botontkalking

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Webmaster 3 jaren, 12 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #2639

    ruud
    Participant

    Hier een voorzet van natural news hoe je botontkalking tegen zou moeten gaan:

    -verzuring tegengaan;

    Quote:
    When the body is acidic, it automatically pulls calcium out of the bones to neutralize acids.

    -zink in je voeding (of suppleren) – geen zinkoxide;

    -vitamine D;

    -vitamine K;

    -olijfblad (dit vind ik wel een aparte en die gebruik ik sinds kort ook)

    Quote:
    Studies found that it helps support bone strength and balance inflammatory responses.

    http://www.naturalnews.com/038301_cows_strong_bones_pharmaceutical_drugs.html

    #67002

    Tanja
    Participant

    zink zit vooral in oesters en verder vlees, vis eieren en kaas, ik denk dat de meeste hier wel goed zitten met de zink.

    #67003

    Webmaster
    Participant

    Dorien,

    Dit artikel kunnen we naar de prullenbak verwijzen. Het is de gebruikelijk vegetarische/veganistische pseudowetenschap. Deze uitspraak zegt genoeg:

    Quote:
    How do cows get such strong bones? From eating lots of plants of course.

    De suggestie die wordt gewekt is dat mensen ook herbivoor moeten worden om sterke botten te krijgen. Dan moeten we ook nog even een evolutionaire sprong maken en 4 magen krijgen! Een mens is geen koe en een koe is geen mens!

    En dan jouw citaat:

    Quote:
    The main reasons we have weak bones is that cows’ milk and pharmaceutical drugs (including over-the-counter drugs) have an acidifying effect on the body. When the body is acidic, it automatically pulls calcium out of the bones to neutralize acids. Cows’ milk has three times more protein than human milk but when drinking cows’ milk, a large amount of protein is converted into acids which actually leach more calcium from the bones than was in the milk in the first place.

    Dit is opnieuw de grootst mogelijke onzin, gebaseerd op de zuur-base-theorie, die allang naar de prullenbak had moeten worden verwezen. Vaak wordt er een studie in Finland aangehaald die ‘aantoont’ dat zuivelconsumptie leidt tot botontkalking, omdat er in Finland zowel een hoge zuivelconsumptie is als een hoog cijfer voor botontkalking. Conclusie: zuivelconsumptie leidt tot botontkalking.

    Dat is statistisch gegoochel met cijfers. Correlatie is nog geen causatie! Alleen maar omdat je een statistische correlatie kunt uitzetten tussen 2 factoren op een grafiek, wil nog niet zeggen dat het een dan automatisch ook de oorzaak is van het ander. Voorbeeld:

    Hier in het westen is er een hoog cijfer voor hart- en vaatziekte. Tegelijkertijd kijkt men ook veel televisie. Conclusie: TV kijken leidt tot hart- en vaatziekte. Nog eentje om het af te leren:

    Hier in het westen is er een hoog cijfer voor kanker. Tegelijkertijd rijdt men ook veel auto. Conclusie: autorijden veroorzaakt kanker.

    Dit soort onzin krijg je nou als je geen gedegen onderzoek opzet, waarbij je zoveel mogelijk andere factoren uitsluit en de groepen personen die je onderzoekt zo homogeen mogelijk samenstelt.

    De voedingsfactoren die de auteur noemt zijn natuurlijk allemaal plantaardig:

    Quote:
    In order to have and maintain healthy bones, we should get plenty of good water, seeds, nuts, leafy greens, beans, fruits and veggies in our diets.

    En voor onze zink en vit. K moeten we een supplement nemen. Zoals Tanja al aangeeft zitten deze voedingsstoffen nl. vooral in dierlijke producten. Maar dat kwam de auteur even niet goed uit, een ongemakkelijke waarheid. Vreemd genoeg heeft hij in dit artikel wel heel zinvolle dingen te melden:

    http://realhealthtalk.com/What_then_can_we_eat.html

    Is hij recentelijk pas vegi geworden? ❓

    Mike

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.