Dosering Adrenal

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Dosering Adrenal

Dit onderwerp bevat 150 reacties, heeft 31 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Michel 2 jaren, 2 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 151)
  • Auteur

Anoniem

Hoi,

Anderhalve week geleden ben ik gestopt met Adrenal, omdat ik me al een tijdje nogal gejaagd voelde, ik erg ongemakkelijk reageerde op iedereen, maar dat opgejaagde gevoel was wel de hoofdoorzaak dat ik stopte.

De adrenal werkt erg goed bij mij heb ik nu gemerkt, gaan pijn meer (ook in combi met mijn voeding) beter slapen en niet meer moe. Die pijn, vermoeidheid en het slechte slapen zijn nu weer terug, dus afgelopen woensdag ben ik weer begonnen.

Kan het zijn dat de dosering te hoog is? Of dat ik teveel in 1 x neem? Maak je nou met de inname van adrenal ook meer adrenaline aan? Komt daar dat gejaagde gevoel vandaan? Ik dacht dat ik dat hier ergens had gelezen. Ik weet dat het bij iedereen anders werkt, maar ik hoop op wat reacties en ervaringen van anderen.

Ik slik 3 capsules per dag, s’morgens bij het ontbijt. Nu wil ik gaan proberen om er 3 x daags 1 te nemen bij de maaltijd, in de hoop dat ik dan van dat gejaagde gevoel af kom.

Ik ga er in ieder geval vanuit dat de pijn straks weer weg is. Nu dat gejaagde gevoel nog…

Webmaster
    Participant

Je krijgt inderdaad teveel adrenaline binnen. Ik denk dat je het antwoord geeft op je eigen vraag en de dosering inderdaad te hoog is. Ga terug naar 2x per dag of zelfs 1x per dag en kijk wat er gebeurt.

Mike

Anoniem

Thanks Mike, ik had het zelf al bedacht, maar de bevestiging is wel fijn. Denk je dat ik het na een week wel kan opbouwen? Of zou het zo zijn dat ik gewoon niet meer kan hebben. Ik ga het wel proberen, maar ook hier weer… Beetje bevestiging is fijn.

Webmaster
    Participant

Gewoon uitproberen en kijken wat het met je doet.

Mike

Alexandra
    Participant

Als je je goed voelt bij een dosis, dan zou ik voorlopig even niet meer opbouwen of afbouwen. Een tijdje stabiel blijven, zodat de bijnieren lekker bij kunnen komen. En vervolgens heel langzaam afbouwen. Dan kan je goed voelen wat het met je doet.

Ik hoop dat je snel van het opgejaagde gevoel af komt en pijnvrij door het leven gaat!

Ik slik zo’n 3 x 2 daags adrenal en verneem er helemaal niets van, ja alleen dat ik ’s nachts niet meer wakker wordt, voor de rest voel ik nog steeds de moeheid overdag.

Alexandra
    Participant

Je bent in ieder geval in staat om in de nacht door te slapen. Nu nog zorgen dat je in de nacht ook daadwerkelijk genoeg uitrust om uitgerust wakker te worden. Ik denk dat dit ook een proces is waar best een tijdje overheen kan gaan. Hoelang gebruik je nu adrenal Wilma?

Ik denk zo’n 2 maanden nu. Uitgerust wakker worden doe ik ook niet.

Alexandra
    Participant

En verhogen naar 3×3? Kijken wat dat met je doet?

Anoniem

Iedereen is anders he Wilma, ik had zo’n beetje alle voordelen van adrenal. Geen pijn, niet meer moe, beter slapen, uitgerust wakker worden, betere concentratie, meer energie, maar dan gejaagde gevoel was wel heel vervelend, nu eerst maar eens kijken wat 1 per dag met me doet… Kunnen we altijd nog ophogen.

Spal
    Participant

@pommetje,

Ik schoot ook uit de bocht met 3×2 adrenals per dag.

Ik heb het teruggebracht naar 1×1 per dag. Kijken of dit beter valt.

Ik vind het wel belangrijk om te gebruiken vanwege de ondersteunende werking op de bijnieren.

Spal, wat bedoel je met dat je uit de bocht schoot?

Anoniem

@spal je gaat van 6 naar 1, is dat niet heel drastisch?

Spal
    Participant

@wilma2109

Met uit de bocht schieten bedoel ik: snel geïrriteerd en snauwerige reactie.

@rateltje

Ik ben eerst helemaal een week gestopt en nu sinds een paar dagen weer begonnen met 1 per dag. Ik heb niks lichamelijks gemerkt in de adrenal-vrije periode. Of het mijn reactie en irritatie heeft verminderd weet ik ook niet omdat ik tegelijkertijd natuurlijk ook erg gefocust ben op bewust niet meer geïrriteerd en snauwerig reageren.

Zonne
    Lid

Jullie weten wel dat Mike zegt dat je bij zulke reacties ( geirriteerd reageren etc ) misschien beter een bijnierschors supplement kan slikken ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 151)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.