Borax

Dit onderwerp bevat 361 reacties, heeft 38 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Henry 5 maanden, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 362)
  • Auteur

mijnlijf
    Participant

Ik was benieuwd hoe de ervaringen verder zijn bij het gebruik .
    Ikzelf heb erg goede ervaring .
    Voel me veel energieker vrolijker en geen pijn meer in gewrichten en dat bij 2 theelepeltjes per dag .

marianu
    Participant

Hoi Mijnlijf: bedoel je twee theelepeltjes borax-oplossing of 2 theelepeltjes borax-poeder?

Tanja
    Participant

Ik zet de link hier nog even neer waar veel info te vinden is: http://www.health-science-spirit.com/borax.htm

Anoniem

Mijnlijf,

Waar koop jij die borax?

Ik zie ook een verhoging van testosteron van 33% na een week. Dit betekent dus ook dat het helend is voor de bijnieren.

Werkt ook samen met magnesium voor nog betere ontspanning en staat ook bekend als ontgiften van bijv fluoride.

Klinkt wel heel interessant allemaal. Ga me er morgen even verder in verdiepen.

Gadsie
    Participant

Ik heb ook borax gekocht, heb het nog maar 1x gebruikt. De dosering is wel lastig. Als ik zo’n klein beetje poeder in een hele liter oplos en dan daarvan weer een theelepel neem is het wel héél weinig. Bovendien is de concentratie volgens mij heel erg verdeeld in de literoplossing, dus heb je geen idee hoeveel je eigenlijk binnenkrijgt.

mijnlijf
    Participant

Ik koop de Borax gewoon bij de DA drogist voor 4.50 per kilo van Tendo`s .
    Ja 2 theelepeltjes van de oplossing en ben vandaag naar 3 gegaan .
    Als je het rustiger opbouwt Gadsie heb je minder last van ontgiften merk ik .

Jp
    Participant

@gadsie: in een oplossing is de verdeling normaal zeer goed.
    Even schudden voor gebruik en je heb een bijna perfecte verdeling.

Ik zie 4% oplossing verkocht worden. (niet voor inwendig gebruik, maar dat staat bijna overal bij) Dat houdt in dat 40 gram oplosbaar is in 1 liter water. Wij hebben het over minder dus het zou goed moeten oplossen.

Ik begrijp alleen de hoeveelheden waar jullie het over hebben niet.
    De link van Tanja heeft het bij bijvoorbeeld Candida over 100ml oplossing (van 5 a 6 gram in een liter) over de dag verdelen.
    Je krijgt dan per dag ongeveer “1/8 teaspoon of borax powder or 500 mg” binnen.
    De standaard dosering is “Standard dose = 1 teaspoon (5 ml) of concentrate. This has 25 to 30 mg of borax”

Nogal een verschil.

mijnlijf
    Participant

Ja ik heb idd 6 gram opgelost in 1 liter water .
    In een klein beetje heet water oplossen en dan bij de rest van het water gooien .

Jp
    Participant

Voor zover ik het goed lees:
    De dagelijks benodigde hoeveelheid is zeer klein.
    Bij klachten en/of een tekort wordt er tijdelijk een hogere dosis genomen. (wel opbouwen)

Ik kan eigenlijk niet geloven wat ik er allemaal over lees!

Heksje
    Participant

Het valt me op dat er in het stuk van de link van Tanja vooral geschreven wordt dat het mineraal Boron tegenwoordig mist in de groente met dank aan kunstmest. Maar is het nu zo dat dit mineraal alleen maar voor komt in groente of kunnen we het ook binnen krijgen met vlees?

Anoniem

Goede bronnen van borium zijn: Wortelgroenten zoals aardappelen, pastinaken en wortels die in boriumrijke grond verbouwd zijn. De meeste fruit- en groenten soorten bevatten borium, in vlees en vleesproducten zit geen borium.

http://www.natuurlijkerwijs.com/mineralen.htm

Misschien in rauwe melk?

Jp
    Participant

Het zit in melk, ook in Keltisch zeezout.
    De vraag is of dat genoeg is, zeker als je eenmaal een tekort hebt.
    In melk zal de hoeveelheid afhangen van de bodem, ik denk dat die nogal tegen zal vallen.

Tanja
    Participant

Ook in bier en wijn, pruimen, amandelen, hazelnoten, paranoten en avocado’s.

Heksje
    Participant

Groenten uit boriumrijke bodem zal ik niet zo snel kunnen vinden lijkt me. Vlees zit het dus niet in, dat is erg jammer. Melk drink ik nog niet, want elke keer heb ik weer ruzie met zuivel. De door Tanja genoemde voeding zijn een no go.
    Nou, zo blijven er toch maar weinig mogelijkheden over lijkt me.

Het is toch te erg dat de grond zo uitgeput wordt door de snelle landbouw dat je de goede voedingsstoffen niet meer binnen krijgt 🙁

Heksje
    Participant

Overigens wordt er in het stuk Maca genoemd. Ik geloof best dat dit een goede bron van bepaalde voedingsstoffen is, maar er zijn helaas ook weer nadelen aan verbonden (staat elders op dit forum geschreven).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 362)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.