Ander slaapritme

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Ander slaapritme

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Gadsie 8 maanden, 1 week geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Gadsie
    Participant

Ik vraag me af of iemand weet hoe schadelijk het is om een slaapritme te hebben van bijvoorbeeld 03:00-11:00, zolang dit consistent is, en je zonsondergang/opgang nabootst door je kamer pikkedonker te houden ’s ochtends, en ’s avonds blauw licht te blokkeren etc.

Is licht het enige wat je biologische klok stuurt, of zijn er nog andere factoren?

Dit slaapritme past namelijk beter bij de manier hoe ik momenteel leef.

Hamster
    Participant

Ik geloof zelf niet dat licht het enige is dat op je interne klok inwerkt, maar als jij met dit ritme goed functioneerd zou ik me geen zorgen over maken. Zeker als dit ritme beter past bij je leven op dit moment zou het krampachtig zijn om het anders te doen. Mij lijkt het het belangrijkste dat je genoeg uren slaap hebt, dat is hiermee geen probleem.

Overigens ook interessant: in het (zeer aan te raden) boek ‘de andere kant van het paradijs’ wordt geschreven dat sommige poolvolkeren in de winter, wanneer de dagen heel kort waren, overdag sliepen en ’s nachts leefden.

Gadsie
    Participant

Overigens ook interessant: in het (zeer aan te raden) boek ‘de andere kant van het paradijs’ wordt geschreven dat sommige poolvolkeren in de winter, wanneer de dagen heel kort waren, overdag sliepen en ’s nachts leefden.

Interessant, zal er eens naar kijken

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.