Glycerine

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 3 jaren, 8 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Dirtsa
    Participant

Glycerine wordt toegevoegd aan softgelcapsules,

ik heb er wat over opgezocht, maar kom er niet uit..

is deze stof schadelijk?

Zonder glycerine is er bijna geen softgelcapsule (bijvoorbeeld met visolie) te kirjgen 🙁

Gadsie
    Participant

Volgens mij heb je geen softgelcapsules nodig.

Dirtsa
    Participant

soms is dat wel beter, omdat olie dan minder snel oxideert

Gadsie
    Participant

Welke olie neem je dan?

autumn
    Participant

Volgens mij is het geen gevaarlijke stof. Ik heb dit ook wel eens uitgezocht. Glycerine of glycerol is een molecuul waar vetzuren aan vastzitten. Triglyceriden zijn een molecuul glycerine met 3 vetzuren eraan vast. Triglyceriden zijn volgens mij de meest voorkomende vorm van vetten en geheel natuurlijk in de vorm.

Als je het in kleine beetje binnen krijgt zou ik me er totaal niet druk over maken, maar ik zou er nou ook weer niet een fles van leegdrinken.

Gadsie
    Participant

Het is absoluut niet goed om het op je tanden te smeren (het zit in tandpasta) hierdoor kunnen de tanden namelijk moeilijk reminilaseren

Anoniem

volgens mij zit glycerine in alle handcremes (gangbaar) en ik wist dat vroeger niet, smeerde het op m’n handen en wreef vervolgens door mijn ogen en daarna een uur lang tranende ogen. Mijn idee is dat glycerine niet zo’n fijn goedje is.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.