Bottenbouillon

Dit onderwerp bevat 199 reacties, heeft 22 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  duimpje 1 jaar, 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 200)
  • Auteur

celticmyst
    Participant

Ik heb de bottenbouillon nu nog niet gemaakt.

Ik heb een tip nodig voor een andere gezonde avondmaaltijd. Ik neem aan dat er hier ook wel mensen zijn die niet elke dag de bouillons maken.

Ik kan natuurlijk niet alleen maar op eieren/groente/witte basmatirijst met roomboter en kaas leven. Daar word ik ook niet echt blij van….

Tanja
    Participant

En hiervoor maak jij een nieuw topic aan, bottenbouillon genaamd??? Diepe zucht…

fatsnotbad
    Keymaster

Er is serieus iets mis met jouw hersenfunctie, celtycmyst. Ik begin het een beetje beu te worden.

Mike

celticmyst
    Participant

Hallo,
    ja dat begrijp ik wel, beetje een heel raar/overbodig topic achteraf gezien…. Ik weet na al jullie adviezen wel, hoe ik moet eten.

Ik had echt een foute dag kwa voeding vandaag, er zaten ook gluten in, en dat is mijn eigen schuld.
    Ik moet echt nog beter voor mezelf gaan zorgen.

En er is niks mis met mijn hersenen hoor.

fatsnotbad
    Keymaster

Ik ben niet overtuigd. Je begint steeds meer forumleden tegen de haren in te werken, inclusief Poekie, die echt een toonbeeld van geduld is!

Mike

celticmyst
    Participant

dat was echt niet de bedoeling sorry!
    Ik weet nu hoe ik moet eten en zal dat nog consequenter toe moeten passen en alleen ik kan dat doen.
    Er zijn veel mensen die beweren dat dit een ongezonde manier van eten is en ik moet dan maar nog beter voor mezelf gaan zorgen. Mijn lichaam heeft nog steeds te korten die moet ik zelf gaan aanvullen.

celticmyst
    Participant

Bij de slager in het winkelcentrum hadden ze botten van de dikbilkoe, niet officieel biologisch omdat hij via de keizersnee ter wereld is gekomen. Maar de slager zei hij heeft wel een goed leven gehad. Ik neem aan dat officieel biologisch altijd beter is.
    Voor mij voelt dat iig veiliger.

celticmyst
    Participant

celticmyst
    Participant

Wat ik trouwens wel merk dat ik nu toch wel errrrg veel eieren eet steeds, ik heb zoveel tekorten, en ik heb zoiets van, wanneer houdt het nu eens op 🙁

fatsnotbad
    Keymaster

Ben jij ooit gediagnosticeerd met autisme? Je bijt je extreem vast in bepaalde voedingsmiddelen (zuivel, eieren), of juist niet (bottenbouillon). Je manier van denken komt erg verstard over.

Mike

celticmyst
    Participant

Nee hoor.

duimpje
    Participant

celticmist je zou eens kunnen beginnen met 5 eetlepels extra virgine kokosolie per dag in te nemen verdeeld over de dag en kijken of dit een voordeel voor je op gaat leveren in het helderder kunnen denken.

als dit je helpt kun je stapje voor stapje verder gaan in je zoektocht naar echt voedsel en de voordelen daarvan.

silvia

celticmyst
    Participant

Dank je wel, goeie tip. Ik ben momenteel heel ziek, weinig kracht, pijn/jeuk in het lichaam, dus maar hopend dat het snel over gaat!

celticmyst
    Participant

Mijn bottenbouillon moet ik deze keer opnieuw mee beginnen!!! Ik had hem a/d kook gebracht en ben toen gaan slapen (niet handig) maar ik had het gas te hoog gezet en nu is het water verdampt 😉 wat stom !!!!!!!! Dat was na 2 uur koken. Ik denk dat ik nu niks meer kan doen om het te redden?

Kennelijk moet
    – het gas lager
    – een deksel op de pan

🙂

Simon-G
    Participant

Als ik jou was dan zou ik botten van grasgevoerde dieren nemen. En als ze dat niet bij de bio-slager of gewone slager hebben, via internet bestellen of naar de boerderij.

Gas op een laag pitje, eventueel warmhoudplaatje (bijvoorbeeld verkrijgbaar bij de blokker) deksel op de pan.

Meestal zet ik het om 19:00 uur in de avond op en dan om 23:00 uur weer uit en dan in de ochtend weer een uur of 5/6 en dan in de avond weer een paar uur en dit zo een paar dagen lang.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 200)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.