Ayran

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Webmaster 3 jaren, 3 maanden geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Webmaster
    Participant

Ik wil nog wel eens in een shoarmatent belanden, vooral na een optreden, midden in de nacht. Ik bestel dan bij voorkeur als drank Ayran, een zoute karnemelkdrank. Vandaag dacht ik: waarom maak ik die eigenlijk niet zelf? Iets na twaalven begon ik de dag met mijn traditionele halve liter kefir, maar deze keer met twee koffielepels Sole erin. Heerlijk, een aanrader!!!

Mike

mijnlijf
    Participant

Ik drink elke morgen op nuchtere maag een groot glas kefir met sole . 😀

zizou789
    Participant

dit doe ik ook vaak mike. wat ook lekker is, om wat magnesiumolie er aan toe te voegen.

aangezien veel een magnesium tekort hebben, en ik wel eens gehoord heb, dat er

een disbalans zit tussen magnesium en calcium in de meeste melk, is het misschien goed

om extra magnesium aan te vulllen in je kefir smoothy. misschien kan jij daar meer over vertellen mike,

het kwam namelijk een keer bij gezondheidsradio ter sprake!

Tuna
    Participant

Eet je dan ook een broodje shoarma Mike?

Webmaster
    Participant

Lamsshoarma wel, ja. Laatst ook nog een keer kalfsdoner gegeten.

Mike

Anoniem

Wij eten ook nog wel eens een durum donner, maar dan met kip. Dit is dus zo’n beetje alles van de kip, zonder het orgaanvlees. Supervettig in ieder geval.

Ja, ayran is wel lekker en vooral in Turkije zelf heel fris in de warmte. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij de commerciele ayran. Is dat dan ook niet gepasteuriseerd en van koeien die niet enkel gras eten?

Webmaster
    Participant

Ja, maar ik zit dan in de shoarmatent en heb sowieso niet 100% controle over wat ik tot me neem. Bovendien vertrouw ik erop dat mijn lichaam neemt wat het nodig heeft en de rest er de volgende dag gewoon weer uitkiepert. Dit is overigens ook mijn ervaring.

Mike

Anoniem

Ik bedoel de commerciele ayran in Turkije zelf. Zou dat verschil maken of zou dat ook zo verdorven zijn?

Die 100% controle is er toch nooit (helaas) en daaraan blijven denken is niet bevorderlijk voor de bijnieren. Ik doe daar dus ook niet zo moeilijk over. Waar het kan, kan het, waar het niet kan, jammer dan.

Webmaster
    Participant

Dan kunnen we het daar in ieder geval over eens zijn, vrysuyver!

Mike

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.