Bloed

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Simmentaler 3 jaren, 4 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

JVG
    Participant

Iemand enig idee ivm volgende bloedwaarden :

Vrouw, leeftijd 41j, 1.58m ca 53kg, rookster en koffie

HEMATOLOGIE

Bexinkingssnelheid na 1h 6

Hemoglobine 15.8

Hematocriet 44.9

Erythrocyten (RBC) 4.9

MCV 91.6

MCHC 35.2

MCH 32.2

Leukocyten (WBC) 8550

Segmenten 56.9

Eosinofielen 3.6

Basofielen 0.2

Lymfocyten 32

Monocyten 7.3

Ferritine 45

Vit B12 288

Stolling

Trombocyten 307

Biochemie

Creatinen 0.74

GFR via MDRD formule >60

Koolhydraten

Glucose 82

Lipiden

Cholesterol total 198

HDL cholesterol 45

CHOL/HDL 4.4

LDL cholesterol 131

Non-HDL cholesterol 154

Trygliceriden 112

Eiwitten 67

Enzymen

GOT 21

GPT 17

Gamma GT 12

Ionen

Natrium 142

Kalium 5

Schildklier

TSH 1.93

Gerard
    Participant

Een heleboel cijfers, maar wat zegt dat? Kan je meten hoe het met je gaat?

De cijfers zullen een andere keer ook weer anders zijn, het organisme is dynamisch en alles verandert continue. Een afwijkende waarde van het 1 of ander wordt vaak als niet goed geïnterpreteerd, maar is waarschijnlijk de toestand die het organisme kiest om iets anders te compenseren; er is steeds de best haalbare balans!

Pas als je vertrouwd dat jouw lichaam steeds de beste keuze maakt en jij daarbij zorgt voor de beste voorwaarden door goede voeding en een gezonde levenswijze (geen stress) en een bij jouw toestand passende verhouding tussen ontspanning en inspanning, zal het organisme vanzelf weer een meer normale balans laten zien.

JVG
    Participant

Dat kan wel zijn, maar iets zullen ze wel zeggen. Er zijn genoeg mensen die zich tiptop voelen en de volgende dag morsdood zijn.

Deze cijfers geven volgens de arts een te hoge cholesterol aan en ook een te hoog hemoglobine.

Deze cijfers zijn trouwens niet van mij maar van mijn echtgenote.

Zijn er daarnaast voldoende Vit B12, natrium, kalium, eiwitten, niet te veel glucose, schildklierwaarde ?

Hi JVG,

Wat ik er aan kan zien is dat de TSH netjes is, alleen wil dat niet zeggen dat de schildklier goed is omdat er ook nog andere waarden zijn die kunnen afwijken zoals de T4. Huisarts wil dat vaak niet laten prikken helaas. B12 is ok maar mag hoger. Ferritinegehalte is ook aan de lage kant (ik had zelf onlangs 31, dat is echt te laag). Verder kan ik er niks over zeggen, dit is het enige waar ik kennis van heb.

JVG
    Participant

Ferritine is ijzer vermoed ik ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ferritine

Volgens mij hebben vrouwen sneller last van een tekort dan mannen. Ik hoop met de leverreinigingen de waarde weer te herstellen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.