Een maagzweer? Hevige pijn!

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Een maagzweer? Hevige pijn!

Tags: 

Dit onderwerp bevat 26 reacties, heeft 12 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 3 jaren, 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur

En zo denk je dat je de goede kant op gaat.. Maar besef je je dat je al meer dan twee weken hevige buikpijn/maag hebt.

Ineens leg ik een link: ijzertekort en zwarte teerachtige ontlasting.

Ik las dat je ontlasting er zo uit kan gaan zien omdat je dan bloed verliest!

Na de maaltijd gisteravond heb ik overgegeven, en ook mijn hongergevoel is helemaal weg (en ik ben zo’n lekkerbek).

Ik verdraag weinig, en krijg na elke maaltijd ontzettend pijn. Het brandt in mijn maag, maar tevens in mijn onderbuik zitten de hele dag krampen.

Ik ben kortademig en mijn oorsuizen nemen behoorlijk toe (ik las dat dat een symptoom kon zijn van maagzweren).. en heel verrassend.. nog steeds duizelig (terwijl ik voor mijn ijzertekort veel gerichter ben gaan eten).

Een aantal weken geleden ben ik door mijn maagzuurtekort probleem (gevolg: courperose) HCL met pepsine gaan slikken. Dit ging lange tijd goed, maar sinds van de week ben ik daar intuïtief mee gestopt omdat ik vermoedde dat het wel eens mijn pijn kon verklaren (door dit tablet heb ik misschien teveel maagzuur binnengekregen?)..

Ik ben bezorgd.. Omdat de pijn verdomd heftig is en ik dus vermoedelijk bloed verlies via de ontlasting!

Wat kan ik doen? Moet ik de weekendarts benaderen (vast zinloos), of kan ik er vanuit gaan dat het een maagzweer is?

En wat kan ik voor vandaag al voor mezelf doen? Om de pijn te verzachten en het te genezen..

Ik vind de ontlasting maar beangstigend! En vermoed dus zelf dat het richting een maagperforatie gaat…

Niemand? Iemand?

Ik ben ongeduldig, en dat op zondag..

ruud
    Participant

hoi Floortje, over je maagpijn; heel vervelend: pijn uitzitten in het algemeen: helemaal als je niet weet wat er scheelt.

Ik had afgelopen vrijdag ook ineens ergere pijn dan normaal onder mijn linkerribgebied, nu meer in mijn maaggebied en ik had weer eens een voedselvergiftiging te pakken volgens mijn behandelaar, naast een acute oorontsteking overigens.

Volgens mij is het goed dat je nu geen hongergevoel hebt: je lichaam wil even rust kennelijk.

Zwarte ontlasting kan ook ontgiftiging zijn (misschien meer donkergroen dan donkerrood?) ipv donker opgedroogd bloed poepen.

Zie hier hoe Mike zijn eigen donkergroene ontgiftigingsontlasting roemt http://www.fatsforum.nl/topic/ontgiften-via-dierlijke-voeding

Ik heb het ook gehad trouwens, al weer een hele tijd geleden, die teerkleur.

Die huisarts: ik moet erom lachen (als de spreekwoordelijke boer met kiespijn), om die optie, pure frustratie over dat deze mensen het zouden moeten weten, maar het echt niet doen, maar het zal wel aan mij liggen.

Het concept ontgiftiging daar moet je bij een gemiddelde huisarts al echt niet mee aankomen, terwijl dat de basis is van alleen al ons spijsverteringssysteem.

dick
    Participant

maagpijn?

op een harde ondergrond (bijv. de vloer) op je buik gaan liggen, wil wel eens helpen voor een tijdje.

sterkte

Lievergezond, dankjewel!

Ik heb in het verleden eerder een maagzweer gehad ten tijden van mijn zware eetstoornis. Dus ik herken deze pijn wel..

Ik vind alle symptomen van overgeven/geen trek/ijzertekort en zwarte teerachtige ontlasting.. wel heel typisch.

Ik las over Mike dat hij eens ieman heeft genezen door haar zoethout, alfa liponzuur en b-100 complex.

Voor mij vormt de b-100 een probleem momenteel: ik mag geen b6 wegens verhoging van dit vitamine.

Qua huisarts: hah ik ben ook huiverig en zal geen medicatie aangaan. Het zal mij enkel gaan om eventuele bevestiging (scan?) zodat ik daarna zelf (met behandelaar en hier op forum) naar oplossingen kan kijken..

ruud
    Participant

Floortje: Kun je niet aan de huisarts of iemand anders vragen of die je b12 injecties wil geven? Dan daalt je b6 snel genoeg als het goed is. Zie deze link: http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/index.php?topic=18836.0 Een tijdlang heb ik trouwens b12 gesprayed op mijn tong.

Hoe is je maagzweer van weleer overgegaan?

Mijn b12 was ook extreem hoog (dit kan volgens mij geen kwaad).

Morgen heb ik een afspraak met m’n behandelaar, dus tot die tijd zal ik maar even door moeten zetten..

Voorgaande keer was de maagzweer te overzien en heb ok een tijd lang moeten letten op koffie en alcohol.. Ook veel rusten (maar ik kon niet anders met m’n zware ondergewicht).. Toen had ik niet de (vermoedelijke) bloed in ontlasting..

Zonne
    Lid

Melkkefir schijnt ook heel goed te zijn tegen maagzweren.

mijnlijf
    Participant

Als je pijn hebt moet je een paar glazen water drinken .

Uit het boek Water je bent niet ziek , je hebt dorst .

Anoniem

Ik heb erge maagpijn gehad vooral s nachts/s morgens en het zou een bacterie geweest kunnen zijn oid. (?)

Verder herken ik geen symptomen die jij hebt.. maar ik las ergens dat Laurierdrop zou helpen…

Dat hielp dus echt!

Sterkte!

Quote:

Als ik iets doe, dan is dat het wel… meer dan wat ik nu drink, ga ik niet doen, dan komt het m’n oren uit ;-).

Quote:
    Melkkefir schijnt ook heel goed te zijn tegen maagzweren.

Oh zeg, dan ga ik dat ook maar meer drinken, dat vind ik geen probleem… en lekker!

Quote:
    Verder herken ik geen symptomen die jij hebt.. maar ik las ergens dat Laurierdrop zou helpen…

Dat is misschien ook wat Mike adviseert, maar dan zoethout (waar ik me al aan gewaagd heb)..

Morgen m’n behandelaar spreken en hopen op wat duidelijkheid, want dit vind ik toch wat eng, vooral omdat de pijn hardnekkig is!

Webmaster
    Participant
    Quote:

Ach ja, dr Batman en zijn water. Noem een willekeurige klacht op en wat is de remedie? Water. Yeah right, was het maar zo simpel.

Mike

robinAlexander
    Participant

Drink een glas rauwe melk

Quote:
    Ach ja, dr Batman en zijn water. Noem een willekeurige klacht op en wat is de remedie? Water. Yeah right, was het maar zo simpel.

Haha! Heerlijk sarcastisch Mike..

Wat raad jij aan?

Quote:
    Drink een glas rauwe melk

Ik snap dat dat heel verzachtend is bij maagpijn, maar .. zal het ook genezend werken als het al daadwerkelijk een maagzweer is?

Dan was het allang voorbij gegaan ben ik bang..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.