Een darmonderzoek onder narcose, wat kun je verwachten en wat vinden jullie ervan?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Een darmonderzoek onder narcose, wat kun je verwachten en wat vinden jullie ervan?

Dit onderwerp bevat 28 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 11 maanden, 3 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
  • Auteur

Angela
    Participant

Een familielid van mij heeft al 2 jaar last van zijn darmen. In het bijzonder heeft hij pijn links onder zijn ribben. Hij krijgt daar af en toe een hele dikke bult en hij kan zeer moeilijk naar de wc. Als die bult er zit heeft hij heel veel pijn. Er komt telkens maar weinig uit. Ik had hem bitterzout gegeven, maar er kwam niks meetuitrusting dan anders. Ook heb ik mijn biokult gegeven, zonder resultaat helaas. Hij heeft zakjes laxeerpoeder van de huisarts gekregen. Dit neemt hij dagelijks met…. Jawel yokidrink. Nou moet hij een darmonderzoek, colonscopie. Soms ben ik wel bang wat hieruit zal komen.

Wat is jullie gevoel hierbij?

Anoniem

klinkt als ‘geirriteerde darm syndroom’. Heb ik vele jaren gehad met dezelfde symptomen en nog veel meer.

Wat eet hij precies?

Angela
    Participant

Hij eet veel gekuid vlees. Houdt van bbq, zelfs in de winter. Het is een gastronoompje en drink best wat alcohol.

Alexandra
    Participant

Lever en alvleesklier die opspelen? Als ik links last heb is het mijn alvleesklier.

In hoeverre wil hij daadwerkelijk met voeding aan de gang?

Anoniem

Voor het plaatje en de 1e zin: Heeft u uw eet- en beweegpatroon al verbeterd?

http://www.cesartherapie.nl/ziektebeelden-psychosomatiek-therapie/maagklachten-darmklachten/spastische-dikke-darm.html

Geen suiker en alcohol en een paar weken kefir en bijna zeker dat het weg is.

robinAlexander
    Participant

ik zou hem geen bitterzout geven eerder Oxypowder.

ruud
    Participant

Dit gaat mij aan het hart.

Ik heb iets dergelijks.

Pijn onder mijn linkerrib, maar ik kan naar mijn idee overigens wel goed naar het toilet en een dikke bult heb ik daar nooit gezien.

Wel voel ik altijd druk onder mijn linkerrib in meerdere of mindere mate sinds 2007 en het is nauwelijks weggeweest.

Een dergelijk darmonderzoek onder narcose durf ik niet te ondergaan.

Een echo heb ik al gehad van de bovenbuik: niets op te zien.

De arts zei: dan rest nog een darmonderzoek: dat is niet te zien op de echo.

Maar goed, dat heb ik nooit gedaan, dat aanvullende darmonderzoek.

Narcose wil ik niet: het is rotzooi.

Leverreinigingen heb ik gedaan: maakte geen enkel verschil.

@ JP: aangaande je woorden:

Quote:
    Geen suiker en alcohol en een paar weken kefir en bijna zeker dat het weg is.

Mijn reactie: Nou dan zou het bij mij allang weg moeten zijn!

Anoniem

Ja suiker en alcohol weglaten. Maar zeker ook de granen, aardappels, rijst etc.

Alles waar onverteerbare vezels in zitten. En dan meer vet gaan eten.

Als laxeermiddel kan hij vitamine c of magnesium gebruiken. Altijd beter als die troep van de dokter.

Bottenbouillons zijn in dit geval ook aan te raden om de darm te helen naast inderdaad kefir.

Anoniem

@lievergezond, eet je nog wel onverteerbare vezels?

liesje
    Participant

Ik heb inmiddels een paar keer zo,n darmonderzoek gehad. De eerste keer had ik alleen wat slijm bij de ontlasting dat me verontrustte, de huisarts stuurde me naar het ziekenhuis voor onderzoek en dat onderzoek kreeg ik zonder verdoving. Je darmen moeten wel van te voren schoon zijn. Er zaten poliepen in mijn endeldarm die met een operatie zijn weggehaald. Gelukkig geen kanker. Het zag er wel kwaadaardig uit, want je kunt meekijken op de monitor. Na zo,n operatie willen ze weer kijken en nu onlangs weer een onderzoek gehad. Maar nu wel met narcoses, omdat ze de hele darm wilden zien en niet alleen de endeldarm. Met narcose is het goed te doen, maar weer, de darm moet schoon zijn. Als je denkt dat je iets hebt en je doet geen onderzoek loop je ook risico dat er iets groeit. En een operatie is ook niet alles. Geloof me, ik heb klachten overgehouden en kan er een boek over schrijven. Als je googelt “colonoscopie” kom je heel veel info tegen. De laatste keer heb ik mijn darmen op eigen houdje schoongemaakt, met bitterzout, (hielp niet) ik spoel iedere dag mijn darmen, toen nog pilletjes genomen maar helemaal schoon waren ze nog niet. Ook gevast gedurende die dagen. Gelukkig hebben ze het onderzoek wel goed kunnen doen maar ze kunnen je ook wegsturen zonder onderzoek. Hoop dat je hier wat aan hebt aan deze info.

Liesje

Anoniem

@lievergezond: Excuses, ik was te stellig.

Ik had “een grote kans op..” of “..een behoorlijke verbetering” moeten zeggen.

@pike: Mee eens, maar lastig om meteen zulk vergaand advies te geven. Als je veel tegelijk veranderd kan het ook lastig zijn positieve en negatieve effecten te onderscheiden.

Aan de andere kant: Als je moet kiezen tussen een colonscopie of een maand een extreem dieet proberen..

(een maand om mee te beginnen, het is een levenswijze, maar als je begint is dieet meer op zijn plaats)

Gerard
    Participant

De voedselstroom moet goed op gang komen. Essentieel is voldoende vocht en Keltisch zeezout, dat maakt het slijmvlies in de darmen dikker, voldoende beweging zoals lopen, de juiste voeding, leverreiniging. Hoe is het met de algemene gezondheidstoestand?

Anoniem

De schade die t zowel lichamelijk als geestelijk aan kan richten is meestal niet de moeite waard, als ik van te voren uit kan vogelen wat er wel aan de hand is.

Vaak ben je door zo’n scopie nog verder van huis…

Voor de therapie maakt de uitslag ook geen verschil.

Wanneer mensen bij mij komen raad ik over t algemeen zoiets af.

Angela
    Participant

Pvunen: Wat raad je dan wel aan om te doen?;)

Iklustvet
    Participant

Ik vraag me ook af of je met zoiets niet beter naar een osteopaat kan gaan (afgezien van voeding drastisch onder de loep te nemen natuurlijk!). Die kunnen toch ook veel doen aan evt verklevingen of bijv een klep van bauhin die te veel tegenhoudt. Er zou bij mij nogal wat aan de hand moeten zijn eer ik voor een colonoscopie zou gaan 😯 Als mensen per se een onderzoek willen en verder niet veel van plan zijn dan lijkt een osteopaat me nog niet zo´n gek idee.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.