Cashewnoten

Dit onderwerp bevat 39 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  YT 1 jaar, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Auteur

mijnlijf
    Participant

Hoe zit het met fytinezuur in Cashewnoten ?

Cashewnoten zijn geen gewone noten maar pitten .

E123
    Participant

Ook in cashewnoten zit fytinezuur. Ik wist niet dat het pitten waren, maar fytinezuur zit in alle zaden, noten en pitten, dus ook in cashewnoten.

Ikzelf eet nog weleens een handje pinda’s of cashewnoten. Heb geen zin om helemaal te gaan weken, bakken etc, maar dat beetje fytinezuur op z’n tijd overleef ik wel 😉

Mus
    Lid

bij ons gaan macademianoten beter dan alle andere, op de een of andere manier….

autumn
    Participant

Ik eet ook nog wel eens cashewnoten. Ik ga dan voor de gebakken noten, liefst ongezouten. Dan eet doe ik er zelf wel zout bij. Ik vind veel noten echt lekkerder als ze gebakken zijn: pecanoten, macadamia, pistach… Walnoten vind ik rauw ook lekker en die wel en droog ik vervolgens in de oven.

Hoe zit het met Pinda`s?

Ik krijg er juist energie van en voel me lekker bij zoute pinda´s.

Zit er magnesium in?

Misschien komt het door het zout dat ik er energie van krijg. Misschien kan ik het beter laten staan maar toch voel ik me lekker bij het eten van pinda’s.

kleurig
    Participant

Ik vind doppinda’s ook zo lekker! Zijn zeker vast niet goed voor je…?

Ik voel me na eten van pinda’s helderde in mijn hoofd en voel me soms gelukkiger.

Hoe kan het dat je van bepaald eten een soort gelukservaring kan beleven? Sommige hebben dat bijvoorbeeld met chocola. Is dat nu de gedachten en de associatie met iets anders, of zit er bepaalde stoffen in? Als pinda’s dat geven dan lijken me pinda’s toch helemaal zo slecht nog niet. Je kunt het niet meten. Maar of het gezond is weet ik niet. Een kind word ook vrolijk van een ijsje.

Anoniem

serotonine 🙂

Wanneer komt die stof vrij?

Zit ook in anti depressie pillen? Misschien krijg ik het niet van nootjes maar van zonlicht.

Misschien beter niet eten van wegen schimmels.

Tanja
    Participant

3 redenen waarom je zin hebt in pinda(kaas)s:

http://www.livingthenourishedlife.com/2014/01/craving-peanut-butter

Webmaster
    Participant

Uit het artikel van Tanja:

Quote:
    Peanut butter actually contains a specific compound that fights the effects of stress: beta-sitosterol.

Dus, charade, dat is de reden waarom jij je beter voelt na het eten van pinda’s.

Mike

autumn
    Participant

Apart, na het eten van suiker (een (paar) uur later) kreeg ik op een gegeven moment ook een neiging om pindakaas te gaan eten, gewoon met de lepel uit de pot…

Volgens mij had ik dat met noten sowieso wel. En bedenk dat de combinaties van pinda’s/noten en chocola veel voorkomt.

Pindakaas/kokosolie recept

Men neme

Kokosolie, dit smelten in een steelpannetje. Pindakaas erdoor roeren daarna eventueel honing toevoegen.

Giet dit alles in een ijsblokjesvorm, paar uurtjes in de koelkast laten opstijven en voila!

(heb het niet zelf bedacht maar weet niet meer waar ik het van heb)

Ik ervaar meer rust na het eten van Pinda’s en een betere concentratie.

Creavings daar heb ik geen last van.

Mijn engels is niet zo goed.

Is het nu goed of slecht om Pinda’s te blijven eten in mijn geval? Ik krijg ook dikkere ontlasting in plaats van brijachtige ontlasting.

Zelfde heb ik bij Melk en gember, of koffie. Ik voel me dan ontspannender en meer energie. Maar de middelen peppen me op en daardoor voel ik me rustig maar of dat nu juist goed is. Ik wil rustig zijn in denken en doen.

Ik heb dus last van chronische stres en hyperventilatie.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.