De doodsstrijd van de dollar

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden De doodsstrijd van de dollar

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 1,329 reacties, heeft 62 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Jp 1 week, 6 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 1,330)
  • Auteur

fatsnotbad
    Keymaster

Fukushima vergiftigt de wereld met meer radioactieve straling dan Chernobyl en je hoort er niets van. De dollar sterft een langzame dood en je hoort er niets van:

http://theeconomiccollapseblog.com/archives/china-announces-that-it-is-going-to-stop-stockpiling-u-s-dollars
    http://www.prisonplanet.com/the-dying-dollar.html

We maken de afbrokkeling van het financiele systeem mee en je hoort er niets van!

Mike

Pike
    Participant

In oktober 2008 stond het financiële stelsel op instorten.
    Het was zelfs zo erg dat insiders zeiden dat we letterlijk 30 min waren verwijderd van een TOTALE INEENSTORTING van het financiële stelsel!!
    Ik hield mij destijds nog bezig met optie trading op de beurs om te kunnen profiteren van de aanstaande beurs crash, welke uiteindelijk ook kwam alleen net iets later dan ik had voorzien.
    Typisch geval van “bijna, bijna raak oftewel helemaal mis..” 👿
    Ik hoorde vrijwel gelijk dat dit event zich had voorgedaan maar geen woord in de media!
    Niets! Terwijl de westerse wereld ter nauwe noord ontsnapt was aan een enorme collapse! Ik vond het werkelijk ongelooflijk, later hoorde ik ex minister Bos zelfs nog wel even zo tussen neus en lippen bevestigen wat ik toen al hoorde. De desbetreffende hoernalist ging daar zoals gewoonlijk nauwelijks op in..zucht.

We hebben iig wel al 5 jaar uitstel van executie gehad. Maar ja het vervelende met uitstel is natuurlijk dat het geen afstel is…

liesje
    Participant

Mijn gewoonte is om direkt naar een nederlandse site te zoeken. dus gewoon: het einde van de dollar.
    Daar komt ook een hoop voorbij. En had ik al ergens gelezen.
    Wel doodeng. Wat betekent het werkelijk?
    Wordt dit uiteindelijk een verandering ten goede?
    Ik mag toch aannemen dat er achter de schermen door mogendheden al naar een voor hen gunstige oplossing gezocht wordt.

Pike
    Participant

[quote]Ik mag toch aannemen dat er achter de schermen door mogendheden al naar een voor hen gunstige oplossing gezocht wordt[/quote]
    Juist ,achter de schermen weten ze allang dat dit systeem ten dode opgeschreven is.
    En er wordt naar een voor hen gunstige oplossing gezocht en waarschijnlijk is die er al.
    Het vervelende nieuws is echter dat die oplossing voor de elite van deze wereld gunstig is. Voor ons zal deze heel erg ongunstig zijn.

fatsnotbad
    Keymaster

Centrale banken kopen achter de schermen alle goud op, het werkelijke geld. De Nederlandse Bank werpt een drempel op (ik geloof van maximaal 3%) naar andere partijen dan de centrale bank zelf voor de hoeveelheid goud die ze mogen aanschaffen. De Nederlandse Bank doet dit op basis van een klassificering van goud als ‘metaal’ i.p.v. geld. Het is 1 grote zwendel!

Mike

maarten
    Participant

Ok ik dacht lange tijd dat zij de crisis gecreëerd hadden maar ook wel in bedwang hielden want zonder economie hadden hun ook niks..
    Maar wat je zegt mike is wel heel voor de hand liggend.

[quote]Centrale banken kopen achter de schermen alle goud op, het werkelijke geld. [/quote]

Logisch..
    Ze laten de economie met opzet klappen? De economie gaat dus sowieso in mekaar klappen?

fatsnotbad
    Keymaster

Ze hebben een kaarthuis gecreeerd en weten donders goed dat dit vroeg of laat in elkaar gaat vallen. Men bereidt zich dus voor op basis van VOORKENNIS en het merendeel van de wereldbevolking loopt straks achter de feiten aan.

Mike

fatsnotbad
    Keymaster

Er worden al stappen ondernomen om ‘bank runs’ tegen te gaan:

http://www.cnbc.com/id/101222045

Mike

Brian
    Participant

Wat zal dit betekenen voor europa denken jullie?

Brian

naief
    Participant

Ik vraag me af wat dat voor onze hypotheken en dus huizen en bedrijven zal betekenen. Als iemand met goud bij ons wil betalen mag ie weer oprotten, ik heb dan liever nieuwe kinderschoenen of arbeid

fatsnotbad
    Keymaster

naief
    Participant

Goud zegt mij niets. Ik kan het niet aantrekken en ik kan het niet opeten. Diensten wil ik hebben. Dus als die rijke patser in zijn designerpakje het gras niet maait, krijgt hij ook niets aan eten mee.

fatsnotbad
    Keymaster

Het gaat er niet om of goud je wel of niet iets zegt, het gaat er om dat goud het werkelijke geld is en dit ook altijd is geweest. Als de goudprijs daalt, zal het Mickey Mouse-geld dat wij dagelijks in de knip hebben mee vallen.

Mike

zizou789
    Participant

Het leven is zo complex geworden, dat je met alleen goud niet hele
    economien kan laten draaien. Het klopt wat je zegt, dat het mickey mouse
    geld is, maar als je een munt ontwikkeld, dat echt dient als ruilmiddel, en niet
    om vette winsten te maken, of rentes op rente erover berekent, dan is er denk ik niet
    zoveel mis met virtueel geld. Maar ja….de elite maakt altijd weer misbruik van hun positie,
    en willen hun rijke en luxe leven natuurlijk niet opgeven. Dus als de dollar klapt, dan krijgen
    waarschijnlijk daarna weer een zelfde variant daarop.

Gerard
    Participant

Er is niets ingewikkelds aan economie als begrepen wordt wat het werkelijk is: Het creëren van waarde.
    Waarde: “een gelukkig leven” is het totaal van dingen die nodig zijn om dat te beleven. Dat houdt o.a. in: gezondheid, vrijheid, vriendschap, verbondenheid. Misschien is het ook wel voldoende om te stellen: alles uit liefde voor elkaar (dat is 2-richtingverkeer).
    De schaalgrootte is een zeer belangrijke factor. Grootschaligheid brengt met zich mee dat er grootschalige misstanden kunnen ontstaan die moeilijk op te lossen zijn. Met kleinschaligheid kunnen ook misstanden ontstaan, maar die zijn makkelijker oplosbaar.
    Bij de mens past het leven in een groep; als we qua voedingsbehoeften nog jager-verzamelaars zijn, waarom zou dat dan niet voor de manier waarop we leven gelden?
    In zo’n groep is het ook meteen duidelijk dat je van elkaar afhankelijk bent, als daar al over nagedacht wordt, het is waarschijnlijk zo vanzelfsprekend dat er niet een over nagedacht wordt.
    We kunnen hiermee een begin maken door meer en meer zelfvoorzienend te gaan leven en deze zelfvoorzienendheid te delen met mensen om ons heen. Initiatieven zijn er al volop, zoals o.a thuisafgehaald.nl.
    De dollar kunnen we niet redden, ons leven wel, door onafhankelijk van de machtsmiddelen van de elite te gaan leven.

[url=http://www.visionair.nl/ideeen/ideeenbus/hoe-maken-de-elite-overbodig/][b]Hoe maken we de elite overbodig?[/b][/url]

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 1,330)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.