brood

Tags: 

Dit onderwerp bevat 37 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 3 jaren, 3 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #5423

    Angela
    Participant

    “Tarwe kent echter tal van anti-nutriënten en zou niet zo vaak gegeten moeten worden als nu het geval is. “

    Antwoord afkomstig van de uitkomst -gezondheidskennistest-

    Ik ben benieuwd wat het alternatief is van brood. Iemand een idee?

    #102486

    Anoniem

    Eieren, kefir, yoghurt, rauwe melk enz.

    Keuze genoeg

    #102487

    Alexandra
    Participant

    Het forum staat er vol mee.

    Kijk eens op de site van Poekie, http://www.voedingisgezondheid.nl

    En vanuit daar de topics hier op het forum doorzoeken. Er is al ontzettend veel over brood en tarwe geschreven. Succes

    #102488

    Kijk hier op het forum. Er zijn genoeg alternatieven voor graanproducten.

    #102489

    marina
    Lid

    Interessante site Alexandra. Iedereen bedankt voor de antwoorden.

    #102490

    Zonne
    Lid

    weet iemand hoeveel koolhydraten 1 sneetje speltbrood ongeveer bevat ? ik kan het nergens vinden.

    #102491

    Wim
    Keymaster

    21 gram

    Zie hier

    #102492

    Zonne
    Lid

    Dank je wel ! Ik drink namelijk de laatste week kefir ipv 2 speltboterhammen in de ochtend. Maar ik heb last van (te weinig-suiker ??)dips nu. Iemand een idee wat je daaraan kan doen ?

    #102493

    Anoniem

    misschien kan je er wat rauwe honing of slagroom doordoen,

    #102494

    ad ligtvoet
    Participant

    @zonne,

    Hoeveel kh. eet je verder nog op een dag?

    ad

    #102495

    Zonne
    Lid

    ik denk ongeveer 100 kh per dag. Op een geen-brood-dag minder.

    Sheila, ik zal idd weer eens proberen slagroom door de kefir te doen. Kijken of dat helpt.

    #102496

    ad ligtvoet
    Participant

    @ Zonne,

    100 gr KH zal je in iedergeval ervan weerhouden om vlodoende ketonen aan te maken en je hersenen in een constante aanvoer van energie kunnen voorzien. 100 gr is dan ook weer te weining om je hersenen van glucose te voorzien.Natuurlijk kan dit voor een gedeelte opgevangen worden door lever glycogeen maar dit is beperkt en afhankelijk van oa goed werkende bijnieren.Ik denk dat dit de oorzaak van je dip gevoel is/was.

    ad

    #102497

    Anoniem

    Ik ben gestopt met slagroom door de kefir te doen omdat ik dicht groei. Pas mijn broeken niet meer en vind dit echt niet leuk. Maar heb dus ook last van dippen en heb dan mega behoefte aan suiker. Brood eet ik niet wel yoghurt met crème fraiche en kefir. Ben afgelopen vrijdag gestart met Adrenal 1 x daags. Ik merk daar nog weinig van…

    #102498

    ad ligtvoet
    Participant

    belangrijk om te weten en bedenken is /blijft dat honger uiteindelijk zou moeten bepalen hoeveel er gegeten wordt. Uiteindelijk ook aan cal. Het lichaam moet dan wel uiteindelijk een gezonde stofwisseling hebben zodat de signalen van honger en verzadiging goed ontvangen worden.

    Mega behoefte aan suiker geeft al aan dat de stofwisseling niet goed verloopt.Suiker en vet innemen is naar mijn mening gewoon niet goed.Suiker ,daarmee bedoel ik dan een hoeveelheid die verschilt per persoon.En dat is dan een hoeveelheid waarbij je merkt dat je de suiker niet met goed verwerkt cq de gevolgen van teveel insuline aanmaak.

    Ik weet natuurlijk niet je specifieke probleem maar vermoedt wel dat de bijnier uitputting een rol speelt vandaar de adrenal. Maar nog niet merken na vrijdag lijkt me wel erg ongeduldig.

    Bovendien kun je nog zo gezond eten wanneer je teveel aan cal. inneemt ongeacht de oorzaak ,komt er meer vet in je vetcellen dan er uit gaat.

    ad

    #102499

    Anoniem

    Ik ben nooit bezig geweest met cal en woog bij 1.80 al jarenlang 75 kg. Nu ga ik al over de 80 kg. Eet ip geen suiker maar met die dippen ben ik niet te houden. Dit speelt pas sinds deze week. Eet ik ” ineens” weer een stroopwafel omdat die in huis zijn. Eet al jaren geen koek en snoep…dit wil ik helemaal niet. Het is ook niet eens honger; ik wil/moet gewoon iets zoets! Sowieso suiker en glutenvrij is iets wat al zo normaal was maar snap niet wat er nu aan de hand is. Eet veel roomboter en drink 1 liter kefir per dag. En ’s morgens de yoghurt smoothie met zuur fruit en de hele rattaplan aan kruiden, levertraan en creme fraiche.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.