even voorstellen, ik hoop op jullie hulp: Jappe007

Forum Forums Stel jezelf even voor even voorstellen, ik hoop op jullie hulp: Jappe007

Dit onderwerp bevat 66 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Pike 1 jaar, 9 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • #119004

    jappe007
    Participant

    hey iedereen,

    ik ben zelf een jongegast van 21 jaar met een lichte vorm van autisme ( asperger).
    en vanaf mijn 17de ben ik enorm beginnen sukkelen met mijn gezondheid..
    na een lange periode van extreem veel stress.

    en niet meer te kunnen functioneren ben ik echt in een diep dal gevallen.
    daardoor is er bij mij ook 3 jaar geleden fibromyalgie vastgesteld.

    ik ben zelf ook enorm allergisch aan vanalles en nogwat.
    veel soorten voeding kan ik ook niet tegen. bv tomaten, walnoten, zuivel, varkensvlees..

    en na heel wat dokters te hebben bezocht maar nooit niet echt iemand dat mij kon helpen. ben ik vorige week toch bij een goede voedingsspecialist terecht gekomen namenlijk irene lelieveld.

    en zij heeft bij mij bijnieruitputting vastgesteld.
    en ben als een razende zot beginnen zoeken hiernaar.
    en bijna alles komt overeen van symptomen..

    opgezwollen oogleden waar ik mij ENORM aan stoor, spierpijn, krampen, enorm moe, stressgevoelig.. en ik ben het echt zat. maar ik weet niet wat te doen.

    daarom graag jullie advies.
    supplementen neem ik ook al, maar zij zegde dat ik supplementen in citraat vorm moet nemen. heb nu wel al gelezen dat je best magnesium, vitamine c, keltisch zeezout moet nemen mischien nog iets?

    het is vooral die vochtwallen die mij enorm storen..

    ik had dit ook gevonden een bijnierextract had ik ook ergens iets van gelezen op het forum maar weet niet of het echt nut heeft want het kost ook allemaal enorm veel geld al die supplementen.. en wil alleen echt de supplementen nemen die echt iets doen..
    https://www.ergomax.nl/glandokort-bijnierextract-peptide-bioregulator

    hoop op jullie hulp!

    #119009

    Pike
    Participant

    Hallo Jappe,
    Hoe is die bijnieruitputing vastgesteld bij Irene ?
    Heb je wel eens je schilklier en cholesterol laten testen?

    #119011

    jappe007
    Participant

    ja regelmatig al bij de huisdokter met bloedtesten maar kwam nooit iets uit.
    maar nu was ik eens aan het kijken naar de symptomen van een te trage schildklier.
    en daar komen ook veel gelijkenissen uit..

    maar ik weet gewoon niet meer wat te doen..
    daarom hoop ik op jullie hulp en jullie adviezen.

    want ik heb echt al teveel de verkeerde dokters bezocht en is echt frustrerend.
    nu heb ik binnekort wel nog een afspraak bij jeroen hoogakker van vitaliteit en gezondheid. hij werkt met de asyra pro en de vegatest.
    mischien dat daar ook iets uitkomt.

    #119012

    naief
    Participant

    BIJNIERUITPUTTING, komt uit stress voort, geestelijke stress (voor jou ook vast een aandachtspuntje met je asp.), maar ook je wifi en verkeerde voeding. Dit zorgt ervoor dat je een maagzuurtekort krijgt, hierdoor loopt de eiwitvertering minder lekker. Ik denk dat als jij hier op maagzuurtekort gaat googlen je ook veel herkenbaars tegen komt.
    asyra pro ken ik niet, maar met de vegatest heb ik zelf wel goede ervaringen.

    #119013

    Pike
    Participant

    Fibromyalgie, gezwollen oogleden, extreme vermoeidheid, voor mij is het duidelijk dat je cellen niet genoeg schilklierhormoon krijgen. Plus daarbij bijnieruitputting hoogstwaarschijnlijk.
    Hoe ziet je dieet er over het algemeen uit?

    #119020

    Tanja
    Participant

    Welkom Jappe
    Irene test mbv kinesiologie dacht ik. De oplossing zit in ieder geval niet in supplementen, die kunnen als tijdelijke aanvulling worden gebruikt, maar de basis moet goede voeding zijn. Dus ja wat eet je nu?

    #119023

    jappe007
    Participant

    bedankt al voor mijn verhaal te lezen en even de tijd te nemen om te reageren.
    apprecieer ik echt want ik weet echt niet meer wat te doen eigenlijk.

    en voeding daar ben ik ook enorm hard met bezig omdat ik tegen veel niet tegen kan..
    geen tomaten,walnoten, citrusvructen,ananas, melkproducten,tarwe..

    want kreeg ik ook allemaal acne van.
    dat ook nog eens, maar dit is nu wel al vele beter!
    alleen die oogleden irriteert mij enorm..

    mijn voeding ziet er nu zo ongeveer uit:

    smorgens: speltbrood met rosbief of boekweitpannenkoeken met rijstmelk en rijstsiroop heb ik ook van irene raadde ze mij aan. en wat fruit, rode bessen met notenmengeling en een peer met wat rijstsiroop. niet altijd

    smiddags: verschillende soorten groenten in de oven met olijfolie erover gesprenkelt en kipfilet gebakken in olijfolie of maisolie en zoete aardappelen omdat die beter zijn als gewone aardappelen.

    savonds: iets van vis of biefstuk of kipfilet met veel groenten en zilvervliesrijst of volkorenpasta maar omdat ik geen tarwe meer mag eten mag volorenpasta ook niet meer alleen glutenvrij.

    maar dan in de late avond krijg ik altijd terug enorm veel honger..
    maar ik ben zelf ook 1m95 groot mischien daarmee.

    en omdat ik niet veel tijd heb om altijd te eten probeer ik nu toch altijd voor 3 dagen al eten te maken en dat ik het gewoon maar moet opwarmen..

    en supplementen: magnseium maar moest in citraat vorm zijn zei irene deze deed niet veel. derminax is iets natuurlijk tegen acne en untoxine en biergisttabletten en iets tegen allergie desloratadine teva.. en thee drink ik nu ok veel vooral kruidenthee. groene thee mocht ook niet..

    maar ik hoor veel van keltisch zeezout.
    en maca heb ik ook al van gehoord en jodium?
    en die schildklierhormonen ofzoiets.

    maar supplementen kosten zoveel geld.
    en als ze dan niet veel doen is het wel zonde van het geld natuurlijk.
    en ik kan op mijn leeftijd het geld wel gebruiken.

    maar zo als het nu is, is het ook niet plezant meer.

    #119029

    fatsnotbad
    Keymaster

    Ik lees veel suiker (rijststroop) en mager vlees (rosbief, kip, biefstuk). Waar is het vet? Geen wonder dat je niet verzadigd raakt! Tijd om je hier goed in te gaan lezen, bijv. in het Alleen lezen-forum of voedingisgezondheid.nl.

    Mike

    #119036

    Tanja
    Participant

    Ja hier was ik al bang voor, gezonde suikers, gedroogd fruit en granen, weinig dierlijk, beetje vet, vnl plantaardig. Irene bakt graag “gezonde baksels”. Als je je hebt ingelezen: Ghee, kokosolie, kokosmelk, reuzel, eieren, bottenbouillon, stoofpotten, soepen meer van dat werk zou ik je aanraden.

    #119038

    naief
    Participant

    plantaardige vetten, kokosolie uitgezonderd zijn niet stabiel als je ze verhit. Het resultaat is omzetting in transvetten. Op zich ben je goed bezig (e-nummer arm en zo), maar lees de links van Mike, om te weten waar de klepel hangt.

    #119044

    Lievergezond
    Participant

    hoi Jappe, ik heb ook zeer veel allergieen en veel problemen met de gezondheid (gehad).
    Niet tegen te veel prikkels kunnen, stressgevoelig, extreme vermoeidheid, spijsverteringsproblemen (heb ik nog) en ik had ook last van mijn gewrichten/spieren, allerlei infecties, sinusitis (bijholtenontstekingen) etc etc.
    Bij mij gaat het de laatste tijd vooral een stukje beter.
    Wat ik nu weer anders doe dan voorheen:
    -sochtends en savonds een theelepeltje natriumbicarbonaat oplossen in een glas water en dat drinken;
    -40 minuten ademhalingsoefeningen (volgens de methode buteyko http://www.fatsforum.nl/forums/topic/ademhaling/page/54/ );
    -sochtends een groentensapje drinken van biet, wortel, bleekselderij, komkommer, kool, appel. Ik doe erbij: theelepeltje ascorbinezuurpoeder en rauwe appelazijn;
    -suppleren volgens geconstateerde voedingstekorten volgens de e-steck methode (elektro-acupunctuur).

    Ik herken ook je ¨hongerklap¨ savonds.
    Dat ik heb vooral alleen als ik moe ben.
    Buteyko-ademhaling helpt mij daar enorm bij: als je die oefeningen (voor het eten, niet erna) doet, dan stabiliseert het je suikerspiegel.
    Het is ook niet raar dat je zegt dat je problemen gekomen zijn met de stress: dan verandert ook je ademhaling.
    Het is wel een tijdsinvestering van 40 minuten per dag ademhalingsoefeningen natuurlijk, maar het loont.

    #119047

    Lievergezond
    Participant

    Jappe, ik gebruik ook per / verdeeld over de dag drie kopjes aftreksel van mariadistelzaad dat ik in een elektrische koffiemolen eerst maal en daarna laat ik een eetlepel van het gemalen zaad in een pannetje met twee bekers water op een laag vuurtje koken gedurende een kwartier om de stoffen uit het zaad te krijgen. We hebben veel te weinig bitterstoffen in ons eten nog en mariadistel helpt ook nog je levercellen herstellen naast ontgiften (belangrijk bij allergieen).
    De lever is het meest centrale ontgiftigingsorgaan in ons lichaam: voor 80 procent betrokken bij alle ziekten die bestaan.
    Ik doe ook gerstegraspoeder in mijn groentesapje: helpt bij ontgiften/ontzuren.

    Oja, als ik savonds aardappelen eet: dan kan ik wel inpakken als ik het twee avonden achter elkaar doe: kunnen ze me bij elkaar vegen.

    #119048

    edwin
    Participant

    Dorien,

    Is die groentesap gemaakt van rauwe groente?

    #119051

    Lievergezond
    Participant

    hoi Edwin ja mijn groentesap is van rauwe groente. Ik was vergeten te zeggen dat ik er ook altijd gemberwortel bij doe in mijn sapje. Niet te veel. Waterkers ook als ze het hebben en radijsjes bijv.
    @ Jappe: hier https://www.pit-pit.com/mariadistel.html?gclid=CJzW7uru_MMCFUzKtAodPiMA6A vind je bijv. relatief betaalbare mariadistelzaad.

    #119052

    Pike
    Participant

    Jappe,

    Voor jou geld hetzelfde als voor conny dus ik heb even geknipt en geplakt:

    Ten eerste moet je voldoende eiwitten binnen krijgen uit dierlijke bron.
    Dat betekend vlees, vis eieren en zuivel. Minimaal 100 gram per dag verspreid over de dag. (100 gram eiwit. in 100 gram vlees zit bv ongeveer 20 gram eiwit en in en ei 7 gram)
    Daarbij is het ook belangrijk dat je voldoende glycine neemt dat overvloedig aanwezig is in bottenbouillon. Te veel mager vlees is ook niet goed voor je schildklier omdat daar teveel cysteine in zit.
    Meervoudig onverzadigde vetten zijn niet bevorderlijk voor je schildklier en voor zowat alles dus die moet je zoveel als mogelijk vermijden. Deze zitten in plantaardige oliën, zaden en noten.
    Verzadigde vetten en in mindere mate enkelvoudig onverzadigde veten zijn wel goed.
    Kokosolie is heel goed om het teveel aan mov te ‘neutraliseren’.
    Erg goed om je metabolisme te verhogen.

    Rauwe plantensappen zijn niet goed. Deze hebben een rechtstreeks negatief effect op je schildlier vanwege goitrogenen maar ook andere anti nutriënten.

    Daarbij is het belangrijk dat je voldoende, maar niet teveel, koolhydraten eet.
    Minimaal 150 tot 200 gram per dag. Deze moet je bij je maaltijd nemen dus niet apart.

    Verder minimaal 2500 calorieën per dag eten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.