Gele ontlasting

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Gele ontlasting

Dit onderwerp bevat 34 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  I-lady 10 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
  • Auteur

I-lady
    Participant

Ik zit momenteel alweer een paar weken te kloten met mijn spijsvertering.
    Heb last van obstipatie en gele vettige drijvende ontlasting..
    Nu heb ik het vermoeden dat mijn alvleesklier niet goed werkt..ik ben lichamelijk te zwak en te licht om een leverreiniging te doen. En ik weet ook niet of dat de oplossing is..
    Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

muis
    Participant

Op nuchtere maag een eidooier met citroensap en olijfolie om de galproductie te stimuleren. Is dat wel een optie voor je?

I-lady
    Participant

Goeie optie, kan ik eens gaan proberen

Femke
    Participant

Wat eet je zoal op een dag I-lady?

Goede tip van muis. Mocht de citroen te heftig zijn; limoen is vaak wat milder.

Sterkte!

I-lady
    Participant

Dankje, ik heb citroen en limoensap dus kan het allebei uitproberen.

Ik eet s”morgens havermout in bottenboullion

S’middags 2/3 gebakken eieren

Namiddag een halve grapefruit

S”avonds eerst een kom bottenboullion en dan basmatirijst met groente en de ene dag vis {haring/ kabeljauw}, kip, of gehakt.

Heb een melk/lactose allergie en kan een hele hoop voeding niet verdragen..dus dit is zo ongeveer wat er over blijft.

I-lady
    Participant

Ik moet er even bij vertellen dat ik fibromyalgie heb en nogal last van “verkrampingen”..voornamelijk als ik fysiek over mijn grens ben gegaan. En ik heb het idee dat die verkrampingen er ook voor zorgen dat mijn organen verkrampen..en de soepelheid van mijn darmen e.d. ook weg is op het moment van de verkrampingen waardoor mijn voedsel volgens mij nauwelijks opgenomen word.
    Soms denk ik dat mijn alvleesklier oid er ook door verkrampt en dan geen galvloeistof meer aan maakt.

Want iedere maand ga ik naar body stress release en daarna zit alles weer op z’n plek en dan loopt mijn spijsvertering ook weer goed. {zolang het duurt, totdat ik fysiek weer over mn grens ga..wat nogal snel gebeurd}

Femke
    Participant

Waarom havermout? En in de BBB??

Maagzuur versterken doe je dat al?

Te weinig koolhydraten voor iemand met bijnieruitputting zo te zien…

I-lady
    Participant

Omdat ik geen melkproducten kan verdragen en verder ook geen alternatieven heb voor een ander ontbijt..
    Meelproducten gaan ook niet goed, heb boekweit en boekweit meel geprobeerd..gaat niet.

Ik drink de gehele dag water met appelazijn om mn maagzuur te versterken..

Femke
    Participant

De gehele dag water met appelazijn drinken lijkt me niet zinvol. Waarom doe je dat?

I-lady
    Participant

Dat doe ik om meer maagzuur aan te maken..begon s”ochtends trouwens met een glas sole en een mineralencomplex erbij {sinds een paar weken} concentrace.
    En drink tussendoor ook thee..maar verder doe ik niks aan het maagzuur..heb wel betaine hcl in huis maar nog niet echt durven gebruiken.

Femke
    Participant

Misschien het artikel van Mike: “Het belang van maagzuur” nog eens doorlezen?

Een half uur voor de maaltijd een glas Sole met een theelepeltje troebele appel-cidder azijn lijkt mij beter.

Eet je ook tussendoortjes?
    Welke supplementen slik je precies?

Devotion
    Participant

Misschien kun je pannenkoeken maken met gekookte en vervolgens gepureerde pompoen, ei en flink wat ghee/palmolie/kokosolie.

Kan ook een banaan met 3 eieren.
    Een halve banaan kan ook prima.

Ik neem aan dat je al ghee en melkkefir uitgeprobeer hebt?

fatsnotbad
    Keymaster

Het thema ‘stress’ loopt als een rode draad door je klachten heen. Je hoeft niet in detail te treden, maar is hier sprake van een diepgaand trauma dat je keer op keer zo verzwakt?

Mike

I-lady
    Participant

Ja, ik heb last van oa posttraumatisch stress syndroom..waar ik voor in therapie ben. En ik geloof ook dat dat veel klachten veroorzaakt of veroorzaakt heeft..en dat mijn lijf uitgeput is. Maar ook veroorzaken juist mijn spijsverteringsklachten veel stress..kip/ei verhaal he..

Devotion, ja daar kan ik niet tegen..banaan {fructoseintolerantie} en pompoen dus ook niet.

Bedankt Femke, ik ga dat nog eens goed door lezen. Ik eet verder geen tussendoortjes en gebruik van oligoplant nu urtica, cynara en rozemarijn.
    En probactiol plus als probiotica

Femke
    Participant

Hoi I-Lady,

Mike kent je blijkbaar al wat langer en weet de vinger vlot op de zere plek te leggen…?
    Wat naar dat je PTSS hebt!
    Ik ben er ook mee bekend en al een lange weg afgelegd.
    Alles bij elkaar is het heel complex…
    Ik hoop zo dat je een goede therapeut hebt! Ik heb daar best lang naar moeten zoeken…
    Je hoeft verder nergens op in te gaan maar als je “toevallig” slachtoffer bent van narcistische mishandeling dan kan ik je deze website en het boek van Iris Knoops , Het verdwenen zelf, aanbevelen:
    http://het.verdwenenzelf.nl/

Verdraag je b.v. wel avocado, wortelen, courgette, rode kool? Of andere groente die wat Koolhydraatrijker zijn? Of gefermenteerde groente?
    Ghee en kokosolie?
    Wat gebeurt er als je kefir van rauwe melk drinkt?

Sterkte!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.