Crash?

Dit onderwerp bevat 24 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Alexandra 3 jaren, 3 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Auteur

Alexandra
    Participant

Kan iemand mij helpen duidelijk te maken wat er de afgelopen week is gebeurd?

Maandag voelde ik me licht depressief en dat werd met de dag erger. Dinsdagavond heb ik maischips met veel vetten gegeten en werd er ziek van. Voor het eerst in maanden weer eens bitterzout genomen. Woensdag ben ik uit eten geweest, grasgevoerd vlees, maar 3 stukken zuurdesemstokbrood, 3 ice-tea en een chocolade dessert…. Donderdag naast het depressieve gevoel ook een continue adrenalinerush in mijn darmen. Vrijdag daarom geen adrenal genomen, maar dat maakte niet uit. Tegen de middag kwam de continue rush weer opzetten.

Ik had wel continue het idee dat er iets uit moest, maar geen idee wat. Mijn manier van iets eruit werken is er dingen in gooien. 3 verse worsten met kruidenboter (koud) en een fles melk erbij gedronken. Meer ging er niet meer in. In zeer korte tijd was de adrenalinerush weg en leek ik mezelf ook geestelijk weer beterder te voelen. De hele avond continue heel licht gezweet. Vanmorgen weer met zin opgestaan en vele malen beter in mijn vel dan begin deze week.

Nu weet ik ook wel dat het eten van woensdag verre van wapf is geweest, maar ik voelde me daarvoor al heel erg slecht. Ik heb de laatste tijd weinig melk gedronken, kan het zijn dat ik te weinig koolhydraten heb gehad? Maar dan had het dinsdag toch op moeten trekken? Of kan je van te weinig naar veel te veel gaan en daarop ook crashen? Gisteren uiteindelijk totaal 1 liter melk gedronken, want meer kreeg ik niet op. Dus ook niet echt veel als het gaat om kh.

Iemand die me wat meer duidelijkheid kan geven? Buiten om de voeding, ik heb vorige week mijn laatste dienst gehad op het werk en begin maandag op een andere groep. Dit is niet wat ik wilde, maar ik dacht dat ik er goed mee omging. Tot deze week. Gelukkig zie ik het nu allemaal weer zitten, want het was wel een heel donker gat de afgelopen dagen.

Gerard
    Participant

Je hebt de bacterieflora in de war gestuurd. Dat levert gifstoffen op (naar voelen, hoofdpijn) en maakt de opname van voedingsstoffen moeilijk of zelfs onmogelijk. Bitterzout maakt de boel schoon, maar maakt nog geen nieuwe flora.

Alexandra
    Participant

Hoe heb ik dat in de war gegooid dan? Zondag/maandag begon het. En vanaf daar alleen maar erger. Niets anders dan anders gegeten.

Poekie
    Moderator

een inkoppertje: dan zal er misschien toch stress geweest zijn vanwege veranderingen in je werk.

Lia

Alexandra
    Participant

Dat dacht ik in eerste instantie ook Lia, maar hoe kan het dan als het erger en erger wordt, het na zoveel mogelijk voeding in een korte tijd naar binnen gooien het “over” gaat? Want de situatie is verder niet veranderd.

Gerard
    Participant

Ik weet niet wat je voor maandag gegeten hebt, maar wat je in je bericht opnoemt is niet allemaal geweldig.

Alexandra
    Participant

Ik eet normaliter 100% wapf en toen ging het al langzaam “bergafwaarts”. Maanden geleden nam ik regelmatig maischips met vet, nooit problemen mee gehad. En ik zet niet voor niets die maaltijd van woensdag erbij. Dit zijn dingen die ik ongeveer 1 keer per kwartaal/half jaar doe.

Poekie
    Moderator

Eet je nog genoeg koolhydraten?

Lia

Alexandra
    Participant

Dinsdag en woensdag ruim over de 100 gezeten door verkeerde vulling. Gisteren in 2 uur een fles melk achter elkaar gedronken en daar knapte ik van op.

Ik denk dat ik de afgelopen wisselend koolhydraten binnen heb gekregen. Maximaal 1 liter melk per dag, maar soms ook wel minder. En uit melk haal ik de meeste koolhydraten.

Hoe is je vitamine D status? Afgelopen winter heb ik ook zo’n ‘crash’ gehad. Bleek dat ik heeeeeel laag in vitamine D zat. Maar 35, is echt erg laag!

Ik voelde me echt somber terwijl daar geen enkele reden voor was.

Ik roep ook maar wat, maar misschien iets waar je niet één, twee, drie bij stil staat. Maar dan zou je het nu ook nog moeten hebben en dat is niet zo heb ik begrepen.

Succes met je zoektocht.

Alexandra
    Participant

Geen idee wat mijn waardes zijn. Vandaag mijn potje levertraan leeg gelepeld. Ik ben niet consequent met de levertraan. Maar dat is ook niet anders dan anders. Waar laat je dat meten? Bloedprikken?

KaMaMa
    Participant

Over die vitamine D waarden.. Is 35 laag ja. Uit mijn laatste bloedonderzoek kwam een waarde van 25 dacht ik.. 😯 dat zat volgens de arts op de grens…ik slik maar braaf mijn levertraan! Maar het verklaart wel een hoop.

ruud
    Participant

Hier is de rubriek waar Food en Mood vertelt over de eerdere lage vitamine D-waarden: http://www.fatsforum.nl/topic/vitamine-d-3

Quote:
    Ik was ook gestopt met het slikken van vitamine D3 druppels (2000 IE per dag). Een hele tijd de UVB-lamp gebruikt met daarnaast 2 levertraancapsules (Blue Ice Royal) per dag.

Vitamine D3 waarde schrikbarend laag. Namelijk 35.Ik ben me dan ook dood geschrokken. Dat was na deze winter waarin ik me heel slecht heb gevoeld. Op een gegeven moment dacht ik zelfs, ik lijk wel depressief. Nou, geen wonder. Ik neem momenteel weer vitamine D3 druppels in (4000 IE) per dag.

Maar ik vind dat best linke soep, ik ben niet zo voor de supplementen, maar ik weet helaas geen beter alternatief.

Gerard
    Participant

Vitamine D is altijd in samenhang met magnesium. Als je een magnesiumtekort hebt, kan je D innemen wat je wilt, het zal niet baten.

I-lady
    Participant

Had je niet gewoon een virusje te pakken waar je immuunsysteem op reageerde?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.