Bouillon is slijmerig geworden

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Bouillon is slijmerig geworden

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  PocaHontas 1 jaar, 5 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

PocaHontas
    Participant

Hoi, even een vraagje, ik heb gisteren bottenbouillon gemaakt (Pure Graze grasgevoerd botten) en het meeste in de vriezer gedaan en 1 bakje voor vandaag bewaard, net mikte ik hem in de pan voor de soep en zag dat het slijmerig was, ik bedoel niet het witte gestolde vet maar echt de vloeistof zelf die eerder bij mij altijd wat vloeibaarder was was nu een beetje slijmerig, is dit oke? Alvast bedankt.

fatsnotbad
    Keymaster

Klinkt als gestolde gelatine. Als je de soep opwarmt en goed doorroert zou het weg moeten zijn. Gelatine is gezond!

Mike

PocaHontas
    Participant

Het is inderdaad weg, maar ik vond het er zo anders uitzien dan anders, is wel voor het eerst Pure Graze, normaal doe ik het van Schotse Hooglanders of van wild. Weet niet of dat iets zou kunnen uitmaken?
    Iig Bedankt!

Cholesteroliscool
    Participant

In het geval van “slijmerig” is de gelatine onder de vetlaag mogelijk nog niet dik genoeg om een dikke gelachtige prut te vormen.
    Hoe dikker hoe beter.

fatsnotbad
    Keymaster

Ligt niet aan de leverancier, maar aan van welk deel van de anatomie het bot afkomstig is. Een gewricht met veel kraakbeen is heel anders dan puur bot (maar dat kan weer mooie merg opleveren).

Mike

PocaHontas
    Participant

Ok thanks! Ik heb het gegeten en zit nog niet op het toilet dus het zal wel goed zijn 😉 Bedankt voor de reacties.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.