artikel Trouw Duurzame voeding ook gezonder bla bla

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid artikel Trouw Duurzame voeding ook gezonder bla bla

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 3 jaren, 6 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

kaasmeisje
    Participant

In dit artikel wordt overgewicht gelinkt aan het eten van rood vlees en de inname van verzadigd. de inname is 40% hoger dan de richtlijn van het Voedingscentrum. Conclusie artikel: minder vlees en zuivel, meer fruit, groente en vis.

Tanja
    Participant

Welk artikel?

kaasmeisje
    Participant

krant van dinsdag 14 mei 2013, p. 9. Ik kan geen link plaatsen, mijn bovenstaande zin klopt dan ook niet.

kaasmeisje
    Participant

maar de Nederlandse samenleving wordt verteld dat wij minder vlees en vet moeten eten en de Jumbo deelt gratis vegetarisch gehakt uit …

Tanja
    Participant

Volgens het voedingscentrum mag maar 20-40 % van de totale calorieรซn uit vetten bestaan, en maar 10% uit verzadigde. Dan moet ik vandaag nog een paar duizend kcal pure koolhydraten eten om percentueel goed uit te komen ๐Ÿ˜€

kaasmeisje
    Participant

daar ga ik niet aan want sinds ik de koolhydraten verminderd heb weet ik wat het met me doe als ik een keer smokkel ๐Ÿ˜€

robinAlexander
    Participant

Dit hoorde ik vanmiddag op de radio Van rood vlees word je dik ๐Ÿ˜•

Wat een onzin verkondigen ze toch over milieu(bewustzijn)

Anoniem

zolang je niet gaat loeien @robinalexander is er niks aan de hand ๐Ÿ˜‰

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.