20 jaar maagzuurremmers en nu beginnende huidkanker

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid 20 jaar maagzuurremmers en nu beginnende huidkanker

Dit onderwerp bevat 21 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Gerard 3 jaren, 2 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur

Gerard
    Participant

Nee, ik gebruik ze niet, het gaat om een vriendin.

Ik kan er wel een verband bij vermoeden, maar wil graag reacties om er achter te komen of dit klopt.

Naar mijn idee zorgen maagzuurremmers er voor dat er een hele boel stoffen slechter of helemaal niet meer opgenomen worden. Zo heeft de vriendin doorlopend bloedarmoede, wat mij niet zo vreemd voorkomt, immers B12 wordt niet goed meer opgenomen en die B12 is nodig voor o.a. de aanmaak van (gezonde) rode bloedlichamen. Ze krijgt ijzer van de huisarts als ze over de vermoeidheid klaagt. Welke studie zou die arts gevolgd hebben? Of heeft deze de bul gratis bij een pak zeeppoeder gekregen?

Verder heeft ze doorlopend last van verstopping, daarvoor worden pruimen geconsumeerd in grote hoeveelheden, dus de diabetes ligt om de hoek te wachten.

Nu is er dus beginnende huidkanker geconstateerd: er zijn enkele plekken weggesneden en onderzocht, bij 1 was er sprake van onrustige randen, waardoor er binnenkort nog meer gesneden gaat worden. Ik denk dat er sprake is van ondervoeding (door slechte opname) waardoor het afweersysteem het niet langer trekt.

Maar wat nu te doen?

Poekie
    Moderator

Kanker komt o.a. door een zuurstof tekort op celniveau en een hoge suikerinname (lees dat breed he, ook koolhydraten, zetmeel).

De maagzuurremmers zullen idd ook niet bijdragen aan een betere gezondheid.

H2O2 3% op de plek aanbrengen, H2O2 35% innemen, ozontherapie.

Veel verzadigde vetten eten, koolhydraten inname drastisch verminderen zo niet weglaten. Uiteraard met de maagzuurremmers stoppen en appelazijn in sole gaan drinken.

En de status van ondervoeding op gaan heffen door echte voeding te gaan nemen: bottenbouillons, dierlijke vetten, grasgevoerd vlees…. Je kunt het zelf wel aanvullen denk ik.

Lia

ruud
    Participant

He Gerard, het advies dat je mij gaf is ook belangrijk voor je vriendin: hooggedoseerde vitamine c-kuren (maar dan niet ascorbinezuur, maar een maagvriendelijke ascorbaatvorm- bijv natriumascorbaat of calciumascorbaat) en misschien dan ook b12-injecties?

Het is als het goed is bij medici en farmacologen bekend dat de b12 opname wordt geremd door de maagzuurremmers.

Vroeger stond het nog als clausuletje bij de doktersrichtlijnen, nu is dat gegeven ook weggepoetst maar het is daardoor niet minder waar.

Ik ken iemand die zichzelf van de lyme en de kanker afkreeg door zeer hoge doseringen vitamine c tot zich te nemen oplopend tot 135 gram per dag.

Zie ook dit: http://www.fatsforum.nl/tags/zwarte-zalf

En oja: ik las op iherb bij de gebruikersverhalen dat vitamine c in natriumascorbaatvorm ook topisch gebruikt kan worden: op de huid dus.

Webmaster
    Participant

De zure vorm van vit. C is beter opneembaar dan de zoute.

Mike

ruud
    Participant

Dank je Mike, dat wist ik niet (voor mezelf ook erg goed om te weten), maar met maagzuurproblemen is het misschien wel lastiger om geen maagproblemen te krijgen van de zure vorm? Ascorbinezuur beet mij van binnen uit: ik werd steevast gelijk misselijk ervan. Nu niet meer trouwens. Alleen bij echt te snel te veel gebruiken doen mijn darmen er pijn van. Dus misschien ga ik afwisselen: ascorbinezuur met natriumascorbaat.

Webmaster
    Participant

Dan rest je nog maar 1 optie: intraveneus (rechtstreeks in de aderen) laten aanbrengen. Lijkt me sowieso geen overbodige luxe als je kanker hebt.

Mike

ruud
    Participant

Ik dacht dat de infuusvariant van vitamine c juist natriumascorbaat was, anders is die geloof ik niet injecteerbaar.

Webmaster
    Participant

Bij mijn weten is het ascorbinezuur.

Mike

Anoniem

@ Gerard

Werd reeds de optie overwogen om met de maagzuurremmers te stoppen en deze te vervangen door een beter alternatief ? Hierboven wordt vitamine C en B12 aangehaald, en ik vraag me af of royal jelly een betere optie is.

Per toeval liep ik afgelopen weekend tegen volgende artikelen aan.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/9195-royal-jelly-een-biologisch-medicijn.html

http://www.bijenwereld.nl/index.php?id=78

In het verleden heeft Dennis wel een keer naar royal jelly verwezen, echter het werd niet nader uitgewerkt. Wij zijn benieuwd naar de bevindingen van andere forumleden op dit vlak.

ad ligtvoet
    Participant

@ gerard,

Uiteraard is de link met maagzuur reduktie en slechte opname(bacteriele overgroei)en in dit geval huidkanker mogelijk en/of waarschijnlijk. Maar belangrijk is verder ook hoe het eetpatroon zelf is geweest en natuurlijk de leefstijl.

Gisteren nog heb ik aangegeven dat het binnenkrijgen van zwavel optimaal dient te zijn. De binding van cholesterol aan zwavel speelt in de huid een belangrijke rol. Beiden werken als antioxidant voor het dna van de cellen door zelf te oxideren als gevolg van zonnestralen. Het dna wordt zo dus beschermd. Ook is het zo dat geoxideerd zwavel de melanocyten aanzet tot de produktie van meer melanine,werkt ook beschermend tegen zonnestralen. ook vitamine D3 speelt hier een rol.

ad

ruud
    Participant

Discussie hierboven:

Quote:
    Lievergezond: Ik dacht dat de infuusvariant van vitamine c juist natriumascorbaat was, anders is die geloof ik niet injecteerbaar.

fatsnotbad/Moderator: Bij mijn weten is het ascorbinezuur.

Aanvulling op bovenstaand op basis van gegevens ergens van internet:

Quote:
    Why Choose Sodium Ascorbate?

Ascorbic acid (hydrogen ascorbate) is highly reactive, and the most powerful and fastest acting form of vitamin C. However, it is too acidic to safely use intravenously. AA must be buffered, or sodium ascorbate can be mixed with water for IV.

http://www.vitamincfoundation.org/sa.shtml

Brian
    Participant

Man cures skin cancer with cannabis oil

Misschien het bekijken waard.

Brian

Anoniem

Er zijn toch ook mensen op het forum die succes hadden met graviola poeder bij de behandeling van melanomen. Misschien is dat nog een optie.

http://www.fatsforum.nl/topic/natuurlijk-geneesmiddel-tegen-kanker-10000-x-sterker-dan-chemo%e2%80%8f#post-45228

Anoniem

In aanvulling op de reactie van Brian

cannabisolie wordt in Nederland verhandeld onder de naam THC-houdende wietolie.

@ gif-vrij

Klopt. Hier even nagezocht. Volgens mij ging het om Dick.

ad ligtvoet
    Participant

@ gerard,

Lia geeft het al aan ,verbeter de voeding. Ik gaf ook al aan dat het belangrijk is om het toaal plaatje te weten,voeding , leefstijl etc. Allerlei ideen hier om de kanker aan te pakken.Maar het moet geen dweilen met de kraan open worden omdat de oorzaak evt. niet aangepakt wordt.

Of dit zo is weet ik niet, maar dat dit niet zo is kan ik ook niet achterhalen.En ik denk dat dit wel een belangrijke rol speelt in het trekken van conclusies/advies geven.

ad

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.