Eieren en aderverkalking

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Eieren en aderverkalking

Dit onderwerp bevat 20 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Gerard 3 jaren, 3 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur

I vo
    Lid

Tsja wat moet je er mee http://www.sciencedaily.com/releases/2012/08/120813155640.htm

Een studie van 1200 mensen gaf alscresultaat dat het eten van eigeel bijna net zo veel aderverkalking opleverde als roken….

En dan krijg je de grote vraag rauwe eieren of gekookte… Zit ook verschil tussen…

Anoniem
    Quote:
    Tsja wat moet je er mee

Gewoon door de papierversnipperaar gooien die “studie”

ruud
    Participant

😛

robinAlexander
    Participant

Als kippen in Hokken zitten opgesloten waar ze alleen gemengd graan en meel(genetisch gemanipuleerd voedsel) kunnen eten in plaats van Insecten zoals wormen, spinnen, kevertjes dan geloof ik het wel ja.

Anoniem
    Quote:
    Als kippen in Hokken zitten opgesloten waar ze alleen gemengd graan en meel(genetisch gemanipuleerd voedsel) kunnen eten in plaats van Insecten zoals wormen, spinnen, kevertjes dan geloof ik het wel ja.

Nee ook niet. Dan krijg je een minder gunstige omega 3 en 6 verhouding en wat andere ongunstige dingen in het ei maar dan zorgt het er nog steeds niet voor dat je aderverkalking krijgt.

een studie uit 1995;

http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2761872/1995/03/15/ADERVERKALKING.dhtml

lees dan vooral de laatste paar zinnen onderaan het verhaal.

Anoniem

Goed stuk Ben.

1995…en nu bijna twintig jaar later zitten ze nog steeds te drammen over cholesterol in eieren en het gevreesde “rode vlees”.

In en in triest wat tegenwoordig voor wetenschappelijk onderzoek moet doorgaan.

Hier nog een paar links die gehakt maken van dat prullerige eieren onderzoekje:

http://www.fathead-movie.com/index.php/2010/11/04/more-bad-science-thats-eggsactly-what-it-is/

http://www.fathead-movie.com/index.php/2012/08/16/the-anti-egg-bad-scientist-strikes-again/

pike,

ik moet wel eerlijk bekennen dat ik wel mijn bedenkingen heb bij mensen die al last van vaatziekten hebben.

kan me voorstellen als je al met half dicht geslibde aderen zit dat meer/te veel cholesterol/vetten in het dieet niet gunstig is ?

robinAlexander
    Participant

Bij die mensen zijn het de Organen die niet meer goed werken en ligt het niet aan de eieren zelf.

Anoniem

Cholesterol in je dieet zorgt niet voor het verhogen van het cholesterol in je bloed.

Verzadigde vetten zorgen soms voor een kleine stijging van het LDL maar zorgen ook voor een stijging van het HDL.

Een vetrijk en khd arm dieet zorgt voor een daling van de tryglyceriden (vetten) in het bloed. Allemaal zeer gunstig dus.

Met half dichtgeslibde aderen moet je juist cholesterol en vetrijk eten want dat betekent dat je suikerarm gaat eten. Het is het en of het ander namelijk.

Je moet de chronische ontstekingsreacties in de aderen stoppen. Vetten en cholesterol rijk voedsel zorgen iig niet voor deze ontstekingen. Suikerrijke voeding wel.

O.a. suikerrijke voeding, mineralen, vitaminen en juiste vetzuren tekorten spelen ook een rol.

ad ligtvoet
    Participant

We moeten zeker niet de stress factor vergeten. Gelukkig helpt wapf enorm op dit vlak,mede door totale verzadiging met neurotransmittors en een stabiele glucosespiegel.Wanneer je overtuigd wapfer bent kijk je denk ik toch al anders tegen de dagelijkse gebeurtenissen aan.

ad

Webmaster
    Participant

Ik in ieder geval wel!

Mike

Anoniem
    Quote:
    mede door totale verzadiging met neurotransmittors

Ad,

kun je hier wat meer van vertellen? Hoe ze verzadigd raken met wat en waar dat in te vinden.is en de belangen ervan bv.

Ik weet hier nagenoeg niks van af, dacht dat neurotransmitters temaken had met doorgeven van signalen in de zenuwbanen, met overdracht zegmaar.. Dat was mijn idee, of enigzins klopt :/

En dat E621 ook erg lijkt op een onderdeel dat hier bij betrokken is en zodoende veel schade oplevert.

Webmaster
    Participant

Waar ad op doelt is dat bepaalde aminozuren, zoals tryptofaan, omgezet worden in de neurotransmitter serotonine, waardoor je blij/vrolijk/gelukzalig wordt en dat is een staat waarin je ontspannen bent en geen stress hebt. Wist je dat cholesterol de receptoren van je hersencellen wagenwijd openzetten voor serotonine?

Mike

Asaya
    Lid

Wanneer zou je dit moeten merken dan? Ik eet 5 jaar elke dag minimaal 3 bio eieren en mijn cholesterol is nog steeds hartstikke goed.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.