BMI

Dit onderwerp bevat 10 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Hamster 3 maanden, 3 weken geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Binc
    Participant

Wat is nu eigenlijk een juiste bmi?
    Als ik goed gerekend heb zit ik inmiddels op een bmi van 26.
    Ik weeg nu 75 kilo en ben 1.68 lang.
    Word dit inmiddels niet een beetje een te hoge bmi?
    Voordat ik aan begon te komen was mijn gewicht op zijn top 60 kilo. Soms iets minder.
    Ik wilde wel aan komen en dat is dus gelukt.
    Maar waar ligt de grens?
    Moet ik mezelf zorgen maken?
    En is het ook mogelijk dat ik gewoon teveel vet eet? Ik word er niet misselijk van of zo.

liesje
    Participant

Hoi Binc, ik heb op mijn zwaarst 75 kg gewogen en had in de taille maat 46. Verder maat 44. Ik ben 165 cm.
    Nu weeg ik al heel lang 70 kg, vind ik een mooi gewicht maar mijn BMI is wel te hoog vinden artsen. Ik heb het zelf niet nagerekend. Ik heb geen dikke armen of benen, altijd in de taille naar verhouding te dik. Als ik het vergelijk met mijn zus die aanmerkelijk zwaarder is, zeg maar dik, dan is het bij haar veel beter over het hele lichaam verdeeld.
    Inmiddels ben ik wonder boven wonder een kilo,tje minder, dus nu 69.
    Is het bij jou goed verdeeld? Welke maat draag je en ben je tevreden ermee?.
    Ik dacht ook dat ik teveel vet eet want mijn cholesterol is te hoog (vinden artsen) Ik heb een maandje de levertraan laten staan maar nu neem ik het weer.
    Want als ik darmen aan de gang wil brengen zou ik een zg. Budwigpapje moeten eten en daar zit lijnzaadolie in, dus …

Binc
    Participant

Mijn armen en benen zijn wel dikker geworden. Alles is dikker geworden. Ook mijn buik. En die laatste vind ik, die kan wel wat minder.
    Voor wat betreft kleding maat, maten zeggen natuurlijk niet zo heel veel. Verschilt ook per merk of winkel. Toen ik nog maat 36 had paste ook niet alles van maatje 36 en had ik wel eens 40 nodig. Ik zal nu maat 40/42 hebben.
    Ik pas in elk geval de kleding van vorig jaar niet meer.
    Veel nieuwe dingen aan moeten schaffen.
    Het is niet zo dat ik dagelijks op de weegschaal sta.
    Ik moest in het ziekenhuis op de weegschaal en die gaf 75 kilo aan.
    Toen schrok ik eigenlijk wel een beetje. 15 kilo erbij in verhouding tot mijn gewicht vorig jaar. Er is niet gesproken over overgewicht maar de laatste tijd merk ik wel dat ik behoorlijk last heb van mijn knieƫn.
    En mede om die reden rijst bij mij de vraag of ik het allemaal wel goed doe. Wel heb ik mijn voedselinname naar beneden bij gesteld. Ik at 3 keer op een dag.
    Nu ga in echt pas ontbijten als ik trek krijg. En dat is pas ergens in de middag.
    Behalve als ik op tijd weg moet. Dan eet ik eerder maar trek heb ik dan nog niet. De reden dat ik dat doe is omdat ik niet weet wat ik mee zal nemen onderweg, en omdat het Soms afspraken zijn waar je niet dood leuk even kan gaan eten.
    Die 15 kilo is er in 9 maanden bij gekomen en het zou wel iets meer in verhouding kunnen wat mij betreft. Ik kom aardig in de buurt van een bmi van 30 inmiddels en vraag mezelf af of dat zorgwekkend begint te worden

Elkedageenei
    Participant

Volgens mij heb ik Mike op een lezing horen zeggen dat juist de mensen met een BMI tussen 25 en 30 het gezondst zijn.
    Ook in dit artikel wordt dit genoemd https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/een-beetje-overgewicht-is-gezond.htm

Binc
    Participant

Oke. Dus ik heb een gezond gewicht.
    Maar om dat zo te houden en niet te zwaar te worden vrees ik dat enige beweging wel nodig is.
    Wat voor beweging/sport is dan oke om te doen?

Elkedageenei
    Participant

Wandelen, fietsen, zwemmen. Ik ben voor beweging die je gewrichten niet overbelast (zoals oa hardlopen dat wel doet).
    Sowieso is buitenlucht goed voor je.

Binc
    Participant

Wandelen doe ik idd wel.
    Fietsen lukt niet ivm pijn klachten.
    Zwemmen zou ook nog kunnen idd.
    De laatste dagen eet ik niet zoveel. Alleen ontbijt en avond eten. Ontbijt pas rond een uur of 13.00 tegenwoordig.
    Mijn probleem is wel dat ik altijd kan eten. Ook al heb ik geen trek.

fatsnotbad
    Keymaster

Zwemmen in chloorwater is dan weer niet gezond, vooral niet voor je schildklier.

Mike

Binc
    Participant

Ja daar dacht ik idd ook aan.
    Maar wat is het alternatief?
    Er zijn niet veel zwembaden die geen chloor in het water hebben.
    Zucht, wat word het ons lastig gemaakt.

Jp
    Participant

chloorarm:
    http://www.vmce.nl/actueel/chloorarme-zwembaden.html#gelderland
    Er zijn er ook zonder, maar dat zijn er weinig.

Hamster
    Participant

Er zijn ook genoeg recreatieplassen waar je in kan zwemmen. Of de zee, als je daar in de buurt woont.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.