Bloedleegte

Dit onderwerp bevat 14 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Lievergezond 1 jaar, 2 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur

Sascha
    Participant

Heeft iemand ervaring met bloedleegte?
    Oorzaak en oplossing?

Ik ben nu bij een chinese kruiden dokter Yan Schroen ter behandeling maar vroeg mij af of ik het nog meer kon ondersteunen door voeding etc.

Tanja
    Participant

Bij bloedarmoede is lever het voedingsmiddel bij uitstek, ijzer, b12, foliumzuur. Superfood!

Sascha
    Participant

in welke voedingsmiddelen zit dat behalve in lever?

naief
    Participant

biefstuk

liesje
    Participant

Bloedworst ?

fatsnotbad
    Keymaster

Ik heb het opgezocht, want ik vond het zo’n rare benaming. Het komt uit de Chinese geneeskunst en heeft te maken met een tekort aan lever-yin. Eet dus het corresponderende deel van het dier: lever.

Mike

Sascha
    Participant

het komt iid uit de chinese geneeskunst. Hoeveel keer in de week zou je aanbevelen lever te eten?

fatsnotbad
    Keymaster

2-3 keer in de week.

Mike

Sascha
    Participant

dank je wel!

Lievergezond
    Participant

We hebben volgens Tony Pantelleresco 10 x meer koper nodig dan men officieel zegt dat men koper nodig heeft: https://www.youtube.com/watch?v=OUJNxeLtEi4
    Het is de glyfosaat: round-up die ons van onze kopervoorraden berooft en dientengevolge leidt dit tot een ijzer- bloedtekort (je hebt koper nodig voor de stofwisseling i.v.m. ijzervoorraden).

Marijan
    Participant

af en toe zelfgemaakte Brownie eten dan (veel pure chocola) :>))

Lievergezond
    Participant

Marijan, dat filmpje had jij hier toch onder de aandacht gebracht van Tony Pantelleresco? Dank daarvoor nog! (als het zo is). Ik kon je verwijzing hier op het forum niet terugvinden, maar ben gaan zoeken op youtube, omdat ik het nog beter wilde bekijken.

Marijan
    Participant

hoi Lievergezond, ik weet niet of ik dit filmpje heb geplaatst.
    Wel heb ik diverse filmpjes van hem bekeken, is aardig goed te volgen (Engels), dus zou kunnen en anders misschien wel iets anders van hem.

marianu
    Participant

Dat was Marianu!

Lievergezond
    Participant

Dank Marianu dan!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.