bacterien in de darmen

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid bacterien in de darmen

Dit onderwerp bevat 16 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Gerard 2 jaren geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur

Anoniem

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje voor jullie. Een goede vriendin heeft een aantal bacterien in de darmen en urinewegen. Ze kan nu ook niet naar het toilet en heeft last bij alles wat ze eet. Het schiet haar ook direct naar het hoofd en haar rug is ook heel zwak. Ze weet niet meer wat ze moet eten. Kefir is ws heel goed, maar hier in de buurt kunnen we geen rauwe melk krijgen en ze kan ook niet goed tegen melkproducten. Hebben jullie hiervoor een idee en wat ze nu kan doen tegen haar bacterieen. Ze wordt er namelijk ook erg angstig van en kan er zelf niet meer over nadenken, omdat alle tegenstrijdigheden over voeding haar angst aanjagen. Dus ik denk ik probeer het zo even.

Ze is ook al een tijdje bezig met kokos eten en koolhydraten verminderen, maar ze wordt hier ook heel opgezet van, vooral ook haar buik, dus er zullen vast overal verbanden in zitten.

Kan iemand mij hier mee helpen??

Groetjes Heidi

Anoniem

Dag Heidi,

Alles lezend vermoed ik dat zij last heeft van een overgevoeligheid voor meerdere voedingsmiddelen.

Het eerste wat bij me opkomt is achterhalen waarvoor ze overgevoelig is. Veel mensen zijn overgevoelig voor tarwegluten in combinatie met producten op basis van gepasteuriseerde (koeien)melk. Er bestaat nl. de mogelijkheid dat ze niet goed op extra vergine kokosolie reageert en dat geval krijg je een opgezette buik.

In haar geval zou ik in eerste instantie d.m.v. een ontgiftingskuur met chlorella en een eliminatiedieet de darmflora proberen te herstellen.

Misschien loont tevens een bezoekje aan de praktijk van PvUnen in haar geval de moeite.

E123
    Participant

Heidi,

Naast melkkefir bestaat er ook nog waterkefir. Verder moeten we natuurlijk de kombucha niet vergeten http://www.fatsforum.nl/topic/kombucha

Misschien kan ze laten weten hoe haar voedingspatroon er verder uitziet?

ruud
    Participant

Waterkefir?

Probioticapillen? – ik heb 2 jaar deze http://www.deonlinedrogist.nl/billion-acidophilus-bifidus-p-1374.html geslikt omdat ik er niet buiten kon (als ik stopte kreeg ik een blaasontsteking)

Koffieklysma’s (milde vorm van leverreiniging)? http://www.fatsforum.nl/topic/klysma maar uberhaupt klysma’s om in elk geval 1 x pd een darmreiniging te hebben: een lage darmreiniging zodat de darmen niet hoeven ontsteken.

Alexandra
    Participant

Angstig zijn is ook stress. Lijkt me dat ze ook aandacht mag besteden aan dr bijnieren door adrenal te gaan gebruiken.

Wat bedoel je met dat voedsel naar haar hoofd schiet?

Poekie
    Moderator

Laat haar eens de bottenbouillons proberen en zeker het keltisch zeezout (in de vorm van sole).

Lees ook eens over de darmen: http://www.voedingisgezondheid.nl/Darmen.html

Lia

Anoniem

Zeker suiker laten staan. Gezond paleodieet aanhouden. Geen alcohol.

Dit kan ze allemaal zelf doen.

even vraagje, ik heb adrenal binnen, hoeveel moet ik gaan gebruiken?

op het potje staat 1 per dag maar volgens mij heb ik al gelezen dat mensen hier op het forum meer als 1 per dag gebruiken, iemand advies?

Anoniem

je kan beginnen met 1 per dag en later meer pillen nemen.

maar niet later dan 18.00 innemen s avonds

hay sheila, dankjewel voor je reactie, is er ook een maximum? ik neem nu tijdens de lunch 1 tablet, was vandaag begonnen met 2 bij de lunch, of is het beter om het meer over de dag te verspreiden? 1 bij het ontbijt, 1 bij de lunch? beste met water in te nemen?

Webmaster
    Participant

750 mg per dag is wel zo’n beetje de max.

Mike

Anoniem

hoi, ik neem ook 1 met ontbijt en 1 bij de lunch. ja gewoon met water innemen bij de maaltijd

Alexandra
    Participant

Ik vergeet te regelmatig een dosis als ik het verspreid en neem daarom alles in de ochtend in.

Rox
    Lid

Ik ben ook bezig met melk kefir en water kefir en ik femeteer rode bieten met keltisch zeezout en beetje whey van de melk kefir.

maar ik vraag me af hoe kan ik aan kombucha kan je dat via het internet bestellen.

ik merk wel dat ik sow veel natuurlijke Probiotica tot me neemt ben ik niet meer verkouden geweest.

Poekie
    Moderator

Heeft iemand kombucha/een scooby voor Rox? Vast wel.

Lia

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.