chagrijnig van adrenal, kan dat?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid chagrijnig van adrenal, kan dat?

Tags: 

Dit onderwerp bevat 63 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 3 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
  • Auteur

Anoniem

Hallo allemaal,

Ik ben de laaste week snel geïrriteerd en chagrijnig. Ik slik nu sinds 1week adrenal, en heb het vermoeden dat het hier aan ligt 😕 🙁

Wie heeft hier ervaring mee?

Webmaster
    Participant

Janse had dat ook. Dit betekent dat de adrenaline in het supplement je opfokt.

Mike

Anoniem

En wat nu?

Anoniem

Ik heb in het verleden weleens efedrine geslikt, en had hier geen last van. Of is dit heel iets anders?

Webmaster
    Participant

Efedrine stimuleert wel de afgifte van adrenaline, maar het is wel iets anders.

Mike

Anoniem

Dan vraag ik mij af, of het dan niet verstandiger is om te stoppen met adrenal. Of went dit vanzelf?

Wat heeft Jansen eigenlijk gedaan?

Webmaster
    Participant

Hij is inderdaad gestopt.

Mike

Anoniem

Hoelang moet je dit product eigenlijk slikken voordat de bijnieren hersteld zijn?

Ik ben het gaan gebruiken vanwegen mijn hooikoorts problemen.

Webmaster
    Participant

Onmogelijk om te zeggen, verschilt per persoon.

Mike

Anoniem

Mike, weet jij nog iets anders wat helpt tegen hooikoorts?

Webmaster
    Participant

Weegbree schijnt goed te helpen, heb ik me laten vertellen.

Mike

Webmaster
    Participant

O ja, en stuifmeelkorrels van lokale bijen.

Mike

Anoniem

propolis een goede optie?

Anoniem

Kruiden ter vermindering van hooikooorts

Pollen (stuifmeel van sommige grassen), bomen en planten kunnen een overgevoeligheids reactie van het lichaam oproepen. Het kan zijn dat je tranende ogen, loopneus of een zere keel krijgt.

Omdat het stuifmeel in je ogen, neus en longen komt wordt het immuunsysteem gestimuleerd om histamine te produceren. Dit geeft een hypergevoelige reaktie. Er zijn zelfs mensen die dezelfde symtomen hebben als astmapatiënten.

Het is wel raadzaam om met de kruiden te beginnen in de maanden voorafgaand aan de lente.

Echinacea

is een Amerikaanse plant waar je alles van kan gebruiken voor thee of een tonic.

Eén kopje thee per dag vergroot het immuunsysteem tijdens het hooikoortsseizoen.

Deze plant vergroot de cellen die histamine produceren en houdt het aantal witte bloedcellen op peil.

Knoflook

bevat vitamine B, wat immuniteit verhoogt.

Begin daarom minstens twee maanden vóór het hooikoortsseizoen met het toevoegen van knoflook aan het eten. Knoflook is ook schimmeldodend (schimmelsporen kunnen hooikoorts veroorzaken).

Knoflook is een veelzijdige plant die je ook rauw kan eten.

Ogentroost

wordt zowel gedroogd als vloeibaar gebruikt.

Ogentroost vermindert slijmvliesontsteking en is ontstekingsremmend.

Viltkruid

is ontstekkingsremmend en bloedstelpend en is daarom goed om de vervelende symptomen van hooikoorts te bestrijden.

Het vermindert met name slijmvliesontsteking.

Als thee te bereiden en dagelijks één kopje drinken.

Kamille

kan de symptomen van hooikoorts verminderen.

Het is zeer ontstekingsremmend en is ook geschikt voor kinderen.

Eén kopje kamillethee per dag is voldoende.

Kamille is ook heel goed te gebruiken als oogcompres tegen brandende en opgezwollen ogen.

Voor een compres maak je slappe kamillethee.

Laat de thee afkoelen.

Doop een watje of een schoon doekje in de thee en leg dit voorzichtig op je oog.

Gebruik voor elk oog een ander compres om infectie te vermijden.

Brandnetel

versterkt het immuunsysteem ter voorbereiding op het hooikoortsseizoen.

Je kan in de lente brandnetels kort koken en als groente eten wat weer helpt tegen brandende ogen en niesbuien.

Vlierbloesem

werkt bloedstelpend en droogt overtollig slijm op.

Dagelijks gebruik van een aftreksel van vlierbloesem werkt preventief en helend bij hooikoorts.

Weegbree

Het sap of de tinctuur van de bladeren werken goed tegen hooikoorts.

De bladeren zijn namelijk zeer ontstekingsremmend en de bloedstelpende eigenschap werkt uitdrogend op de slijmvliezen.

Duivelsklauw

komt oorspronkelijk uit het zuiden van Afrika en ontleent zijn naam aan de houtachtige dopvruchten met weerhaken.

De wortels worden gebruikt voor medicijnen omdat deze ontstekingsremmende en bloedstelpenden eigenschappen hebben.

Dit geeft het kruid een belangrijke rol in de behandeling van hooikoorts.

Anoniem

Ok, bedankt 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.