Bottenstructuur veranderd niet- wel meer botmassa?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Bottenstructuur veranderd niet- wel meer botmassa?

Dit onderwerp bevat 128 reacties, heeft 20 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Simmentaler 3 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 129)
  • Auteur

kaasmeisje
    Participant

De bottenbouillon staat op en in de tussentijd lees ik op het forum.

Nu heb ik ergens gelezen dat je bottenstructuur niet meer kan veranderen. Ik heb gelezen dat de bottenstructuur zich ontwikkelt in de baarmoeder en in de eerste 8 jaar.

Nu las ik ook dat de botmassa kan toenemen. Hoe moet ik mij dit voorstellen. Want als je botmassa toeneemt dan wordt je toch voller, terwijl de structuur niet verandert. Als je dan een botscan zou maken, zou je dan kunnen zien dat je dikkere botten hebt?

Als vrouw merk ik dat ik het toch wel eng vind om het huidige schoonheidsideaal lgaatos te laten. Mijn taille is 67 cm, mijn heupomvang 97 cm. Een vier cm erbij sinds wapf. Mijn taille is aardig het zelfde gebleven. Ik ben alleen bang dat mijn taille mogelijk verdwijnt. Wat zijn de ervaringen op dit forum?

Wat mij opvalt is dat veel modellen nogal fan zijn van vegetarisch, raw food en groene sapjes. Valentina zelyaeva heeft een blog en leeft vooral op groene sapjes, Lonneke Engel heeft een website (www.organiceyourlife.com) en is ook van de groene sapjes. Abigail O’neill is australisch en heeft haar eigen website en schrijft veel over raw cacao en super foods. Ze hebben mooie gezichten. Voor ik wapf tegenkwam heb ik een tijd deze dames gevolgd. Nu denk ik dat zij vooral zo gek zijn op die groene sapjes omdat ze daardoor zo slank blijven. Als Mike deze dames bekijkt denk ik dat hij zeker zal zeggen dat ze ondervoed zijn. Toch blijf ik Valentina en Abigail erg mooi vinden en zie ik dit toch nog ergens als een ideaal. Ik zou er graag iets tegenover willen stellen. Een ander ideaal. Toch lukt dit niet.

eli
    Participant

hoi kaasmeisje,

denk dat ik ongeveer hetzelfde denk als jij haha.

frustratie en angst spelen op nu ik inmiddels na een maand wapf eten al de nodige kilo’s ben aangekomen, terwijl ik juist altijd m’n lichte/ranke bouw wel mooi vond. bovendien is het allemaal vet wat er is aangekomen waar ik ook niet zo blij mee ben. toch probeer ik dit los te laten, omdat gezondheid natuurlijk belangrijker is dan schoonheid en ik merkte wel duidelijk dat je op een raw food dieet minder energie hebt.

kaasmeisje
    Participant

Hoi eli,

Heb je eerder een raw food dieet gevolgd?

Wat zijn je maten?

Ik weet mijn kledingmaten omdat ik zelf mijn kleding maak. Wel frustrerend nu ik veel niet meer aan kan. Zelf heb ik altijd complimenten gehad over mijn figuur. Ook opmerkingen dat ik een figuur van een model heb. Dan is het raar om dat beeld los te laten.

Anoniem

Willen jullie je figuur zoveel mogelijk behouden, kijk dan naar Free The Animal:

Richard Nikoley, hij ging een melk kuur doen, hij was door Paleo en Wapf toch wel flink aangekomen, hij ging toen een melkkuur doen met weinig calorieen, maar ontdekte dat hij er veel meer mee terug kreeg dan hij dacht, ook zijn lichaam begon zich te herschikken.

Kijk ook naar de foto’s en lees goed. Lees hier:

Milk & Kefir Diet Body Recomposition Progress in Pics

Ook hier:

http://freetheanimal.com/?s=milk

Anoniem

Nou ik wil ook graag mijn figuur behouden, maar dan omgekeerd. Ik zit er absoluut niet op te wachten dat ik ga afvallen. Lekker de loshangende huidflappen en tieten als uitgedroogde theezakjes, dank je de koekkoek!

Anoniem

Kijk goed naar de foto’s geen uitzakkende huid, maar strak.

Hier staan de botten klaar in het water met een scheut appelazijn. Wat heb ik zin aan soep!!!

Van mn schoonmoeder heb ik verse maggiplant uit de vriezer meegekregen, dat is er ook zo lekker door.

Ik ben nog niet aangekomen van het WAPS eten, ik val gelukkig nog steeds een beetje af, ong een ons per maand.

kaasmeisje
    Participant

maar hoe zit het nu met de botmassa?

Ik denk dat je botten niet perse dikker in omvang hoeven te worden maar dat het bot op zich zwaarder wordt doordat het broze eraf gaat; meer massa of te wel compact.

kaasmeisje
    Participant

klinkt logisch

Indigo
    Participant

Ik heb dat pas nog bij Pavlov gezien. Het gaat inderdaad om de botdichtheid. Dus je kunt wel zwaarder worden zonder dat je omvang toeneemt.

Anoniem

Ik ben niet zo goed in Engels,maar begrijp ik het goed dat de man leeft op alleen melk en kefir,afgevallen is maar een mooi figuur heeft gekregen zonder lubbers?

eli
    Participant

kaasmeisje,

mijn maten zijn (waren) ongeveer 80 63 90, ben alleen te klein voor model dus dat soort opmerkingen zijn tegen mij nooit gemaakt;) maar snap dat je het moeilijk vindt om het beeld los te laten. wel altijd al flinke bovenbenen gehad, dat was ook wat me het meest stoorde toen ik ben gaan afvallen (voorheen waren mijn maten, vooral ook de heupomvang wel breder). van boven wilde ik juist altijd voller zijn, maarja je hebt het niet voor het zeggen blijkbaar. Ik vond mn tengere lichaamsbouw wel mooi en bij me passen, dus nu heb ik het er ook moeilijk mee als alle ‘moeite’ (=een aantal jaren toch wel strikt op mn voeding letten om niet aan te komen) in ieder geval qua uiterlijk verloren lijkt te gaan.

Webmaster
    Participant
    Quote:
    Wat mij opvalt is dat veel modellen nogal fan zijn van vegetarisch, raw food en groene sapjes. Valentina zelyaeva heeft een blog en leeft vooral op groene sapjes, Lonneke Engel heeft een website (www.organiceyourlife.com) en is ook van de groene sapjes. Abigail O’neill is australisch en heeft haar eigen website en schrijft veel over raw cacao en super foods. Ze hebben mooie gezichten. Voor ik wapf tegenkwam heb ik een tijd deze dames gevolgd. Nu denk ik dat zij vooral zo gek zijn op die groene sapjes omdat ze daardoor zo slank blijven. Als Mike deze dames bekijkt denk ik dat hij zeker zal zeggen dat ze ondervoed zijn. Toch blijf ik Valentina en Abigail erg mooi vinden en zie ik dit toch nog ergens als een ideaal. Ik zou er graag iets tegenover willen stellen. Een ander ideaal. Toch lukt dit niet.

Ik kende de namen niet en heb ze dus maar even ge-Googled. Mijn bevindingen:

Valentina Zelyaeva: mager en ondervoed, zie http://www.maggiesnotebook.com/2011/10/rule-5-saturday-night-valentina-zelyaeva/.

Lonneke Engel: mager en ondervoed, zie http://www.shockmansion.com/2010/11/29/hold-my-snorkel-lonneke-engel/.

Abigail o’Neill: mager en ondervoed, zie http://abigailoneill.net/sea-sun/

kaasmeisje en eli, jullie schoonheidsideaal is semi-anorexisch. Zie deze topics:

http://www.fatsforum.nl/topic/mager-maar-gezond

http://www.fatsforum.nl/topic/anorexisch-schoonheidsideaal

Nog een saillant detail is dat Abigail o’Neill doet aan one-eye symbolism. Hier houdt ze een chocolaatje voor 1 oog: http://www.facebook.com/abigail.oneill?filter=1. Niet alleen zijn deze modellen zelf niet gezond, maar heel vaak vervuilen ze onze geest met symbolen en tekens die voor de elite een speciale betekenis hebben. Op vigilantcitizen.com (Symbolic pics of the Month) wordt er maandelijks aandacht besteed aan dergelijke beelden waat we via de muziek- en modewereld mee worden overspoeld. Het kan geen toeval meer zijn als je ziet hoeveel muzieksterren en modellen 1 oog bedekken op de foto!

Mike

Wat een zegening dat ik me niet met die modellen en bijbehorende programma’s bezig hou! Kan er ook niet naar kijken. Bijv. ANTM: met die gekke transseksueel o.i.d (jaren geleden keek ik het wel). Als er iets in die trant opkomt zap ik direct weg. Wat een onzin zeg. En nee, ben echt niet altijd happy met mijn figuur. Maar ga niet meer vergelijken met modellen. Voor de zwangerschap vond ik die onzinprogramma’s trouwens al niet leuk meer, maar sinds ik bevallen ben kan ik ook geen modebladen meer lezen. Wat een geblaat! Scheelt me weer een hoop tijd 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 129)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.