gele ontlasting

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid gele ontlasting

Dit onderwerp bevat 15 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  ruud 3 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur

Manou
    Lid

Er is al veel geschreven over ontlasting, maar ik ben nog steeds op zoek naar het antwoord of ABRIKOZENPITTEN en GELE ONTLASTING iets met elkaar te maken hebben.

Alvast super bedankt voor de reacties!

robinAlexander
    Participant

Voeding heeft niks met de kleur te maken

de vertering van je voeding wel,

Anoniem

De kleur heeft zeker wel met de voeding te maken!

Groen = spinazie of teveel gal, rood = bieten, wit = galweg obstructie, geel = over het algemeen teveel alcohol.

Anoniem

mijn dochter had wel eens gele ontlasting en volgens mij had dat iets te maken met gal volgens onze natuurgeneeskundige.

Vogens mij heeft het met gal en spijssappen te maken en uiteindelijk de vertering daar van. En dat zegt weer wat over de gehele staat van je lichaam.

Voedsel kan ook een kleurtje geven maar daar moet je eigenlijk niet naar kijken. De kleur bruin moet toch over het algemeen overheersen.

Manou
    Lid

Bedankt allemaal zover.

Geen connectie dus nog met abrikozenpitten.

Ik probeer het wel even onder een andere topping.

Ik had trouwens gelezen dat gele ontlasting idd met de gal te maken kan hebben: (verstopping / galstenen). Ik heb een echo laten maken van mijn organen en dat was allemaal in orde. Ik zoek het toch in de voeding dus…

Nogmaals bedankt!

Tanja
    Participant

Manou, waarom denk je zelf dat er een connectie is?

Manou
    Lid

Tanja,

Ik was net begonnen met abrikozenpitten eten (8 per dag) toen de ontlasting van kleur veranderde. Toen ik stopte werd het weer de normale kleur.

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar omdat ik ook nog niet genoeg info heb over abrikozenpitten, en dit nogal een ”bijzonder” product is, leek het me goed om uit te zoeken…voor ik er weer mee verder ga.

Vandaar.

Anoniem

Manou, ik heb je nieuwe post over hetzelfde onderwerp verwijderd. Eenmaal is genoeg…

Webmaster
    Participant

Manou,

Galstenen zijn pas voelbaar en zichtbaar bij onderzoek als ze compleet verkalkt zijn en scherpe kartelranden hebben. Dit zegt niets over de tussenstadia waarin het nog zachte bolletjes zijn. Ook heeft menigeen last van ‘galslijk’, een dikke, trage ‘modderstroom’ van overbodige galvloeistof die is gaan indikken en de galwegen kan versperren.

Mike

Manou
    Lid

ok (ik dacht al…)

Manou
    Lid

Mike,

…dus???

(De kleur is weer normaal. …Bij jou iets bekend over de kleur en abrikozenpitten)?

Webmaster
    Participant

Dus heeft het vaak minder met geconsumeerde voeding te maken dan jij denkt, maar is het een symptoom van een onderliggend probleem.

Mike

Manou
    Lid

Mike, dank je wel,

…bedoel je ”probleem” letterlijk? Of hoeft het niet altijd een ”probleem” te zijn als je ontlasting geel is.

Zou het ook kunnen zijn dat abrikozenpitten ontgiften, en daardoor die kleur ontstaat???

Of hebben abrikozenpitten niks met ontgiften te maken?…

(Leuk stukje trouwens in het vakblad ”Melkvee”, goed bezig…spread the word)!!!

Webmaster
    Participant

Abrikozenpitten bevatten cyanide/blauwzuur (vit. B17/laetrile/amygdaline). Door een klein beetje gif tot je te nemen, word je immuunsysteem geactiveerd, waardoor je gaat ontgiften.

Mike

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.