat de maaltijd al vloeibaar is. Zo kan je lichaam kennismaken met de voor jou moeilijk verteerbare eiwitten op een manier die het aankan.

2. Na verloop van tijd kun je proberen de vaste ingredienten er eerst uit te zeven, te pureren en terug in de soep/bouillon te doen. Dit is opnieuw een vorm van voorvertering die je spijsvertering niet of nauwelijks belast. Zo kan je lichaam wennen aan wat vastere dierlijke eiwitbronnen.

3. Na verloop van tijd kun je proberen het vlees er opnieuw uit te zeven en in zeer kleine stukjes te snijden en terug te doen in de soep/bouillon. Zo kan je lichaam langzaam wennen aan letterlijk behapbare stukjes vaste eiwitten.

4. In het laatste stadium zou je uiteindelijk je spijsvertering voldoende moeten hebben getraind om vaste eiwitbronnen in stukken van normale grootte te kunnen verwerken. Bedenk dat voor een goede eiwitvertering er altijd voldoende vocht en vet in de maaltijd moet zitten. Tijd dus om af te stappen van al dat droge en magere en te kiezen voor wat ik noem ‘vet vocht’. Als je soep/bouillon vet genoeg is, krijg je automatisch meer vet dan eiwitten binnen en dat is een belangrijke sleutel voor een goede eiwitvertering. Zorg ook dat je gebruik maakt van gemarmerd (dooraderd, doorregen) rood vlees.

http://www.fatsforum.nl/topic/nieuw-en-hulp-nodig-bij-reuma/#post-121991

Mike

I-lady
    Participant

Dank jullie, Colonquixote heeft mijn interesse gewekt.

bananenjam
    Participant

En de groene vrouw?

fatsnotbad
    Keymaster

De groene vrouw deugt niet. Niet als therapeut en niet als persoon.

Mike

Heksje
    Participant

Heerlijk stellig en direct Mike 🙂

Maar toch ben ik nu nieuwsgierig naar deze dame en zou graag willen weten wat de onderbouwing van deze duidelijk zinnen is.

fatsnotbad
    Keymaster

Zij behoort tot een clubje vrouwen dat na het eerste Weston Price congres in 2013 achter mijn rug om is gaan klagen bij Sally Fallon, in een sneaky poging om mij buitenspel te zetten als ‘Mr Weston Price Nederland’. Gelukkig doorzag Sally de list en staat ze vierkant achter mij.

Mike

Heksje
    Participant

Wat hebben mensen nou te klagen? Laten ze het in je gezicht zeggen, de discussie met je aan gaan.

Overigens zie ik je niet als Mr Weston Price Nederland, maar als iemand de veel over WAPF weet, over veel informatie plus ervaring beschikt en zo genereus bent om dit te delen met iedereen.

De motivatie van deze dame zal anders liggen dan die van jou. Ik ruik commerciële belangen (bij de dame).

fatsnotbad
    Keymaster

Afgunst. Ik heb nl. Weston Price in Nederland op de kaart gezet. Ik heb recentelijk het volgende geschreven, dat hierop van toepassing is:

http://www.fatsforum.nl/topic/vliegramp-germanwings/page/5/#post-122228

Mike

Heksje
    Participant

Ja dat verwoordt mooi waar sommige mensen last van hebben.
    Gemiste kans voor hen!

muis
    Participant

Website van Colonquixote doet het niet, of ligt dat aan mij?

johan30
    Participant

Colonquixote is iemand met heel veel kennis, hij weet waarover hij praat. Wel een tip: let op dat je niet te lang in het verleden blijft hangen!

muis
    Participant

Ik zou graag wat meer info willen :).

O.a. Waar in het land hij zit.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.