Bot ruikt muf, kan ik t nog gebruiken.

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Bot ruikt muf, kan ik t nog gebruiken.

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Gerard 3 jaren, 6 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Anoniem

Ik heb dinsdag een bot gehaald. Ik weet dat hij het net vers was van de slacht.

Maar nu ruikt hij vrij muf, en ik wilde nu ene soep gaan maken.

Kan ik hem nog gebruiken?

Indigo
    Participant

Als je het een uurtje of 12 zachtjes laat koken dan zullen de bacteri├źn echt wel dood zijn. Lijkt me wat dat betreft geen probleem.

Ik heb eer geen ervaring mee hoor, maar misschien heeft het consequenties voor de smaak, maar ja, daar kom je dan wel achter. Ik zou het gewoon proberen.

Tanja
    Participant

Vertrouw altijd op je neus, die zit niet voor niets direct boven je mond. Moet eerlijk zeggen dat ik botten eigenlijk nog nooit goed heb besnuffelt, maar aan de geur van de soep zou je het ook aan moeten ruiken.

Indigo
    Participant

Tanja, hoe doe je dat dan met de Rode Palmolie ­čść

Tanja
    Participant

Jaaha dat is waar Indigo, die is ook een tikkie muf idd, maar dat hoort zo en vind ik niet “verdacht”.

Gerard
    Participant

Hoe heb je het bot bewaard? Je kan vlees en bot het beste in de diepvries bewaren. Een beetje vreemd luchtje maak ik me nooit zorgen om, bacteri├źn op voedsel doen mij niet zo veel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.