Allergie, waar komt dat vandaan?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Allergie, waar komt dat vandaan?

Dit onderwerp bevat 38 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Lievergezond 9 maanden, 3 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Auteur

Gerard
    Participant

Hoe komt het nu dat er tegenwoordig zoveel mensen en vooral kinderen, allergisch zijn? Je hoort soms van kinderen die een heleboel dingen niet mogen hebben, ze leven dan als patiëntjes. Hoe is dat te verbeteren?

ruud
    Participant

Vaccinaties die o.a. lichaamsvreemde eiwitten rachtstreeks in het bloed spuiten waar het lichaam vanaf wil, ontbrekende enzymen om voedingsstoffen af te breken, doorgefokt voedsel waar onze lichamen niet op uitgerust zijn, de lekke darm en/of een op hol geslagen immuunsysteem door voortdurende infecties.

Anoniem

Overbelaste lever

Slecht werkende bijnieren zodat er geen of te weinig histaminase wordt aangemaakt

Te weinig vitamine C

Alexandra
    Participant

Te weinig maagzuur, bijnieruitputting, slechte vertering van eiwitten, vulling ipv voeding vanaf de conceptie.

Hoe te verbeteren? Overstappen op voeding ipv vulling en daarnaast staat het forum vol hoe je lichaam zover te krijgen dat je daar de volle 100% van kan profiteren. Lichamelijk stelsel van kinderen is volgens mij gelijk aan dat van kinderen, alleen wat kleiner.

Anoniem

en tel daarbij op de op hol geslagen hysterie dat alles zo steriel mogelijk moet zijn. Een kind kan geen hond, kat of ander beest meer aaien of op de grond spelen of buiten spelen en heel veel moeders (en vaders)willen meteen dat er handen gewassen moeten worden. Het immuunsysteem wordt niet echt geholpen door al die steriliteit volgens mij..

Oker
    Lid

Ik denk dat de eenzijdigheid van het dieet er ook wel mee te maken kan hebben. In een docu van Michael Pollan ziet hij kinderen voorbijkomen die veel te zwaar zijn, maar eigenlijk ondervoed. Wat zij eten? Cornflakes, veel producten met high fructose corn syrup en vlees van beestjes die alleen mais eten. Hij laat zien dat zelfs het dna van die kinderen overeenkomsten begint te vertonen met het dna van mais! je bent wat je eet in de meest letterlijke zin van het woord.

De meeste supermarktproducten zijn opgebouwd rond slechts een paar hoofdingredienten (tarwe, soja, maïs, witte suiker) met kleur, geur en smaakstoffen. Zelfs al eet je vers supermarktvlees, melk of eieren, dan nog krijg je binnen wat het dier zelf werd voorgezet. Is het niet logisch dat heel veel kinderen juist allergisch zijn voor granen en soja? Ze krijgen een overdosis binnen en het immuunsysteem trekt het niet meer.

robinAlexander
    Participant

In deze moderne tijd zijn we zover van de natuur af komen te staan.

DIT IS het grootste probleem.

Wanneer een persoon aan het werk is in zijn tuin, en met zijn handen in de aarde zit

dan wordt men er op geattendeerd na de tuin klusjes de handen te wassen want anders wordt men ziek of zou je wel eens een gevaarlijk Virus kunnen oplopen Tuurlijk een Virus

maar dat men na de klus een bak koffie met 3klonten suiker en een gevulde koek eet

nee daar ligt het niet aan!, De echte schadelijke bacterie SUIKER

en hetzelfde geldt voor orgaanvlees,ons wordt verteld dat het zeer slecht is maar dat klopt ook wel als dieren worden opgefokt in een Concentratiekampen. en dan kom je weer op het punt, de mens is onwetend

Vroeger dronk met ook regen water wat rijk is aan zwavel en zuurstof

men vertrouwde de natuur vandaag de dag wantrouwen we de natuur.

Anoniem
    Quote:
    Ik denk dat de eenzijdigheid van het dieet er ook wel mee te maken kan hebben

niet de eenzijdigheid, maar de onvolwaardigheid.

Natuurvolkeren hadden vaak maar beperkte keus, kijk bv. naar de Zwitsers die onderzocht zijn door Price, hoofdzakelijk producten van melk (kaas) en een soort rogge en max. 1x in de week vlees en bottenbouillons door de week, als ik me goed herinner. Toch gezonde en vrolijke mensen.

Wat ze innamen was volwaardig en eenzijdig

Webmaster
    Participant

Je trekt me de woorden uit de bek, Marijan, goede post! Het maakt niet wat je eet, als er maar alles in zit. Of, zoals Price het schreef:

Quote:
    Het maakt niet uit wat de bron van mineralen en vitamines is, zolang de hoeveelheid maar voldoende is.

Mike

Gerard
    Participant

Er zijn dus:

externe oorzaken: Vaccinaties, te weinig leermogelijkheden voor het afweersysteem door te schone omgeving.

interne oorzaken: onvolledige voeding, slechte opname van de voedingsstoffen door meerdere oorzaken.

Het ziet er naar uit dat ouders die hun kinderen van de allergie af willen helpen de externe en interne zaken opnieuw moeten overwegen en aan de slag gaan om uit te vinden hoe het op te lossen is.

Zijn er constructieve oplossingen bekend uit de reguliere geneeskunde?

ruud
    Participant

De poeptransplantatie?

Gerard
    Participant

Ik dacht dat dat nog in het experimentele stadium verkeerde, wetenschappelijk gezien dan. Dieren en kleine kinderen doen dat al sinds dieren en kleine kinderen heugenis. De natuur wist het al.

ruud
    Participant

Dacht ik ook, maar ik heb al mensen zien schrijven dat het bij hen is uitgevoerd.

Anoniem

ja ik heb het ook al gehoord ja.

maar dan moet je poep van gezonde mensen eten en wie beoordeeld of die mensen een goede flora hebben?

Anoniem
    Quote:
    …maar dan moet je poep van gezonde mensen eten…

Ik geloof dat je het begrip ‘transplanteren’ niet helemaal begrepen hebt. Eten is toch niet hetzelfde als transplanteren. Anders transplanteer ik elke dag wel iets.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.