Gepasteuriseerde roomboter

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Gepasteuriseerde roomboter

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 1 jaar, 7 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

celticmyst
    Participant

Ik merk dat ik veel moe ben gedurende de dag, ik probeer wel zoveel mogelijk te letten op waar ik wel en niet tegen kan en dat dan niet meer te eten.
    Heb ook nog wel best veel maagklachten en gewicht wil er (nog) niet af.

Nu vroeg ik mij af, kan het zijn dat ik moe (en misschien te zwaar) word van gepasteuriseerde roomboter?
    Iemand hier ervaring mee? Dat de rauwemelkse beter valt.
    Aan rauwe melkse roomboter is hier niet makkelijk te komen maar eventueel wel bij de gebroeders Verdegaal dus als het verschil echt zo groot is met gepasteuriseerde dan zou ik hier vd week even achteraan kunnen gaan.

celticmyst
    Participant

Ik meen me te herinneren dat Mike een keer postte dat b.v. zure room een prima product is dus dan lijkt roomboter mij dat ook. Ik wil hier graag wat opheldering over.

Ik zag wel gisteren een programma op tv, waarbij iemand zei dat uit gepasteuriseerd eten al het leven vandaan is dus dat is dan bij gepasteuriseerde roomboter ook zo lijkt me.
    *Ik weet trouwens wel dat rauwemelkse sowieso beter is, dat lees ik dan wel hier en daar op dit forum. Maar of het heel veel uitmaakt dat wil ik graag weten.

Tanja
    Participant

Had jij niet al drie keer het advies gekregen om de zuivel eens te laten staan? Ghee gaat misschien beter.

celticmyst
    Participant

o dus ook de roomboter… oke!

fatsnotbad
    Keymaster

Ik schreef al eerder dat dit alle kenmerken heeft van een verslaving.

Mike

Meuzik
    Participant

Ik kan me niet voorstellen dat gepasteuriseerde roomboter hét probleem vormt. Als je geen brood eet (velen hier), gebruik je het voor een groot deel vooral om te bakken, te braden en door (warme) sausen. Dan verhit je het ook. En dat zou dan problematisch zijn? Ik geloof dat niet.

fatsnotbad
    Keymaster

Kennelijk vallen alle vormen van zuivel bij celticmyst verkeerd. One man’s food is another man’s poison.

Mike

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.