30+ dingen die je kan doen met eierschalen…

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid 30+ dingen die je kan doen met eierschalen…

Dit onderwerp bevat 26 reacties, heeft 19 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Patra72 8 maanden, 3 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur

Anoniem

30+ Things to Do with Eggshells

Ik kwam dit leuke berichtje op Facebook tegen en dat deed me ook denken aan een boek wat ik hier nog heb liggen.

Can we live 150 years van M Tombak

“Eierschalen zijn geen afval. Ze zijn een ideale bron van calcium, dat voor 90% op te nemen is door onze botten. Naast calcium bevatten eierschalen meerdere elementen zoals Zink, Sulfur, etc 27 in totaal. De samenstelling van eierschalen lijkt erg op de samenstelling van onze botten en tanden. Duitse en Hongaarse onderzoekers die de effecten van eierschalen -therapie hebben onderzocht hebben geconcludeert dat voor volwassenen en kinderen deze positieve resultaten had bij brekende nagels, bloedend tandvlees, verstopping, overgevoeligheid, chronische verkoudheden en astma. Deze therapie maakt het botweefsel sterker en verdwijderd radioactieve elementen uit het lichaam. Helpt goed bij Osteoporosis.

Eierschalen 5 min koken, laten drogen en fijn malen.Neem 0.5 tot 1 gram per dag. Je kan deze therapie 2x per jaar een maand uitvoeren.”

miek
    Participant

Hé Debsy, dat is een mooie tip voor mij. Dankjewel ❗

eli
    Participant

bedankt voor de tip! ga ik binnenkort maar eens toepassen

Alexandra
    Participant

Hoe neem je dit in dan?

Anoniem

In je smoothie,of door je yoghurt,kun je overal doorheen doen

Goede tip!

robinAlexander
    Participant

Ik eet vaak gekookt ei met schaal en al op

Anoniem

Je kan t in je yoghurt doen. Met een koffiemolentje of goede blender kun je t tot poeder vermalen.

Quote:
    Ik eet vaak gekookt ei met schaal en al op

Dat vind ik heel knap maar lijkt mij persoonlijk niet zo smakelijk. 🙂

Wij voerden vroeger de kippen eierschalen, dus dat was zo gek nog niet.

In dit topic van Oker wees ik al op de potentie van eierschalen als calciumbron.

Hoe je poeder van eierschalen moet maken:

http://nourishedmagazine.com.au/blog/articles/how-to-make-calcium-using-egg-shells

Anoniem

Ik ga het niet doen. Als de hond van mijn ouders een ei op at deed hij dat altijd zorgvoldig om de eierschalen heen. Maar aan de kippen voeren daar zie ik geen probleem dat schijnen ze zelf ook te doen met een ei dat niet goed is. Ik heb zelf geen kippen maar ik heb er wel van gehoord en ik heb ze ook eierschalen zien eten en honden en katten niet.

robinAlexander
    Participant

In Israël eten de mensen ook ei schil en al op.

Anoniem

Ik droog de schalen in de oven op een lage temperatuur. Vervolgens in de mixer met een flinke scheut appelazijn. Dit gaat reageren. Vervolgens de mix door een koffiefilter gooien. Het azijn (inmiddels verrijkt met calcium) gebruik ik dagelijks in een glas sole.

Anoniem

ik gooi ze in de compostbak dan krijg je later ook weer een beetje binnen

Anoniem

Hoe zit het dan met de code die erop gedrukt staat. Is die inkt niet schadelijk? Biologisch eieren ui de supermarkt zijn helaas de enige eieren waar ik op dit moment aan kan komen en die zijn altijd bedrukt.

Anoniem

Peuter je dat stukje toch eruit?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.