e book, basisregels voeding healthylife!

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid e book, basisregels voeding healthylife!

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 3 jaren, 10 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

zizou789
    Participant

een super goed e-book over

de basisregels, voor gezonde voeding!

voor mij was dit al bekend, maar voor velen niet. ik denk dat dit voor velen

een eye opener zal zijn voor mensen die nog weinig kennis hebben van wat goede voeding is, en welke voeding je moet vermijden. het is vooral kort samengevat

en eenvoudig geschreven voor de leek! ik heb deze e-book, dan ook direct doorgemaild aan familieleden, die nog niet veel afweten van gezonde voeding, en wat je moet vermijden. gelukkig zien ze in mij wel een goed voorbeeld, omdat mijn gezondheid en gewicht in 1,5 jaar tijd (20 kilo lichter) enorm verbeterd is!

mijn complimenten aan healthylife!

zizou789

link e book: http://www.ahealthylife.nl/ons-e-book-is-vernieuwd/

Ook ik heb dit e-book al gelezen. Inderdaad een mooie samenvatting!

Keep up the good work 🙂

Anoniem

Zeker een mooi handzaam boekje maar ik heb hier nog wel een aanvulling op.

Quote:
    Kies bij plantaardige vetten liever voor enkelvoudig onverzadigde vetten. Deze

bevatten omega-3 vetzuren. Meervoudig onverzadigde vetten bevatten

omega-6 vetzuren. De balans moet in het voordeel zijn van omega-3. Liever

bakken in olijfolie dan sesamolie en pindaolie!

EOV bevatten niet per definitie omega3 vetzuren, dit kunnen net zo goed MOV zijn.

Olijfolie, sesamolie en pindaolie bevatten nauwelijks omega3.

Lijnzaadolie, Canola, Walnootolie en Sojaolie zijn betere bronnen van omega3 maar niet geschikt om te verhitten (bron: Feiten over vetten, pagina 114 en 292-293)

Anoniem

Dank zizou789!

Ja Mike en ik gaan het verhaal over onverzadigd vet nog wat aanpassen. Idd Falco, EOV = Omega-9 en MOV = Omega-3 & 6.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.